ik heb wat zitten lezen hier op het forum en mij is het volgende niet helemaal duidelijk. Mijn vraag gaat m.n. over punt 2 hieronder.
Laten we er vanuit gaan dat de auto in privé gehouden wordt en dat je de km's declareert tegen 19 cent. De BTW op autokosten wordt teruggevorderd tegen 75% (regeling belastingdienst).
1. Als je je kilometers declareert tegen 0,19 cent, dan boek je:
autokosten
@ prive storting
2. Vervolgens ga je de BTW 75% boeken
te vorderen BTW
@ autokosten
Klopt dit? Of boek je:
te vorderen BTW
@ privé storting
Dit laatste is mij niet duidelijk. Kan iemand ook het onderscheid uitleggen. Alvast dank!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
deno
deno
Beste allen,
ik heb wat zitten lezen hier op het forum en mij is het volgende niet helemaal duidelijk. Mijn vraag gaat m.n. over punt 2 hieronder.
Laten we er vanuit gaan dat de auto in privé gehouden wordt en dat je de km's declareert tegen 19 cent. De BTW op autokosten wordt teruggevorderd tegen 75% (regeling belastingdienst).
1. Als je je kilometers declareert tegen 0,19 cent, dan boek je:
autokosten
@ prive storting
2. Vervolgens ga je de BTW 75% boeken
te vorderen BTW
@ autokosten
Klopt dit? Of boek je:
te vorderen BTW
@ privé storting
Dit laatste is mij niet duidelijk. Kan iemand ook het onderscheid uitleggen. Alvast dank!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag