• 0

Nieuwe website - graag feedback!

 

Ik heb zojuist met de sitebuilder van mijn provider (Hostnet) een nieuwe website voor mijn bedrijf (bijlesinstituut) gemaakt. Dat ging bizar makkelijk en snel trouwens.

 

Ik wil heel graag feedback op inhoud, lay-out, alles. Ook vraag ik me af hoe het nu zit met vindbaarheid voor het ongesponsorde gedeelte van Google; ik heb nergens keywords o.i.d. in moeten typen.

 

Doel van de website is met name Adwords-klikkers kort duidelijk maken wat we doen. Het is de bedoeling dat ze n.a.v. de website gaan bellen en mailen (niet per sé meteen klant worden).

 

http://www.rietmaninstituut.nl

 

Dank,

 

Pieter

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Voor een template met daarin een beetje tekst is het volgende natuurlijk een absolute prestatie:

http://tinyurl.com/kof84u

:)

 

Ik persoonlijk neem een website als deze nooit serieus, het is voor mij overduidelijk dat je je tekst/boodschap tussen twee niet van jezelf afkomstige beelduitingen inplakt. Maar wie weet, misschien vinden anderen dat weer niet.

 

Maar dan zou ik er toch voor zorgen dat de tekst meer " triggert".

 

Link naar reactie
  • 1

Ik vraag me af of die foto weerspiegelt wat je wilt uitstralen.

 

Bij privébijles of klassikaal bijles denk ik persoonlijk niet aan een man in pak met stropdas. Dat is dermate afstandelijk dat ik af zou haken.

 

Verder de tekst iets donkerder maken, want nu kost het toch moeite om te lezen.

Adres in Brussel onbekend. Dan ook niet vermelden, maar aangeven dat er nu een vestiging in Amsterdam is en dat 1-10 een vestiging in Brussel geopend wordt.

 

Tenslotte zou ik een overzicht (desnoods op aparte pagina's) opnemen van alle vakken waarin je bijles geeft. Voor ouders en studenten geeft dat meer herkenning dan de opsomming van een paar vakken.

 

Site is iig een stuk beter dan je vorige site, ondanks de W3C resultaten waar ik toch dringend eens naar zou laten kijken

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 1

Als het goed is kan je met de sitebuilder kiezen uit div. layouts misschien toch nog eens kijken of er wat anders passends bij zit.

Ik weet niet of je ook de keuze heb zelf een template samen te stellen want dan is het eenvoudig een andere foto in het geheel te plaatsen.

 

Ook kan je bij een sitebuilder tags etc, invullen, als je dat niet kan vinden gewoon even contact opnemen met je hoster en die help je wel op weg.

 

Ook ik werk, voorlopig nog, met een sitebuilder en ben daar ook niet ontevreden over.

Link naar reactie
  • 1

Met deze verbeteringen oogt het al een stukje persoonlijker!

 

Nog wat aandachtspunten die me opvallen:

 

[*] Op grote beeldschermen heb je heeeeel lange zinnen, dat leest niet zo prettig;

[*] Het icoontje achter elk kopje is nutteloos en kan zelfs verwarren: je denkt nu dat je naar beneden op die pagina kunt springen, maar feitelijk doet het icoontje helemaal niets;

[*] Sommige teksten beginnen hoger op de pagina dan andere. Zorg dat elke pagina er qua formatting exact gelijk uitziet;

[*] Doe meer met je pagina-titles: ook die helpen mee aan je ranking in Google;

[*] Het stippellijntje door je logo: wil je dit wel? Zou op zich niet hoeven;

[*] Contact: een formuliertje is wel gebruiksvriendelijk. Verder verwacht ik minimaal een telefoonnummer;

[*] Kijk eens of het niet nuttiger is Contact en Vestigingen samen te voegen. Sowieso zou ik, tot je een tweede vestiging hebt, iets neutralers als 'Onze locatie' nemen. Ook een mooi locatieplaatje maakt de pagina al wat minder statisch;

[*] Bijles is per definitie iets persoonlijks: waarom stel je jezelf niet voor? En maak véél concreter wat je allemaal biedt (en wat niet);

[*] De tekst bij vacatures komt een beetje amateuristisch over;

[*] Wáár geef je les? Op locatie, of op het adres op je site?

 

Link naar reactie
  • 0

Met welke sitebuilder werk je, RVSitebuilder of Parallel Plesk Sitebuilder?

 

In beide zitten toch wel beter passende templates.

 

Plesk Parallel. De template die er nu op staat vind ik eigenlijk wel treffend. Rood is een kleur die past bij de huisstijl. Het meisje op de foto is informeel gekleed, wat past bij het bedrijf. Zou een studente kunnen zijn, maar ook een 18-jarige scholiere. Twee doelgroepen gecoverd :) En ze staat voor een paar wolkenkrabbers, dat past dan weer bij de derde doelgroep, het bedrijfsleven.

 

Wat is voor jou de reden dat je met een sitebuilder werkt?

Link naar reactie
  • 1

Zoals hierboven al wordt vermeld ben ik ook niet zo'n ik-maak-wel-zelf-een-site-met-een-template voorstander. Websites bouwen is een vak, net als dat bijles geven (of docent zijn in het algemeen) een vak is. Misschien een plan om de komende feestjes eens te kijken of er iemand in je omgeving kan helpen hierbij die in de websitebouwbusiness zit.

 

Verder vraag ik me af waarom er boven en onder een navigatie is. Met de bovenste alleen kom ik al waar ik moet zijn, zo is het wel erg dubbelop...En het plaatje kan echt niet...tenzij je in Amerika gaat werken. Kijk eens op sites als http://www.sxc.hu/ voor passend beeldmateriaal

Succes!

 

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Plesk Parallel. De template die er nu op staat vind ik eigenlijk wel treffend. Rood is een kleur die past bij de huisstijl. Het meisje op de foto is informeel gekleed, wat past bij het bedrijf. Zou een studente kunnen zijn, maar ook een 18-jarige scholiere. Twee doelgroepen gecoverd :) En ze staat voor een paar wolkenkrabbers, dat past dan weer bij de derde doelgroep, het bedrijfsleven.

 

Wat is voor jou de reden dat je met een sitebuilder werkt?

 

De reden was simpel; de prijs en de vrijheid zelf te experimenteren met het ontwerp.

Voor starters vind ik het de beste oplossing om eerst met een sitebuilder te werken, trouwens als je eens goed experimenteren gaat zal je zien dat er meer optie's zijn dan je denkt.

 

Nu is men bezig een site te bouwen voor een meer professionelere uitstraling.

 

P.s. is de template vap-25 niets voor je?

 

En kijk hier eens naar: http://www.itsnew.nl/supportzoekmachines.php

Link naar reactie
  • 0

Ik heb meteen wat zaken gewijzigd. Een stropdas is inderdaad exact het tegenovergestelde van wat we zijn en doen!

 

Helaas spreek ik geen woord HTML. Zou dit W3C-resultaat hetzelfde zijn bij andere sitebuilders?

 

quote van je website:

"in de volgende onderwerpen:

accountancy, bedrijfseconomie, bedrijfswiskunde, biologie, Duits, economie, Engels, filosofie, Frans, geneeskunde, geschiedenis, HTML, informatica, Java,.............."

 

Waarom kan de HTML/informatica/Jave bijles leraar de website niet verbeteren?

Je website ziet er heel simpel uit, hetgeen ik geweldig vindt. Hoe makkelijker hoe beter!

 

 

Ook vraag ik me af hoe het nu zit met vindbaarheid voor het ongesponsorde gedeelte van Google; ik heb nergens keywords o.i.d. in moeten typen.

Ik zal kort proberen aan te geven met een stappenplan hoe je dit kan bewerkstelligen:

1. Bedenk op/voor welke woorden/woordcombinaties je in google gevonden wordt

2. Probeer deze woorden zoveel mogelijk in je tekst op te nemen

3. Ontwerp/ontwikkel de website volgens de NL richtlijnen en volgende de welbekende SEO (Search engine optimalisation) richtlijnen

 

toelichting:

1. Dit kan je via google, google trends en op wat andere manieren doen. Zodat je ook weet hoevaak er naar bepaalde zoekwoorden wordt gezocht en hoeveel concurrentie daar al voor is.

3. Dit kan je deels zelf doen (met de Parallels Plesk Sitebuilder). Als je op een SEO website kijkt (ook op higherlevel een onderwerp over) kan je al snel zien dat de titel, H1 (en H2) koppen, dikgedrukte tekst, urls, enz van belang zijn. Die kan je allemaal aanpassen via je editor.

 

PS: Ik ben een html/CSS hobbyist, maar als ik je zou helpen met je website zou ik denk ik van scratch af aan beginnen. Ten eerste omdat ik niet weet wat er nu allemaal in je code staat. En ik zag er al snel wat rommel en/of oningevulde zaken in staan. Ten tweede omdat alle code maar achter elkaar door geschreven is. Dit leest heel lastig!

Nogmaals, ik raad aan om de html/java docent de website te laten maken!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Een korte reactie op de site zoals hij nu is.

 

1. De tekst op de homepage is erg groot in verhouding tot de rest.

2. De pixesl van "home" zijn te zien en komt niet erg professioneel over.

3. Waarom staat er niks op het linker gedeelte van de pagina? Als ik op je site kijk verwacht ik daar wat te zien.

4. Ik zou per onderwerp verder een ander plaatje weergeven.

5. De onderwerpen aan de bovenkant en onderkant zijn gelijk. Ook dit schept voor mij verwarring

6. Ook al is de site duidelijk gericht op informeren denk ik dat er meer uit te halen valt door meer samenhang in de layout.

 

Hopelijk heb je er wat aan.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Peter,

 

Er is uiteraard veel te verbeteren, wat logisch is omdat je geen expert bent. Toch krijg je met een dergelijke template al snel een aardig uitziende site.

 

Paar opmerkingen echter:

- De site is om Adwords klikkers te doen verleiden om contact op te nemen. De homepage moet dus een goede landingpage zijn, en dat is hij nu niet. Je vertelt wel wat je bedrijf doet, maar waarom zou men contact met jou op moeten nemen, en niet met één van je vele concurrenten?

- De site moet dus jouw diensten verkopen. Verkopen is een vak, en het verdient zich terug als je daarin investeert

- Je vraagt ook om vindbaarheid. Ook als je wel je zoektermen zou kunnen invullen is dat nog niet de oplossing. Ook vindbaarheid is een vak. En ook daar verdient het zich terug als je daarin investeert

 

Bottomline: je kan proberen om zelf het wiel uit te vinden, maar dat gaat je erg veel tijd en energie kosten. Er vanuit gaande dat je dienstverlening al wel beschikbaar is zou ik je website gaan uitbesteden. Zo niet: kijk in de topics over zoekmachine optimalisatie (SEO) en Marketing.

 

Link naar reactie
  • 0

Eerste wat mij opvalt, is de snelheid.

Ik heb het even gemeten, het laden van 1 html pagina (puur de html, niet eens de plaatjes) kostte me zojuist 25 seconden. Uit onderzoek van Amazon.com is gebleken dat zij voor 1 seconde meer laadtijd 10% omzet mislopen. Dus als dit vaker zo is, zou ik daar eerst wat aan doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.