• 0

Proefperiode in contract

Vorig jaar mei heb ik onder een andere BV dan nu een contract afgesloten voor een internet dienst.

 

In dit contract staat dat er na de proefperiode van 2 maanden wordt geevalueerd over wat wij ervan vinden.

 

Ik vond het niet goed werken en na mijn feedback hebben ze een aantal dingen aangepast en hebben wij met de operations directeur opnieuw een proefperiode van 2 maanden afgesproken.

 

Nu is deze proefperiode in december 2008 afgelopen en hebben wij geen contact meer gehad sindsdien. Ik krijg nu van het bedrijf een factuur voor het hele jaar dienst + een verlenging van het contract met een jaar :-)

 

In hoeverre heb ik gelijk dat ik zeg dat een proefperiode ( staat duidelijk vermeld ) niet zomaar een contract van een jaar kan worden.

Ik heb wel getekend voor een jaar maar met duidelijk vermeld dat er eerst geevalueerd zou worden.

 

Ik ga ze niet betalen, want ik gebruik het programma niet, vind het niet goed werken en heb geen evaluatie gehad.

In hoeverre heb ik gelijk?

 

Ps gaat om € 2300 euro dus vind het wel de moeite waard!

 

Gr Marc

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

In hoeverre hebben ze jouw kritiek verwerkt en functioneert eea nu wel?

Neem aan dat de kritiekpunten op papier staan, maar de nieuwe afspraak over de evaluatie ook?

Hebben jullie nog gebruik gemaakt van de dienst na het aflopen van de 2de proeftijd van 2 maanden?

 

Gr

Mark

 

Link naar reactie
  • 0

Onze kritiek hebben ze gedeeltelijk verwerkt, maar niet zo dat het nu fantastisch is.

 

We hebben geen gebruik meer gemaakt van deze dienst na de proefperiode en de afspraak staat op mail ( die heb ik nog )

 

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

De verlenging van een jaar snap ik niet, maar je hebt wel voor een jaar getekend. Uit je verhaal maak ik dus op dat dit niet 'zomaar' is gebeurd. Wellicht dat je niet voor het gehele jaar hoeft te betalen, maar de door hun reeds gemaakte kosten wel zal moeten vergoeden.

Ben verder geen expert op dit gebied.

Link naar reactie
  • 0

Het contract in eerste instantie was voor een jaar met een proefperiode van 2 maanden.

 

Na die 2 maanden hebben we geevalueerd en was het niet goed. Toen hebben we een 2e periode afgesproken van 2 maanden en die hebben we niet meer geevalueerd.

 

Het contract wat ik heb getekend was wel voor een jaar , maar daar zaten wel voorwaarden aanvast waar niet aan is voldaan.

De verlenging zal wel zo'n stilzwijgend verlenging verhaal zijn.

 

 

 

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

Ben ik niet met je eens.

 

Er staat duidelijk dat het om een proefperiode gaat en dat we na 2 maanden gaan evalueren of het interessant genoeg voor ons is.

 

Die evaluatie is niet geweest. Niet van mijn kant en niet van hun kant.

Dus ja ik had kunnen bellen na die 2 maanden met kom we gaan evalueren en dan zeggen nee het is niets voor ons, maar dit is toch geen kwestie van "hey hij heeft niet gebeld dus dan moet je maar betalen. Volgens mij moet dat ook voor een deel van hun komen.

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

Sla er de voorwaarden op na! Bij een proefabonnement voor een krant stond expliciet vermeld dat na de proefperiode het contract eindigde. Het kan zijn dat jij een mogelijkheid hebt om na 2 maanden het contract op te zeggen terwijl je eigenlijk voor een jaar tekent. Indien niet voldaan is aan de voorwaarden zou ik dit bespreken met je contactpersoon daar en benadrukken dat jij er vanuit ging dat het werd beëindigd omdat je niet tevreden bent.

 

Hopelijk willen ze meewerken en anders is het een dure les geweest.

 

Grt

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Niet mee eens,

 

De aanbieder van de dienst heeft ook steken laten vallen. Kan het maar moeilijk fair verklaren dat ze pas na een jaar factureren en daarbij ook direct een verlenging eisen. Door geen enkele actie vorig jaar te plegen is TS er mi gedeeltelijk terecht vanuit gegaan dat er geen contract bestond. Aangezien het toch om een fors bedrag gaat zou ik het eventueel laten voorkomen.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.