Nadat ik met ouders, 2 ondernemende vrienden en de Belastingdienst heb gepraat, heb ik nog steeds de grootste moeite mijn jaaropgaaf 2008 in te vullen. Ik ben begin 2008 gestart als zzp'er.
Helaas (achteraf gezien) heb ik geen onderscheid tussen een prive en zakelijke rekening. Ik begon dus met startkapitaal 0 (zakelijk) en investeringen heb ik gedaan met mijn prive geld.
Even wat fictieve getallen ter illustratie van mijn vraag:
Ondernemersvermogen begin boekjaar: 0 euro
Ondernemersvermogen einde boekjaar: 5000 euro
Prive onttrekkingen: ?
Prive stortingen: ?
Verder:
Opbrengsten van het betreffende jaar: 7500 euro
Geinvesteerd: 2500 euro
Mijn vraag is nu hoe het sommetje kloppend te krijgen gezien de onttrekkingen en stortingen prive? Ik kom er niet uit wat dit is en hoe dit werkt (de BelastingTelefoon vond mijn vraag te onduidelijk en verwees me alleen naar de eigen website).
Kan iemand me misschien een stapje helpen of me verwijzen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
starter Johan
starter Johan
Geachte forummers,
Nadat ik met ouders, 2 ondernemende vrienden en de Belastingdienst heb gepraat, heb ik nog steeds de grootste moeite mijn jaaropgaaf 2008 in te vullen. Ik ben begin 2008 gestart als zzp'er.
Helaas (achteraf gezien) heb ik geen onderscheid tussen een prive en zakelijke rekening. Ik begon dus met startkapitaal 0 (zakelijk) en investeringen heb ik gedaan met mijn prive geld.
Even wat fictieve getallen ter illustratie van mijn vraag:
Ondernemersvermogen begin boekjaar: 0 euro
Ondernemersvermogen einde boekjaar: 5000 euro
Prive onttrekkingen: ?
Prive stortingen: ?
Verder:
Opbrengsten van het betreffende jaar: 7500 euro
Geinvesteerd: 2500 euro
Mijn vraag is nu hoe het sommetje kloppend te krijgen gezien de onttrekkingen en stortingen prive? Ik kom er niet uit wat dit is en hoe dit werkt (de BelastingTelefoon vond mijn vraag te onduidelijk en verwees me alleen naar de eigen website).
Kan iemand me misschien een stapje helpen of me verwijzen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22152-starter-met-problemen-jaaropgaaf-prive-onttrekkingen-en-stortingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag