Kan er iemand advies geven over het volgende onderwerp:
In de huidige situatie bezit ik samen met een mede-oprichter een VOF, waarin we alle activiteiten hebben ondergebracht. Nu zijn we de laatste tijd sterk gegroeid en zijn we bezig om enkele nieuwe (buitenlandse) activiteiten op te zetten, waarin bij sommige activiteiten we meer risico's gaan nemen. Daarom wil ik de activiteiten in een BV onderbrengen, om in ieder geval een aantal risico's af te dekken. De keuze voor een BV is al redelijk definitief, maar ik zou graag weten of iemand een advies kan geven over het opzetten van werkmaatschappijen.
Ik zit zelf te denken aan de volgende werkmaatschappijen onder een holding:
- Verkoop buitenland (Commerciele nieuwe activiteiten)
- Verkoop Nederland (Commerciele huidige activiteiten)
- Ontwikkelingen (nieuwe (ICT-)ontwikkelingen)
We hebben verschillende software producten. In welke werkmaatschappij (of holding) is het het verstandigste om het eigendomsrecht van de software te plaatsen?
En is het uberhaupt interessant om gelijk die werkmaatschappijen op te richten (extra administratie)? Wat zijn de voor- en nadelen ervan?
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ronald Kleverlaan
Ronald Kleverlaan
Kan er iemand advies geven over het volgende onderwerp:
In de huidige situatie bezit ik samen met een mede-oprichter een VOF, waarin we alle activiteiten hebben ondergebracht. Nu zijn we de laatste tijd sterk gegroeid en zijn we bezig om enkele nieuwe (buitenlandse) activiteiten op te zetten, waarin bij sommige activiteiten we meer risico's gaan nemen. Daarom wil ik de activiteiten in een BV onderbrengen, om in ieder geval een aantal risico's af te dekken. De keuze voor een BV is al redelijk definitief, maar ik zou graag weten of iemand een advies kan geven over het opzetten van werkmaatschappijen.
Ik zit zelf te denken aan de volgende werkmaatschappijen onder een holding:
- Verkoop buitenland (Commerciele nieuwe activiteiten)
- Verkoop Nederland (Commerciele huidige activiteiten)
- Ontwikkelingen (nieuwe (ICT-)ontwikkelingen)
We hebben verschillende software producten. In welke werkmaatschappij (of holding) is het het verstandigste om het eigendomsrecht van de software te plaatsen?
En is het uberhaupt interessant om gelijk die werkmaatschappijen op te richten (extra administratie)? Wat zijn de voor- en nadelen ervan?
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/214-opzetten-van-bv-structuur-met-of-zonder-werkmaatschappijen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag