• 0

Artikelen uit azie; geen CE keur, hoe toch krijgen en andere vragen

Ik weet dat hier al heel veel onderwerpen over zijn op dit forum. Excuses als ik deze vraag dubbel stel. Ik zit inmiddels al ruim een uur te lezen op dit forum, ik ben heel veel wijzer gevonden, maar nét dat wat ik wilde weten kom ik niet te weten. (grote kans dat ik er overheen lees, dat is dan mijn stomme fout).

 

Ik loop met plannen om kleine elektronische artikelen/gadgets te gaan verkopen op zonne energie. Hiervoor wilde ik diverse leveranciers uit Azie aanspreken.

 

Nu heb ik begrepen dat, om deze producten binnen Nederland (de EU) te verkopen, al deze producten voorzien moeten zijn van een CE-'keurmerk' (label).

 

Ik twijfel of deze producten deze labels hebben; in hoeverre kan je als inkoop-verkoper zelf zorgdragen voor dit label? is het mogelijk om zelf zo'n label op een product aan te vragen, of loont dit zich niet ivm de torenhoge kosten?

Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Danoontje

 

Welkom op higherlevel.

 

Een CE sticker kun je gewoon op je product plakken, dat is geen probleem.

Wat wel een probleem kan zijn is dat jij, als jij die sticker plakt, verklaart dat het betreffende product volgens europese richtlijnen is getest en in orde is bevonden.

 

Welke richtlijnen er zijn voor specifieke producten vind je bij de evd

 

Voor jou zou het geen doen zijn (denk ik) testen te laten uitvoeren en is het logischer die verantwoordelijkheid bij de fabrikant neer te leggen.

 

Vraag hun of hun producten conform EU-normen getest zijn (evt de juiste normen opzoeken via gegeven link) en of ze dat schriftelijk aan jou willen bevestigen en de betreffende sticker erop willen plakken.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ow dat valt dan eigenlijk nog mee! het idee was om van verschillende producten bijv 100st in te kopen, en dit aan te bieden. en zo van verschillende leveranciers verschillende producten te verhandelen. Het is in feite dus een kwestie van gekeurd volgens EU normen; JA of NEE?

 

JA=o.k.

NEE=volgende leverancier.

 

toch?

 

Dank u wel!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat hier al heel veel onderwerpen over zijn op dit forum. Excuses als ik deze vraag dubbel stel. Ik zit inmiddels al ruim een uur te lezen op dit forum, ik ben heel veel wijzer gevonden, maar nét dat wat ik wilde weten kom ik niet te weten. (grote kans dat ik er overheen lees, dat is dan mijn stomme fout).

 

 

Hoi Danoontje

 

Een dergelijk verontschuldigende aanvang is nergens voor nodig hoor.

Welkom op HL.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

gelukkig, Ach ja, 1000-en verschillende fora, 1000-en verschillende regels.

 

Ik heb alleen moeite met het vinden van de daadwerkelijke documenten met de beschreven richtlijnen erin. kan iemand helpen?

 

het betreft o.a. 'speelgoed' op zonne energie. dus ik neem aan richtlijn speelgoed en richtlijn laagspanning. Iemand die misschien kan helpen?

Link naar reactie
  • 0

Je hebt je in principe ook nog te houden aan RoHS:

http://www.rohs.gov.uk/

 

Jammer genoeg zul je maar weinig kleine producenten in Azië vinden die speciaal voor jou en voor een hele kleine order zich daaraan willen confirmeren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bovenstaande linkjes verwijzen nr de tekst van de Oude Speelgoedrichtlijn uit 1988. 18 december 2008 is de nieuwe Speelgoedrichtlijn goedgekeurd en deze zou eind juni gepubliceerd worden. Ik kan de nieuwe tekst nog steeds nergens vinden en hou er dus rekening mee dat vrijwel alles wat je online leest over de Speelgoedrichtlijn dat dat allemaal over de oude richtlijn gaat.

 

Wat interessant kan zijn voor jou qua wijzigingen is dat er een behoorlijke lijst met giftige (en dus verboden) stoffen is bijgekomen. Mocht je de nieuwe tekst vinden dan hou ik me aanbevolen :-). Heb nu even geen tijd om uitgebreid te zoeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.