• 0

wie is verandwoordelijk? overname bedrijf

Wie kan me helpen met het volgende:

 

Ik heb al ruim een jaar wat tegoed (server) van een bepaald bedrijf.

De server heeft daar gehangen maar is mijn eigendom maar heb hem nooit retour ontvangen.

 

Eigenaar van het bedrijf destijds is onbereikbaar en gestopt met zijn webhosting bedrijf.

Eerst heeft hij de nog aanwezige klanten verkocht aan een ander bedrijf maar had hij de domeinnaam/handelsnaam nog wel zelf in bezit (verwees wel door naar degene die de klanten had overgenomen).

 

Nu na weer zoveel maanden wachten weer eens wezen kijken of ik contact kan krijgen maar zie dat degene die eerst de klanten had overgenomen nu ook de handelsnaam in zijn bezit heeft.

 

Deze persoon zegt echter dat hij de hardware niet heeft overgenomen en ik dus maar bij de oude eigenaar moet zijn.

 

Hoe zit dat? moet ik inderdaad bij de oude eigenaar zijn of kan ik ook bij de nieuwe eigenaar van de handelsnaam terecht?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Vossie,

 

Was het hostingbedrijf een rechtspersoon (BV) of niet (eenmanszaak / VOF)? Indien het (voor het gemak) een BV betrof heb je een overeenkomst met deze BV. Die overeenkomst blijft na overdracht van de aandelen bestaan. Wanneer er geen aandelentransactie heeft plaatsgevonden (als het geen BV was of alleen activa-passiva zijn overgedragen) moet je bij de oude eigenaar in privé zijn.

 

Je kunt uitzoeken in het handelsregister of het oorspronkelijke bedrijf nog bestaat. Je kunt je ook tot het nieuwe bedrijf richten en stellen dat je je server terug wilt. Laat hen maar uitzoeken hoe het zit.

 

Aan handelsnamen an sich heb je niet veel. Gaat om de onderneming er achter.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Het betrof een eenmanszaak.

Op oude adres is geen inschrijving meer bekend, zelfs niet als zijnde opgeheven.

Kennelijk geeft de kvk niet meer aan als een bedrijf ergens gevestigd gezeten heeft en ze zijn verhuist.

 

Als je nu op handelsnaam zoekt komt dat dus egwoon uit op de kvk inschrijving van de nieuwe eigenaar.

Link naar reactie
  • 0

Het betrof een eenmanszaak.

Op oude adres is geen inschrijving meer bekend, zelfs niet als zijnde opgeheven.

Kennelijk geeft de kvk niet meer aan als een bedrijf ergens gevestigd gezeten heeft en ze zijn verhuist.

 

Als je nu op handelsnaam zoekt komt dat dus egwoon uit op de kvk inschrijving van de nieuwe eigenaar.

 

Je had dus een contract met de persoon zelf, deze is dus ook verantwoordelijk wat hij met jou spullen doet.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat mijn vraag goed in dit topic past, dus bij deze :

 

Ik heb mijn zaak inclusief goederen verkocht. Vooraf is (bijna) iedere levernacier benadert om zijn goederen met eigendomsvoorbehoud op te komen halen en te crediteren. Dit is ook gebeurt. Door het emotionele proces, ben ik iemand vergeten. De kopers vroegen tijdens het laatste gesprek nog of er nog goederen o.i.d. aanwezig was wat bijvoorbeeld in consignatie was. Na nog eens goed rondgekeken te hebben, kwam ik er dus achter dat dit daadwerkelijk het geval was.

 

Ik heb dit hun verteld, en expliciet aangewezen. Dit is niet op papier gezet.

 

Nu krijg ik vandaag een brief, met de mededeling dat leverancier in deze zijn centen wil zien......

(men geeft aan nu pas te komen, omdat men mijn adres niet heeft.... mail en dergelijke werken nog en post is 6 maanden lang doorgestuurd >;()

 

Ik heb daarop geantwoord dat men bij nieuwe eigenaar moet zijn. Is dit dan correct ? Contract is met mij afgesloten. Deze papieren heeft men ook bijgevoegd. Blijf ik verantwoordelijk voor deze goederen ?

 

Groet, Marcel

Link naar reactie
  • 0

Oude bedrijf is helemaal opgeheven en degene die eerst de diensten had overgenomen heeft nu dus ook de handelsnaam aan zijn inschrijving toegevoegd (ongelovelijk dom overigens aangezien het bedrijf als zeer slecht bekend staat in de markt).

 

Maar aangezien het een eenmanszaak betreft moet ik dus bij de vorige eigenaar zijn begrijp ik.

Heb er helaas geen contact gegevens meer van zoals telefoon/e-mail enz..

Of hij nog woonachtig is op zijn oude adres weet ik niet maar ga ik eens controleren (de buren maar eens bellen).

 

Verder heb ik gister de e-mail met de vordering ook gestuurd naar een 5tal e-mail adressen van een of andere organisatie die wat met zijn werk te maken heeft en waarvan hij voorzitter blijkt te zijn.

 

Straks nog verder zoeken of hij profiel pagina's heeft waar ik de vordering kan doorgeven en verder natuurlijk per aangetekende en normale post.

 

Ik doe hem overigens nu een transactie voorstel voor terugbetaling van een deel (75%) van de aankoop waarde van de server aangezien hij hem niet terug bezorgt heeft en de server in het afgelopen jaar erg in waarde gezakt is (niet gebruikt maar wel weer een stuk ouder dus leverd nog minder op bij verkoop).

Heb hem tot begin volgende week gegeven dit te betalen anders dus inderdaad incasso bureau en kanton procedure.

 

Overigens is de kans klein dat hij binnen die periode reageerd aangezien hij op de grote vaart werkt en dus vaak weken/maanden van huis is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.