Vorig jaar ben ik begonnen met een eigen bedrijf. Daarnaast was ik (nog) in loondienst. Ik heb vorig jaar geen WUO gehad maar wel wat kosten en ik heb hierover het laatste kwartaal BTW teruggevraagd. Omdat ik voor de belastingdienst dus WUO ondernemer ben moest ik elektronisch aangifte doen, hetgeen ik ook gedaan heb...maar ik heb het particulier gedaan.
Dom natuurlijk maar de vergissing kwam doordat we begin dit jaar de eenmanszaak omgezet hebben in een VOF. Dan krijg je een nieuw nummer van de belastingdienst en ik heb niet meer in het oude account gekeken tot vrijdag. Gebeld met de belastingdienst. Ik kan het zo laten, dan krijg ik vanzelf wat vragen...of ik kan alsnog de ondernemersaangifte doen. De oude aangifte wordt dan schijnbaar gewoon overschreven en blijft op de oude datum van insturen staan.
Wat is wijsheid. Ik wil het graag juist oplossen en daarbij zit ik met de volgende zaken:
Ik heb dus BTW teruggevraagd.
Ik heb de opstartkosten nog nergens afgetrokken (het idee was dit in 2009 te doen)
Ik heb een zakelijke rekening waar saldo op staat
Vragen aan jullie:
Welke aangifte kan ik volgens jullie het beste invullen c.q. aanpassen?
(ook met het oog op het zakelijk saldo en de zakelijke kosten)
Krijg ik problemen met dat BTW verhaal als ik het nu op mijn privé aangifte zet?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Le Coq
Le Coq
Vorig jaar ben ik begonnen met een eigen bedrijf. Daarnaast was ik (nog) in loondienst. Ik heb vorig jaar geen WUO gehad maar wel wat kosten en ik heb hierover het laatste kwartaal BTW teruggevraagd. Omdat ik voor de belastingdienst dus WUO ondernemer ben moest ik elektronisch aangifte doen, hetgeen ik ook gedaan heb...maar ik heb het particulier gedaan.
Dom natuurlijk maar de vergissing kwam doordat we begin dit jaar de eenmanszaak omgezet hebben in een VOF. Dan krijg je een nieuw nummer van de belastingdienst en ik heb niet meer in het oude account gekeken tot vrijdag. Gebeld met de belastingdienst. Ik kan het zo laten, dan krijg ik vanzelf wat vragen...of ik kan alsnog de ondernemersaangifte doen. De oude aangifte wordt dan schijnbaar gewoon overschreven en blijft op de oude datum van insturen staan.
Wat is wijsheid. Ik wil het graag juist oplossen en daarbij zit ik met de volgende zaken:
Ik heb dus BTW teruggevraagd.
Ik heb de opstartkosten nog nergens afgetrokken (het idee was dit in 2009 te doen)
Ik heb een zakelijke rekening waar saldo op staat
Vragen aan jullie:
Welke aangifte kan ik volgens jullie het beste invullen c.q. aanpassen?
(ook met het oog op het zakelijk saldo en de zakelijke kosten)
Krijg ik problemen met dat BTW verhaal als ik het nu op mijn privé aangifte zet?
Le Coq
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20582-verkeerde-aangifte-ingevuld-hoe-te-corrigeren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag