Geplaatst: 24 mei 200916 j jaap1950 28 berichten 4 Trofeeën -1 Reputatie De waarde van een Deelneming in de werk B.V ( vanuit de Holding) kan je die ook verlagen, omdat er nog een lening openstaat naar de Holding
Geplaatst: 24 mei 200916 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Hoi Jaap, de waarde van de deelneming (bezien vanuit de holding) bestaat uit het geplaatst en gestort aandelenkapitaal + of - de winstreserve. Daar kun je niet zomaar de hoogte van een uitstaande schuld op in mindering brengen. Is die schuld soms oninbaar geworden? groet Joost Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Geplaatst: 24 mei 200916 j jaap1950 28 berichten 4 Trofeeën -1 Reputatie Auteur Hallo Joost Nee dat niet Omdat ik een lening heb van de werk bv dacht ik zelf mischien kon dat een beetje gedrukt worden Want dit kwam ik tegen in het voorlopige concept 2008
Geplaatst: 24 mei 200916 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator even duidelijkheid: Heb jij een lening van de werk BV (dus jij privé bent geld schuldig aan de werk BV) of Heeft de holding BV een schuld aan/van de werk BV? groet Joost Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Geplaatst: 24 mei 200916 j jaap1950 28 berichten 4 Trofeeën -1 Reputatie Auteur Nee de holding heeft een Lening van de werk B.V.
Geplaatst: 24 mei 200916 j Ryan16600 577 berichten 8 Trofeeën 52 Reputatie Volgens mij wil de TS een lening verrekenen met de waardering van de deelneming op de balans van de holding. Dat mag niet omdat je dan EV een VV gaat mengen wat niet de bedoeling is. Fiscalist in de maak
Geplaatst: 24 mei 200916 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Op 24-5-2009 om 21:03, Ryan16600 zei: Volgens mij wil de TS een lening verrekenen met de waardering van de deelneming op de balans van de holding. Dat mag niet omdat je dan EV een VV gaat mengen wat niet de bedoeling is. I agree. Ik zocht nog even naar een verhaal tot wellicht afwaardering en omzetting van de lening in aandelenkapitaal, maar schijnt geen sprake van te zijn. ciao J Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
jaap1950
De waarde van een Deelneming in de werk B.V ( vanuit de Holding)
kan je die ook verlagen, omdat er nog een lening openstaat naar de Holding