• 0

Hallo allemaal,

Volgens mij heeft iedereen hier wel eens mee te maken (gehad).

Hoe kom ik nu aan die gratis reclame in dat tijdschrift, op die website of waar dan ook. En nu vooral met deze 'recessie' zijn we natuurlijk allemaal op zoek naar een zo goedkoop mogelijke manier om je website (webwinkel) aan de man te brengen.

een paar voorbeelden:

- Wat natuurlijk belangrijk is dat het ook te maken heeft met je business... toch ? of wil je overal gezien worden.

- Geven we andere een % van de verkopen ? (affiliate)

- geven we per klik een X bedrag (kost per klik - CPC) ons niet zo goed bevallen.

- Laten we tijdschriften onze producten 'beoordelen' door deze gratis op te sturen.

- Geven we wat gratis weg bij een X bedrag

- Doen we een prijsvraag

Wij hebben wel eens een aantal producten naar life& cooking gestuurd, dat we daar nu veel reactie op gehad hebben kan ik ook niet zeggen. Wel wordt onze website op de site genoemd,echter zonder klikbare url... tja heb je er dan wel wat aan.

Natuurlijk zijn er nog 101 of misschien wel 1001 dingen te verzinnen en doen om te scoren bij het online publiek.

Hoe doen jullie dat en wat heeft wel en wat heeft niet gewerkt.

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Alles over Bushcraft, Wandelen & OutdoorReizen: OutdoorOnly

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22825-hoe-kom-je-nou-aan-gratis-reclame/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Ik kan hier wel een lijst gaan opnoemen van alle grafische vakbladen die ontvang, maar ik ga er van uit dat iedereen de bladen van zijn/haar sector wel kent. Er was laatst op een KvK meeting ook iemand die daar een bedrijfje mee had: artikelen schrijven over jouw bedrijf/product, en dat dat naar vakbladen sturen. Publicatie is natuurlijk niet gegarandeerd, maar ik denk dat dat voor de meeste gratis reclame geld.

Ik werd trouwens voor mijn laatste publicatie ook gevraagd om een stukje over mezelf te schrijven.

• 1

Ik werd trouwens voor mijn laatste publicatie ook gevraagd om een stukje over mezelf te schrijven.

Misschien een beetje off-topic. (en bedoeld als groot compliment!)

@sabra: jouw foto is weer een bewijs hoe belangrijk een goede foto is (ook bij gratis reclame). Voorheen had je een foto waarbij je een zus van die mevrouw ferrier van het cda leek. Nu zie ik een mooie, jonge vrouw.

Ik neig naar een lichte voorkeur voor het laatste ...

In het echt blijk ik heel aaibaar

• 0

Er was laatst op een KvK meeting ook iemand die daar een bedrijfje mee had: artikelen schrijven over jouw bedrijf/product, en dat dat naar vakbladen sturen.

En dat allemaal gratis. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

@sabra: jouw foto is weer een bewijs hoe belangrijk een goede foto is (ook bij gratis reclame). Voorheen had je een foto waarbij je een zus van die mevrouw ferrier van het cda leek. Nu zie ik een mooie, jonge vrouw.

Haha, man! Bijna cola over m'n toetsenbord! ;D

Zeg, zullen wij afspreken dat je dat soort dingen de volgende keer even meteen met me bespreekt? (het CDA no less, oh...)

• 0

Je zou het ook kunnen proberen als je een opvallend product of dienst hebt via de TV :)

In de 33e minuut kun je ons product zien. http://player.omroep.nl/?aflID=10978601

overgens de eerste keer was hier na de 35 e minuut: http://player.omroep.nl/?aflID=10820963

Zelfs vandaag (twee jaar later) herkende iemand bij een bedrijf waar ik was nog het product.

• 0

Gratis reclame bestaat zo goed als niet. Wel kun je werken met verschillende social media: facebook, twitter, youtube etc. Daar kun je zowel informatie, acties, foto's als video's op delen. Als je hier een beetje handig in bent kost je dit voornamelijk tijd in plaats van geld.

Maar uit eerdere reacties begrijp ik dat je meer naar iets op zoek bent voor in de media. Youtube is dan eventueel een goede en goedkope oplossing. Youtubefilmpjes worden vaak gebruikt bij nieuws en media programma's, bedrijfpresentaties etc. Hier kun je op in spelen en op deze manier reclame maken via videomarketing.

Verder kun je in plaats van een dure advertentie te plaatsen in een magazine of iets dergelijks, jezelf aanmelden als ondernemer die zelf wel eens geinterviewt zou willen worden. Bij verschillende bladen vragen ze hierna en ook hier kun je weer op in spelen. En ook dit is weer een goedkopere (misschien wel gratis) manier van promotie maken.

Succes

Hoi Smira, ik ken het uitgeefwereldje vrij goed, en meestal kiest de redactie alleen de absolute toppers/bekenden uit een bepaalde markt. Die benaderen ze (want zo zijn journalisten) dan ook nog meestal zelf. De rest van de interviews zijn vaak tegen betaling. Afhankelijk van blad/oplage, ben je dan onder de 1000 euro niet klaar. Nadeel van bladen is daarnaast dat ze steeds verder naar de achtergrond worden gedrukt door nieuwe media. Het meten van response is al helemaal een ramp bij tijdschriften.
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar