Ga naar inhoud

Zakelijk telefoon / internet abonnement

Geplaatst:

jan willem

:)

 

Goedendag!

 

Graag zou ik van jullie ondernemers vernemen of er een voordelig zakelijk abonnement bestaat inclusief internet en onbeperkt bellen (evt. via internet), dat ook nog betaalbaar is.

Prive wordt je er mee doodgegooid, maar zakelijk betaal je voor zover ik kan terugvinden nog steeds de "hoofdprijs".

 

Welke provider zou ik moeten nemen en waarom?

 

Alvast bedankt!

 

Grt,

JW ;D

Featured Replies

Geplaatst:

StevenK

:)

 

Goedendag!

 

Graag zou ik van jullie ondernemers vernemen of er een voordelig zakelijk abonnement bestaat inclusief internet en onbeperkt bellen (evt. via internet), dat ook nog betaalbaar is.

Prive wordt je er mee doodgegooid, maar zakelijk betaal je voor zover ik kan terugvinden nog steeds de "hoofdprijs".

 

Welke provider zou ik moeten nemen en waarom?

 

Alvast bedankt!

 

Grt,

JW ;D

 

Het verschil tussen 'zakelijk' en 'privé' is dat op de eerste variant beschikbaarheidsgaranties worden gegeven en die zijn kostbaar. Meestal ben je daarom beter af met een privé abonnement bij een goede provider, waarbij je dan die enkele storing per jaar voor lief neemt.

 

Als je daarnaast je telefonie over voip afneemt, heb je altijd nog de 3G verbinding van je mobiel als backup voor het geval je vaste internetverbinding eruit ligt.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

headquarters

Zakelijke pakketten vind ik ook vrij duur. Daarom hebben wij gewoon een consumenten pakketje (bij Alice) en dat werkt m.i. voor een klein bedrijf prima. 20Mb internet en onbeperkt bellen in Nederland voor € 29,95 incl btw per maand. Is geen "hoofdprijs" :)

Geplaatst:

asteriskfreak

Gewoon een internet abonnement nemen zonder telefoon abbo en via internet op zoek

gaan naar een voipaanbieder. De meeste internet aanbieders beweren inderdaad dat je onbeperkt

naar vaste nummers kan bellen. Wat ze er niet bij vertellen is dat ze voor ieder gesprek wat je voert

starttikken in rekening brengen. Kortom het grootste boerenbedrog.

 

Neem anders eens contact op met callsheep http://www.callsheep.nl (ook voor de zakelijke

markt)

Geplaatst:

bumblebeecrew

Ik zal gewoon een prive-pakket aanschaffen en deze declareren. Zakelijk is iets beter, maar dan ook maar iets beter. Het weegt geenzins op tegen de mindere kosten die je hebt met een priveaansluiting.

 

succes

Geplaatst:

Maarten S

 

Het verschil tussen 'zakelijk' en 'privé' is dat op de eerste variant beschikbaarheidsgaranties worden gegeven en die zijn kostbaar. Meestal ben je daarom beter af met een privé abonnement bij een goede provider, waarbij je dan die enkele storing per jaar voor lief neemt.

 

Het service niveau schijnt het verschil te zijn, echter is hier in realiteit minder van te merken.

Bij de consumentenabonnementen zou je minder beschikbaarheidsgaranties hebben, echter draait alles nog steeds op hetzelfde netwerk. Daarbij is het ook nog eens zo dat consumenten een grotere groep klanten is waardoor ze net zo goed even snel geholpen worden.

 

In feite maakt het niks uit, ik raad je een normaal abonnement aan.

Geplaatst:

jan willem

  • Auteur

Allemaal bedankt voor de reacties!

 

Is het met een "prive" abonnement dan wel toegestaan om met verschillende telefoon (zeg 5 lijnen) tegelijk te bellen?

Gaat de provider dan geen vragen stellen?

 

Grt

JW :)

Geplaatst:

StevenK

Allemaal bedankt voor de reacties!

 

Is het met een "prive" abonnement dan wel toegestaan om met verschillende telefoon (zeg 5 lijnen) tegelijk te bellen?

Gaat de provider dan geen vragen stellen?

 

Grt

JW :)

Bij budgetphone vertelden ze mij ooit dat ze geen limiet hebben op het aantal gelijktijdige verbindingen, maar dat verschilt per provider. Als jij zoveel gesprekken tegelijkertijd wilt voeren, zorg dat wel dat je op je LAN en op je router goede trafficshaping toepast.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

asteriskfreak

Bij budgetphone vertelden ze mij ooit dat ze geen limiet hebben op het aantal gelijktijdige verbindingen, maar dat verschilt per provider. Als jij zoveel gesprekken tegelijkertijd wilt voeren, zorg dat wel dat je op je LAN en op je router goede trafficshaping toepast.

 

Bij BudgetPhone prepaid kan men tegelijkertijd een onbeperkt aantal binnenkomende gesprekken ontvangen.

Echter men kan uitgaand slechts 1 lijn tegelijkertijd bellen.

 

Bij een abonnement van BudgetPhone (4,50 per maand) kan men zowel uitgaand als binnenkomede gesprekken

simultaan en onbeperkt gebruiken.

 

Ik gebruik BudgetPhone overigens alleen voor binnenkomende gesprekken omdat ik het bellen

via hun toch redelijk duur vind. Vooral bij prepaid is dit aan de fikse kant.

Aan de andere kant heb je nergens in Nederland voor 10 Euro per jaar een vast nummer.

  • 1 month later...
Geplaatst:

ClearICT

Allemaal bedankt voor de reacties!

 

Is het met een "prive" abonnement dan wel toegestaan om met verschillende telefoon (zeg 5 lijnen) tegelijk te bellen?

Gaat de provider dan geen vragen stellen?

 

Grt

JW :)

 

Hoi Jan-Willem, Denk met 5 gelijktijdige gesprekken wel aan de bandbreedte van je internet verbinding. Reken per gesprek ongeveer 100kbps, dit keer 5 gesprekken maakt 500kbps. Belangrijk is ook dat dit niet alleen geldt voor de download snelheid van je internet verbinding maar ook voor de upload snelheid: in een telefoongesprek praat je immers (upload) en je luistert ook (download).

 

De meeste particuliere internetverbindingen beloven hoge internet snelheden maar hou er rekening mee dat je deze verbinding vaak deelt met een hoop andere gebruikers in de buurt (dit heet versnijding). Minder versnijding op een verbinding betekend dus een hogere garantie dat de aangegeven snelheid ook gehaald wordt. Het voordeel van een zakelijke lijn is dat je vaak zelf de versnijding kunt aangeven.

 

Rekensommetje: als je besluit een ADSL lijn af te nemen met 1024kbps download snelheid en 256kbps upload snelheid met een versnijding van 1:4 dan wordt je gegarandeerde bandbreedte:

 

1024 : 4 = 256kbps download en

256 : 4 = 64kbps upload

 

Groeten Rick

ClearICT Werkende ICT voor het MKB! www.clearict.nl

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Pleuni

Ik wil ook liever een internet + bellen abonnement afsluiten voor mijn winkel maar hoe doe je dit dan met pinnen? De nieuwste pinapparatuur gaat enkel over een adsl lijn en een beveiligde lijn hiervoor gaat niet via consument. Heeft iemand hier advies over??

Geplaatst:

rajesh

Bericht voor Pleuni:

 

Kijk eens even bij KPN: http://zakelijk.kpn.com/business/meer-diensten/dienstenzakelijk.htm

 

Er zijn ook tal van andere aanbieders van zakelijk DSL incl. pinnen. (www.xenosite.nl bijvoorbeeld)

 

Al je nog vragen hebt, kan je een reactie via Higherlevel sturen.

 

Groeten en succes,

 

Rajesh

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.