• 0

Hunch

Een co-founder van Twitter heeft dit bedacht. Hunch is een sociale recommendation engine. Op basis van zeer korte enquetes of enkele vragen "leert" Hunch wat voor soort persoon jij bent. Vrij interessant idee, en de uitvoering is ook best leuk. De website laat je lekker ontdekkend browsen. Prettig en gebruiksvriendelijk. Check it out, zou ik zeggen.

 

http://www.hunch.com/

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

mmm, 20 vragen vervolgens weer aanvullende vragen. Leuk maar er ontstaat natuurlijk de meest mooie datacollectie die je je kunt wensen. Mensen die vrijwillig(!) uitgebreide enquettes invullen over vanalles en nog wat om wat suggesties te krijgen.

 

Privacy policy zegt dan wel dat persoonlijke data niet gebruikt worden, maar over informatie aanlever zonder persoonskoppeling zie ik zo snel niets.

 

Heb niet zo heel veel te verbergen, maar ergens brand er roch een, weliswaar klein, rood lampje

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Zeker is het data collectie... maar ach, doe ik niet zo moeilijk over. Ik vond het wel grappig - op een gegeven moment kreeg ik enkele aanbevelingen uit categorieën waarover ik geen vragen had gehad, maar die toch erg scherp waren. Zit denk ik een best aardige engine achter. Het is nét gelanceerd (15 juni).

 

Het is vooral de snelheid van de website en snelle en duidelijke vragen die altijd "over jezelf" gaan(wie vindt dat nou niet leuk?) die dit concept best sterk maken. Nu al 100.000+ gebruikers.

 

En ik ga nu ook maffen.

 

P.S. Mooi voorbeeld van laagdrempeligheid - je "begint" meteen met de engine doordat je meteen wat antwoorden kan geven zonder een account te hebben.

Link naar reactie
  • 0

De link met amazon.com is sterk. staat mij bij dat twitter en youtube moeite hebben om zwarte cijfers te laten zien.

 

Is een leuk idee, maar ben bang dat wanneer ik de volgende keer inlog de aanbiedingen gepersonaliseerd op mijn vragen me om de oren vliegen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.