• 0

aanbod aan hondenkleertjes?

Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal,

 

Het is niet echt een concept maar ik zou ook niet goed weten in welk forumdeel dit anders zou moeten, dus bij deze maar in dit stuk. Mochten de moderators vinden dat het ergens anders beter op zijn plek is hoor ik dat graag...

 

Ik zit helaas nog altijd met een partij hele leuke merk hondenkleertjes die gewoon niet lopen. (echt helemaal niet)

Aangezien de koudere dagen er weer aan komen hoop ik weer een kansje te maken en wil ik dit onderdeel van mijn assortiment weer eens aanpakken.

 

Het is op zich heel gek dat het niet loopt want het is een goed merk, bij andere winkels loopt het wel goed en onder de kleine honden-liefhebbers is kleding echt helemaal in..

Wel richt mijn bedrijf zich op een andere doelgroep, wat steeds meer en duidelijker naar voren moet gaan komen waardoor de kans dat ik dit nog ga verkopen natuurlijk steeds kleiner gaat worden...

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De omschrijvingen en description metatags zijn al een aantal keer aangepast, foto's zijn vernieuwd.

Ik probeer met social media zoals snuffelt me meer in de spotlights te zetten maar dat is op het moment vooral nog leuk en is voor de shop nog niet echt merkbaar effectief. De prijzen zijn al een aantal keer naar beneden bijgesteld en zitten nu ver onder de geldende verkoopprijzen. Dit zijn echt koopjes voor dit merk.. zo goedkoop krijg je dit merk echt nergens.

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Er is niet echt een concept of uitdaging die ik op wil lossen dus dat is hier niet van toepassing

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

nvt.. :-)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik zou het leuk vinden als mensen eens kijken naar de partij puppy angel kleding op mijn shop en daarop schieten.

( http://petspassion.nl/index.php?gr=49&ag=110&show=detail )

Hoe kan ik deze op gebied van SEO, foto's, omschrijving etc beter in de spotlights krijgen?

Als dit jou partij was, wat zou jij dan aanpakken, aanpassen, veranderen?

 

Alvast heel erg bedankt!

 

Karen

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hey Karen, zorg ten eerste voor mooie links www.petpassion.nl/army-barmy bijvoorbeeld.

 

Ik heb het gevoel dat de doelgroep die dergelijke kleding koopt niet heel erg bezig is met de prijs. Het zijn luxe artikelen, het feit dat je zo laag gaat met de prijs zou wel eens een averechts effect kunnen hebben (is het wel echt en geen namaak?)

 

Verder is je webshop erg standaard en dergelijke producten schreeuwen voor mijn gevoel om een over the top themashop. Met presentatie kun je zo veel voor elkaar krijgen (www.armybarmy.nl is volgens mij nog vrij ;)

 

Ik heb even snel een schetsje gemaakt om te laten zien wat ik bedoel.

army-barmy.thumb.jpg.0a09cb059b5b30441d218b6faf34eb3d.jpg

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het leuk vinden als mensen eens kijken naar de partij puppy angel kleding op mijn shop en daarop schieten.

( http://petspassion.nl/index.php?gr=49&ag=110&show=detail )

Hoe kan ik deze op gebied van SEO, foto's, omschrijving etc beter in de spotlights krijgen?

Als dit jou partij was, wat zou jij dan aanpakken, aanpassen, veranderen?

 

Hallo Karen,

 

Ik ben het met seb eens over de technische- en grafische werking. Zoals seb schreef, is het creëren van mooie URL's een begin voor het SEO gebeuren.

 

Ik ben echter bang dat er wel flink wat meer aangepast mag/moet worden aan de website, voordat deze goed geïndexeerd kan gaan worden door de SE's.

 

- Optimalisatie XHTML/CSS en de structuur van de website

- Ervoor zorgen dat je website enkel vanaf 1 (sub)domeinnaam te bereiken is, bijvoorbeeld alleen via: www.petspassion.nl. Wanneer mensen 'petspassion.nl' invoeren, ze automatisch naar 'www.petspassion.nl' gaan.

- Linkbuilding

 

Groeten,

Leon

www.zeauw.nl - Bouwt websites die werken

www.xill.nl - Maatwerk hosting oplossingen

www.smsservicecenter.nl/maatwerk/ - Maatwerk op het gebied van sms diensten!

www.kevinflorijn.nl - De nieuwste website van zanger Kevin Florijn

Link naar reactie
  • 0

Het is op zich heel gek dat het niet loopt want het is een goed merk, bij andere winkels loopt het wel goed en onder de kleine honden-liefhebbers is kleding echt helemaal in..

 

Als de juiste mensen niet op jouw aanbod afkomen, dan is de vraag die je moet beantwoorden: hoe krijg je jouw aanbod naar de juiste mensen toe? Dat heeft niets met metatags te maken, probeer het wat strategischer op te pakken en met goede distributie- en promotie-ideeën te komen, en probeer eens los te denken van je eigen site en pagina-optimalisatie.

Link naar reactie
  • 0

wellicht een idee om een thuisparty te organiseren (á la tupperware) ? dan kun je gelijk je andere producten pluggen

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb Iwan even gevraagd mee te denken, zijn ideeën zijn:

- "Ik zou het allemaal afschrijven en maar gaan gebruiken om off-line promotie te maken, voor te lagen prijzen in het winkelcentrum een kraampje neer te zetten met het enige doel; promotie.... of verloten of iets dergelijks als mensen hun email achterlaten......"

- een actie doen rondom carnaval, dan gaat toch alles en iedereen verkleed

 

Zelf denk ik dat het sowieso goed is om de prijs gewoon omhoog te doen en ervoor te vragen wat iedereen ervoor vraagt. Ik weet niet hoeveel je er totaal nog van hebt liggen want ik zou wel goed kijken hoeveel je er aan kunt verdienen. Als dat niks of zeer weinig is, dan zou ik het accepteren en mijn tijd beter besteden.

 

En al op marktplaats gezet?

 

Link naar reactie
  • 0

Quote van vandaag van de ondernemerskalender, enig raakvlak is er wel met dit topic

 

Ondernemers lachten ons uit

 

Hugo de Koning - Medeoprichter van uitzendbedrijf StudentenWerk, vertelt in Ondernemen dat het bedrijf bij de start 35 gulden vroeg voor een vacature, maar pas serieus werd genomen en werd overspoeld met vacatures toen ze de prijs verhoogden naar 150 gulden

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

Dat de site en deze artikelen niet echt overeenkomen klopt, mijn doelgroep gaat voor de serieuze rustige site maar duidelijk niet voor kleding. Zodra ik van deze partij af ben gaat het ook van de site af, mijn doelgroep is duidelijk niet zo geinteresseerd in kleertjes.

 

Bedankt voor de reacties op de prijs, ik kan het inderdaad wel weer wat verhogen dat is dan misschien toch beter.

Marktplaats heb ik al wel geprobeerd in die zin dat ik een aantal dingen wat ik toen in de reclame had daar ook op heb gezet.

Daar ga ik wel even mee spelen, misschien dat ik met een andere tekst, omschrijving e.d. nog wel het e.e.a. kan bereiken.

 

Dat de URL anders moet ben ik het niet mee eens, heb heel veel gelezen over de urls en veel artikelen gevonden die aangaven dat het voor google niets uitmaakt..

Qua SEO kan er best wat beter, daarvoor zijn we ook met een 2e versie bezig die veel beter inelkaar zit op dat gebied maar die ook veel meer is gericht op de doelgroep en daar passen die kleertjes echt niet meer bij.

Vandaar dat ik ze gewoon zo snel als mogelijk de deur uit wil hebben.

 

Groetjes Karen

Link naar reactie
  • 0

Ben ik nou de enige die het raar vindt om honden kleren aan te doen? :P

 

Dat mensen zich uitdossen, prima, maar laat dieren alsjeblieft klerenvrij zeg.

Je bent niet de enige hoor.. Hoewel van die reflecterende hesjes wel iets is wat ik zou overwegen ;)

 

Back on topic:

Als ik puur kijk naar het uiterlijk kijk van de webshop: De doelgroep die geïnteresseerd is in hondenkleding zou mijn inziens niet echt verwachten dat er überhaupt iets in zo'n shop wordt verkocht in om een dier te "pimpen".

 

Maar ik denk wel dat het producten zijn met heel veel potentie, dus als je er echt wat mee wil doen kun je er vast een leuke winst uit halen. Een webshop met profi design en presentatie, plus een pakkende naam en gerichte promotie doet echt wonderen. Iemand met een behoorlijke marketing kennis kan je vast wel wat dat betreft adviseren en op weg helpen.

 

Alleen bij dit soort producten moet je jezelf wel afvragen: Heb ik echt voldoende affiniteit met het product? Kan ik me inleven in de specifieke doelgroep? Wat zou ik als potentiële klant belangrijk vinden (qua presentatie, prijs e.d.)? Als je negatieve antwoorden op deze vragen hebt, denk ik dat het verstandig is om op algemenere producten te richten.

 

In ieder geval wens ik je veel succes :)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf volledig zot van mijn Flynn (kruising border collie en duitse herder)

Dus volledig je doelpubliek.

 

Ikzelf voel er wel niets voor om honden aan te kleden.

Ben het in grote lijnen eens met wat hier eerder gezegd is. Toch nog even op een rijtje:

 

*Dat specifieke doelpubliek is (meer) bezig met design en looks. Terwijl de rest van je produkten "noodzakelijker" zijn voor je huisdier. Wil je er echt nog vanaf geraken (dat doelpubliek bereiken en winst maken) zal zeer moeilijk zijn. Maar dumpingprijzen gaan volgens mij niet echt werken. Als wedstrijd lijkt het me wel wat, gelinkt aan een reclamecampagne (die helemaal niet veel geld hoeft te kosten)

 

*Er is veel meer aan seo dan enkel goede metatags, je links bv zijn zeer belangrijk!

Neem bijvoorbeeld http://petspassion.nl/index.php?gr=16

heeft als title tag: Fietsen - Hond - de online... -> goed

maar waarom komt fiets en hond niet voor in je link?

petspassion.nl/hond/fiets zou veel beter zijn om die groep aan te duiden!

dit zou je vindbaarheid veel verhogen.

je staat als je in google zoekt op "hond fiets springer" bij mij op 22 en voor "hond fiets" maar op 70!

voeg hond en fiets toe in je link en je zal beter scoren dan 70! vergelijk de links maar eens in de zoekresultaten boven jou site.

 

*Je site is wel duidelijk en overzichtelijk wat heel belangrijk is voor een webshop, korte duidelijke info, duidelijke info, eenvoudige navigatie en zoekmachine.

 

succes!

 

 

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.