Mijn huidige werkgever, heeft mij gevraagd of ik me wil inkopen in de zaak welke hij nu alleen runt.
Dit ivm dat hij ook al op leeftijd begint te raken en hij mij als een waardige opvolger ziet, en dus geleidelijk af wil vloeien..
Het gaat hier om een horeca zaak, nu dit al een hele tijd een enorme passie van mij is, lijkt met nadruk lijkt dit een once in a lifetime opperunity.. Ik zal me dan in eerste instantie voor 30% inkopen en daar ook de uren voor werken.. Dit geheel zou mij zo een €40.000,- kosten dat is inclusief btw en dat bedrag is voor het inkopen in de zaak en vooraad. Naast dit werk heb ik een goed betaalde fulltime baan die prima te combineren is.
Nu dus de vraag,
Watvoor een lening moet ik hier voor aangaan?
Heb zelf wel wat spaargeld +/- €10.000
Moet ik hier dus een persoonlijke lening voor aangaan, of juist een zakelijke..
Ook met het oog op de toekomst dat ik over 5 jaar nog eens 20% overneem..(wil nemen)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ties1983
Ties1983
Mijn huidige werkgever, heeft mij gevraagd of ik me wil inkopen in de zaak welke hij nu alleen runt.
Dit ivm dat hij ook al op leeftijd begint te raken en hij mij als een waardige opvolger ziet, en dus geleidelijk af wil vloeien..
Het gaat hier om een horeca zaak, nu dit al een hele tijd een enorme passie van mij is, lijkt met nadruk lijkt dit een once in a lifetime opperunity.. Ik zal me dan in eerste instantie voor 30% inkopen en daar ook de uren voor werken.. Dit geheel zou mij zo een €40.000,- kosten dat is inclusief btw en dat bedrag is voor het inkopen in de zaak en vooraad. Naast dit werk heb ik een goed betaalde fulltime baan die prima te combineren is.
Nu dus de vraag,
Watvoor een lening moet ik hier voor aangaan?
Heb zelf wel wat spaargeld +/- €10.000
Moet ik hier dus een persoonlijke lening voor aangaan, of juist een zakelijke..
Ook met het oog op de toekomst dat ik over 5 jaar nog eens 20% overneem..(wil nemen)
De bedrijfsvorm die we aangaan is een vof..
alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22385-inkopen-in-bestaand-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag