• 0

Mijn 'product' aan bedrijven aanbieden

Hallo ondernemers!

 

Ik zit met het volgende. Met mijn bedrijf, dat zich richt op internet marketing, website ontwikkeling en zoekmachine optimalisatie, ben ik bezig met een groot aantal projecten maar hebben we recentelijk ook een eigen CMS gelanceerd. Voor velen een bekend begrip: een Content Management System waarmee websites heel gemakkelijk, zonder technische kennis of ervaring, te beheren zijn.

 

Het komt er op neer dat ik nu bedrijven wil overtuigen hun website door mijn bedrijf te laten maken (kan het namelijk heel voordelig én tegen topkwaliteit aanbieden) óf hun website over te laten zetten waarbij wij 'm optimaliseren voor zoekmachines.

 

Inmiddels heb ik al een paar leuke klanten gehad, vooral uit kennissenkring. Het punt komt nu dus: hoe haal ik bedrijven binnen die ons nog niet kennen?

 

Na veel brainstormen heb ik een aantal stappen ondernomen. Een goede vriend van me die heel commercieel ingesteld is én kennis heeft rondom deze dienst/dit product gaat als een soort van sales manager fungeren en haalt dan zijn beloning binnen op basis van een percentage van het verkoopbedrag van de klant die hij binnen haalt. Hij krijgt allerlei zaken om professioneel over te komen bij de klant (briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, notitieblokken, offertemappen) en kan bij mij op kantoor gebruik maken van pc, internet, mail, telefoon...

 

De vraag is dan: hoe (bellen? mailen? langs gaan?) kan hij het beste deze klanten gaan benaderen? Ik weet dat het een kwestie van uitproberen is, maar vanwege de nieuwe spamwetgeving wordt mailen straks haast onmogelijk. Mogen we wel zomaar bellen? Uit documentatie lees ik dat je consumenten niet mag bellen als ze in het bel-me-niet register staan, maar kan niet vinden of bedrjiven daar ook in kunnen staan... Langs gaan werkt denk ik niet, althans is dat mijn ervaring.

 

Hoor graag jullie input!

 

Nick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
Mogen we wel zomaar bellen? Uit documentatie lees ik dat je consumenten niet mag bellen als ze in het bel-me-niet register staan, maar kan niet vinden of bedrjiven daar ook in kunnen staan...

 

Tsja - als mensen een emailtje dat ze met 1 druk op de knop kunnen verwijderen al vervelend vinden denk ik dat een ongevraagd aanbod via de telefoon als nog storender zal worden ervaren... :)

 

Voor een internetbedrijf is toch het internet de beste manier om jezelf te profileren - zorg voor naamsbekendheid zonder je bedrijfsnaam bij alle mogelijke startpagina's en zo te dumpen.

 

Daarnaast leert de ervaring dat mond-op-mond reclame ook erg belangrijk is. Dat houdt alleen wel in dat je al tevreden klante moet hebben die uberhaupt iets door te vertellen hebben.

Link naar reactie
  • 0

Hi Peter,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Tsja - als mensen een emailtje dat ze met 1 druk op de knop kunnen verwijderen al vervelend vinden denk ik dat een ongevraagd aanbod via de telefoon als nog storender zal worden ervaren...

 

Daarom zat ik er ook aan te denken om eerst alleen bedrijven in de regio te benaderen, die wellicht onze naam al wel een beetje kennen. Ook alleen nadat we eerst onderzoeken hoe hun website er uit ziet...

 

Voor een internetbedrijf is toch het internet de beste manier om jezelf te profileren - zorg voor naamsbekendheid zonder je bedrijfsnaam bij alle mogelijke startpagina's en zo te dumpen.

 

De concurrentie is énorm...

 

Daarnaast leert de ervaring dat mond-op-mond reclame ook erg belangrijk is. Dat houdt alleen wel in dat je al tevreden klante moet hebben die uberhaupt iets door te vertellen hebben.

 

Met mond-tot-mond reclame halen we nu de klanten grotendeels binnen ja, mond-op-mond doe ik met m'n vriendin :p

Link naar reactie
  • 0
Daarom zat ik er ook aan te denken om eerst alleen bedrijven in de regio te benaderen, die wellicht onze naam al wel een beetje kennen. Ook alleen nadat we eerst onderzoeken hoe hun website er uit ziet...

 

Want bedrijven in de regio vinden een telefoontje niet storend?

 

De concurrentie is énorm...

 

Ik weet het, maar dat is in veel branches zo, en ook hier geldt dat je je dus moet onderscheiden om naam te kunnen maken.

 

Met mond-tot-mond reclame halen we nu de klanten grotendeels binnen ja, mond-op-mond doe ik met m'n vriendin :p

 

;D

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me dat dit niet een bijzondere situatie is is, maar iets waar iedere ondernemer mee kampt. En op die vraag zijn in de loop der jaren van Higherlevel al honderden antwoorden gekomen.... Kijk daar eerst eens naar.

 

Probeer eerst je naamsbekendheid in de regio te vergroten. Word lid van een netwerkclub. Adverteer wat. Ritsel een interview met het regionale bedrijvenblad, sponsor een grote vereniging... Het legt een (noodzakelijke) basis. Een CMS is niet zomaar iets dat je op een achternamiddag aanschaft, je wilt behalve dat gemak ook zekerheid over het voortbestaan ervan.

 

Dat kost tijd, geld en energie, dat is waar. Maar om nu zomaar die man op pad te sturen met een visitekaartje en zo. Dat lijkt me wat opportunistisch.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 1

Nick,

 

Je wilt jezelf presenteren aan de grote boze buitenwereld, maar je profiel op HL is niet eens gevuld?

Niet dat dit meteen klanten oplevert, maar je kunt wel oefenen in presentatie en door op plaatsen als HL meteen dergelijke zaken op te pakken, leer je jezelf aan dit als een standaard te doen op alle online plekken waar je aanwezig bent.

Net zo goed als dat je altijd visitekaartjes bij je hebt (hoop ik voor je) laat je overal je "broodkruimels" vallen ;D

 

GJ

 

Link naar reactie
  • 0

Daarom zat ik er ook aan te denken om eerst alleen bedrijven in de regio te benaderen, die wellicht onze naam al wel een beetje kennen. Ook alleen nadat we eerst onderzoeken hoe hun website er uit ziet...

 

Probeer tijdens het onderzoeken van hun website voor jezelf te bepalen op welke punten jouw bedrijf verbeteringen aan kan brengen. Zorg dat deze verbeteringen concreet worden gemaakt met het voordeel voor het bedrijf (meer hits/verkopen/naamsbekendheid), zodat zij meteen kunnen zien wat het investeren in jouw hen uiteindelijk op zal leveren.

 

Deze case kun je bij het bedrijf direct voorleggen en weten zij meteen waar ze aan toe zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Probeer eerst maar het vertrouwen te winnen van mensen op je website. Hoe doe je dat? Door te laten zien dat jij erg goed kan scoren in Google.

 

2 vliegen in een klap. Jij krijgt bezoekers/potentiele klanten via Google en dit kan je weer gebruiken als "bewijs" dat jullie het ook echt goed kunnen!

 

Laat ik je een tip geven, maak geen printscreen van Google waarin je je eigen bedrijfsnaam intypt en dan laat zien dat jij op nummer 1 staat. Dit zie je bij veel SEO/optimalisatie bedrijven en is niet echt een bewijs dat je echt goed bent.

 

Succes!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

...

Net zo goed als dat je altijd visitekaartjes bij je hebt (hoop ik voor je) laat je overal je "broodkruimels" vallen ;D

 

Online kun je ook al simpel je 'visitekaartje' kwijt, bijv als profiel bij Google: http://www.google.com/profiles/fred.wiersma heb ik net opgezet. Je kunt er van alles aan linken, zoals sites / forums waar je veel komt etc.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Deze case kun je bij het bedrijf direct voorleggen en weten zij meteen waar ze aan toe zijn.

 

Deze methode zou ik echt niet volgen. Je hebt een hele grote kans dat je dan namelijk veel tijd kwijt bent aan analyses voor bedrijven die helemaal niet van plan zijn hun website te verbeteren, daar op het moment geen budget voor hebben, of het domweg neit prettig vinden dat iemand die ze niet kennen met allerlei kritiek aan komt zetten. Da's zonde van je tijd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.