Jump to content

Leon Vosmeijer

Junior
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Rooseveltstraat 45P, Leiden, 2321BL, Netherlands
  • First name
    Leon
  • Last name
    Vosmeijer
  • Company or organization name
    Xill Internet Services
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  • Location
    Leiden
  • Phone number
    0718009991
  • Branch
    Innovatie & concepten
  • Website address
  1. Wanneer je je statistieken baseerd op cookies zijn je statistieken alles behalve compleet. Wat gebeurd er nu als ik ,elke keer wanneer m'n browser start, standaard mijn cookies verwijder (wat ik dus doe). Dan zou het betekenen dat jou statistieken helemaal niet kloppen. De reden dat Google Analytics cookies gebruikt is om de load te verminderen en om die reden is de data opgeslagen in cookies dus simpelweg helemaal niet waardevol. De gegevens zijn tenslotte al bekend bij Google...
  2. Technisch verhaal: Cookies worden door heel veel websites (Lees: programmeurs van heel veel websites) op een compleet verkeerde manier gebruikt. Als jij op basis van cookies statistieken genereerd, dan kloppen je statistieken voor geen meter. Het gebruik van cookies kan je zelf zo goed als geheel uitsluiten. Ontopic: trek er niet te zwaar aan. Er was toen ook onwijze ophef over de regel die in 2002 is opgezet voor het plaatsen van de tekst. Eenmaal ingevoerd wordt er op geen enkele wijze gecontroleerd of dit ook daadwerkelijk gebeurd op de websites die cookies gebruiken.
  3. Hallo Matthias, Voorop gesteld dat ik persoonlijk echt een ontzettende hekel heb aan intro's op websites, is een oplossing voor dit probleem het gebruik van cookies inderdaad. Let er alleen wel op dat cookies bij de gebruiker op de computer worden achter gelaten. Deze gebruikers kunnen dus ook deze cookies weer verwijderen, wat de gebruikers weer vrolijk terug brengt op de homepage. Ook wanneer dezelfde gebruikers met een andere browser de website bekijken, komen ze gewoon weer op de homepage uit, omdat de cookie niet beschikbaar is in de browser. Laat staan wanneer een gebruiker een ander systeem gebruikt... Even ruimer denken: Is het van belang dat de gebruiker voorafgaand aan de bestelling hun gegevens achter laten of is het van belang deze gegevens te hebben wanneer de gebruiker de bestelling daadwerkelijk gedaan heeft? Voor mij persoonlijk zou het een ontzettende drempel zijn om eerst m'n gegevens achter te laten en vervolgens pas verder te gaan met de website. Ik zou dit dus ook automatisch niet doen.
  4. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld, maar dat het verkeerd verwoord is... Zorg ervoor dat er geen image HTML tags in de header tags geplaatst worden. Dit is voor de meeste zoekmachines niet te lezen. Headers kunnen dus wel voorzien worden van een image, mits de juiste techniek hiervoor gebruikt worden, waardoor de search engines er geen last van hebben. PS: JS is hiervoor de minst geschikte oplossing.
  5. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld, maar dat het verkeerd verwoord is... Zorg ervoor dat er geen image HTML tags in de header tags geplaatst worden. Dit is voor de meeste zoekmachines niet te lezen. Headers kunnen dus wel voorzien worden van een image, mits de juiste techniek hiervoor gebruikt worden, waardoor de search engines er geen last van hebben.
  6. Hoewel ik geen voorstander ben van Flash apps (I.v.m. usability, accessability etc.) is de uitwerking van de website vrij aardig. Ik vind het niet vervelend om naar de website te kijken. Merk hierbij wel op dat ik echt een leek ben op het gebied van design. Vanuit technisch oogpunt vind ik de afwerking van de boxjes (Zie afbeelding hieronder) slordig. Dit is wellicht nog wel op te lossen. Ook de outlines op links vind ik persoonlijk heel lelijk. Dit verschilt echter van persoon tot persoon. Toevoeging: De mogelijkheid om een Shirt in je winkelwagen te plaatsen, wordt overal weergegeven. Toch is het niet mogelijk het in de winkelwagen te plaatsen, wanneer niet alle 'stappen' zijn voltooid. Waarom dan "In winkelwagen" overal weergeven?
  7. Grappig eigenlijk dat een goede oplossing meestal direct onder je neus ligt, zonder dat je het doorhebt.
  8. Aangezien de PSP wel degelijk iets gedaan heeft zou ik verwachten dat ze daarvoor gewoon hun commissie / percentage krijgen. Wat zeggen de voorwaarden van de PSP zelf? Inderdaad. De PSP heeft gedaan waarvoor de PSP is ingeschakeld. De werking van de webwinkel en de PSP (Ogone in dit geval gok ik) zijn twee losstaande onderdelen. De PSP verwerkt online betalingen en verder niks. De PSP heeft er dus niks mee te maken wanneer een product retour gestuurd wordt.
  9. Was dat sommetje wel zo simpel? ;) Ongeacht of het sommetje wel of niet goed opgeschreven is, ben ik wel op zoek naar dit soort reacties van de 'gemiddelde' internet gebruiker. Bedankt Manon!
  10. Ik ben meer op zoek naar een gebruiksvriendelijk oplossing. Wat dat betreft heb ik liever de 'minder technische mensen' die de post bekijken [edited]
  11. Het nadeel van deze oplossing is alleen dat de meeste bots tegenwoordig ook kijken naar de stylesheets - de bots worden immers ook vrolijk geupdate met de nieuwste technieken - en een display:none of een visibility:hidden ook zien en die secties overslaan... Toch vind ik het zelf ook een chique oplossing
  12. Iedere webdeveloper heeft er ooit wel eens mee te maken gehad: online (spam)bots. Bij het ontwikkelen van web projecten moet er tegenwoordig rekening worden gehouden met de mogelijkheid dat bots* open formulieren volgooien met berichten. Er zijn tegenwoordig al een aantal projecten die dit proberen tegen te gaan. Een goed voorbeeld van zo'n project is een captcha. Een reactie test (doorgaans met behulp van een dynamische gegenereerde image) om te controleren of de gebruiker daadwerkelijk een mens is. De problemen met dit soort projecten is dat de implementatie van dit soort methoden ervoor zorgt dat de usability en de accessability van de web applicatie hier dramatisch mee wordt aangetast. Voor een geoptimaliseerde website is dit dus dodelijk. Ik zou graag jullie graag willen vragen aan te geven welke methoden (het liefst met voorbeelden) jullie het beste vinden of het best vinden werken. Wellicht dat er goede en gebruiksvriendelijk vormen van captcha beschikbaar zijn. *: voor de niet-technici onder ons: geautomatiseerde software, welke alle websites in de wereld proberen (!) af te gaan om daar hun boodschap (veelal internet addressen voor indexering of verkoop) achter te laten
  13. Het laten ontwikkelen van een compleet forum is flink wat werk. Een forum is de absolute koploper die de statement "Je kan het zo gek maken als je wilt" onderstreept! Mocht je een forum willen laten ontwikkelen, zal je van te voren echt precies moeten uitzoeken welke functionaliteiten je in je forum wilt hebben. Het beste is dan ook om een totaal prijs af te spreken met de ontwikkelaar, maar geloof me... dit gaat niet goedkoop worden.
  14. Wat ik ervan begrepen heb is dat de totaalprijs van de bestelling in een hidden input field werd gezet midden in de HTML. Dit is een vrij grove fout. Om die reden vind ik ook, dat niet de studenten het 'misgelopen' geld moeten terugbetalen, maar de ontwikkelaars van de betalingsmodule dit moeten doen. Even voor de record: Dit is mijn mening. Ik weet zelf ook wel dat de ontwikkelaars zichzelf beschermen na oplevering. Ik doe dat zelf tenslotte ook! Geen van beide komen van mij, maar ik ben eht er wel mee eens dat de tool in dit geval vrij irrelevant was. Dit was geen configuratie- of infrastructureel probleem, maar gewoon een brak geprogrammeerde shopping cart. Dat has geen Nessus eruit gehaald, auto of gewoon. Het onderwerp van dit topic is "Laat hackers je betalingssysteem testen". Als Melchior vervolgens verwijst naar een bedrijf die dit actief doet, is het juist wel relevant.
  15. Ondertussen moeten ook andere facturen uitgeschreven kunnen worden inderdaad. Dat zal in het voorbeeld dus zijn: 20090002 20090003 etc etc etc Deelfactuur voor 20090003 zouden dus zijn: 20090003-01 20090003-02 etc Als ik nu kijk naar Artikel 35a van de wet op de omzetbelasting (alhier) staat er hetvolgende: Opeenvolgend nummer, met één of meer reeksen. Volgens mij is het voorbeeld dus gewoon correct of sla ik nu compleet de plank mis?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept