• 0

heb ik wat ik nodig heb ?

Beste Mensen,

 

Mijn naam is Achmad, ben nog jong ga nog naar school, maar loop al een tijdje met een gek idee om te gaan ondernemen. Ik doe VWO maar ik heb niet echt een bepaalde toekomstbeeld. Zo kan ik niet beslissen wat mijn vervolg studie zal zijn. Wat me interesse wel trekt zijn computers. En dan gaat het van het ontwerpen van website's, logo's huisstijlen en brochures. Ik doe dit al een hele tijd (ik geloof nu 4jaar).

 

Graag zou ik gewoon als freelancer verschillende diensten te gaan starten. Dat ik de schakel ben tussen consument en klanten. Ik wil me vooral richten op MKB. Ik zal voor bedrijven website's opzetten, het promoten en misschien op verschillende manieren klanten werven.

 

Ik zit nog op orientale fase, heb weinig tot geen voorbereiding getroffen. Want als ik artikelen lees, hebben ondernemers moeite om hun kop boven water te houden. En ik wil er juist in starten. Financiële administratie is echt mijn zwakste punt en groot obstakel. Ik weet hier heel weinig van.

 

Ook omdat ik echt maar een paar maanden bezig ben met het ondernemerschap. Kan ik niet echt verwachtingen bepalen. Is hier wel vraag naar? (ik denk niet zoveel) maar zal het over een jaar of twee beter worden ? Ik moet zeggen ik zie echt tallen van deze communicatie bureau, hoe zorg ik dat ik daar tussen kan stappen? Ik heb moeite om mij echt uniek te maken, en een andere invalshoek te hebben dan andere.

 

Alvast bedankt, (ik vind deze community geweldig, ik heb het pas net gevonden maar ik zag nu al geweldige tips. Hopelijk hebben jullie ook een paar voor mij)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Achmad,

 

Even een vraag voor wat meer duidelijkheid, ben je na je VWO van plan om full time te gaan ondernemen?

Of ben je nog aan het twijfelen?

 

Mijn persoonlijke mening zou zijn probeer in ieder geval nog een vervolg opleiding af te maken, je bent nog jong en zou je onderneming geen suc6 worden, wat ik wel hoop, dan heb je nog iets om op terug te vallen.

 

Als je graag bezig bent met een praktisch opleiding is HBO misschien een betere optie, hier heb je tal van opleidingen in webdesign, misschien ook al nagedacht over game design ook een creatieve richting.

 

In ieder geval succes met de keuzes die je maakt ;)

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Waarom doe je inderdaad geen vervolg opleiding en ga je naast je studie rustig starten met een bedrijf? Zo ben ik vorig jaar ook begonnen en nog steeds bezig. Dat is even keihard werken maar dan heb je na je studie wel een goede basis om geheel te starten!

 

Succes!

Grafisch vormgever en webdesigner bij www.bureau-daan.nl

Kunstenaar en sieradenontwerper bij www.artbydaan.nl

 

Maar bovenal altijd ondernemend en creatief 👩🏻‍🎨❤️

Link naar reactie
  • 0

Hoi Achmad,

Ik zou gewoon lekker klein beginnen: vraag eens ooms/tantes/buurmannen/buurvrouwen/vrienden van je ouders of ze een website nodig hebben, en ga die maken. Jij kan heel goedkoop zijn, ook omdat je er nog van leert.

 

Als je dan wat websites gemaakt hebt, krijg je steeds beter een idee wat mooi is, wat goed werkt, wat je eigen stijl en visie is, enzovoort. En kan je ook een steeds hoger uurtarief vragen. Zo bouw je stap voor stap aan je bedrijf!

Begin dus gewoon met een website maken, ook al krijg je er maar een paar honderd euro voor. En dan langzaam groeien!

 

Veel plezier en succes, Arthur

 

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Hoi Achmad,

 

Ga lekker verder studeren in een richting die bij je past. Een HBO-opleiding is lekker praktijkgericht (meer werkend studeren dan een bijbaantje naast je werk), terwijl ook de universiteiten steeds meer overtuigd raken van het belang van de praktijkimplementatie in de opleiding en je verplichten om een deel van je studie in het buitenland door te brengen of zelfs stage te lopen of een opdracht voor een bedrijf te doen. Al doende leer je, al lerende doe je ;) Zo krijg je goed helder wat er allemaal mogelijk is, wat je wel en niet leuk vindt en waar je wel en niet goed in bent.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste Achmad,

 

Als ik web zou kunnen designen, zou ik een voorbeeld maken van wat ik allemaal te bieden heb. Zo'n reclame-site moet natuurlijk wel opvallen tussen al die andere. Daarom zou ik een raar onderwerp kiezen dat op de lachspieren werkt.

 

Neem bijv. een bekend persoon en laat die iets doen dat haaks staat op datgeen waarmee hij of zij beroemd is geworden.

Maak een promotie filmpje voor iets heel triviaals, zoals een bananenschiller o.i.d.

 

Plaats het op YouTube of een andere populaire site, probeer in een TV-programma te komen (Paul de Leeuw) en suc6 lijkt me verzekerd.

Pas wel op met auteurs-/portretrechten e.d.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Je hebt 2 manieren, één is echt als ondernemer een bedrijf opbouwen, je organisatie oprichten, marketingplannetje maken etc. De andere is je "hobby" uitvoeren voor geld waardoor het werk wordt. Je moet dus kijken wat je nou wilt want het websites maken zelf is als ondernemer vaak weer minder hetgeen je mee bezig bent.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.