Je hebt een webwinkel en om je potentiele klant optimaal te kunnen bedienen heb je natuurlijk verschillende betaalmogelijkheden waaronder:
- iDeal
- Paypal
- Credit card
- Overschrijving
Bij elke betaling sta je netjes het afgesproken percentage en of bedrag af voor de PSP.
Ook ga je volgens het 'boekje' te werk en geef je aan in de algemene voorwaarden dat een bestelling zonder opgaaf van geldige reden binnen 14 dagen geruild of terug gestuurd kan worden waarna het totaalbedrag natuurlijk terug gestort gaat worden.
Je winkel loopt op rolletjes en bijna alles blijft bij de klant want je hebt natuurlijk de klant duidelijk geinformeerd over de levertijden van producten en op welke dag de klant zijn bestelling kan verwachten.
Eventueel met een trackcode.
Helaas gaat er natuurlijk ook wel eens wat mis, de klant vindt de kleur niet mooi, het product is te klein of te groot.
Jij als echte webwinkelaar geeft de klant een RMA nummer en laat de producten retour sturen omdat de klant netjes binnen 14 dagen heeft gereageerd.
Na controle van de producten zet je deze weer netjes in het magazijn en geef je de opdracht om het volledige bedrag wat de klant heeft betaald retour te storten.
tja.. en nu komt het. (nu pas ??)
je hebt de PSP een percentage / bedrag gegeven voor goederen die je al weer terug hebt. Je hebt de klant netjes het volledige bedrag met eventueel de kosten voor retour sturen van de klant (!) retour gestort.
Kun je als webwinkelaar het percetage / bedrag retour vragen bij de PS ? Anders heb je bij elke order die je retour krijgt verlies.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Patrick Heijmans
Patrick Heijmans
mede forum bezoekers,
even iets...
Je hebt een webwinkel en om je potentiele klant optimaal te kunnen bedienen heb je natuurlijk verschillende betaalmogelijkheden waaronder:
- iDeal
- Paypal
- Credit card
- Overschrijving
Bij elke betaling sta je netjes het afgesproken percentage en of bedrag af voor de PSP.
Ook ga je volgens het 'boekje' te werk en geef je aan in de algemene voorwaarden dat een bestelling zonder opgaaf van geldige reden binnen 14 dagen geruild of terug gestuurd kan worden waarna het totaalbedrag natuurlijk terug gestort gaat worden.
Je winkel loopt op rolletjes en bijna alles blijft bij de klant want je hebt natuurlijk de klant duidelijk geinformeerd over de levertijden van producten en op welke dag de klant zijn bestelling kan verwachten.
Eventueel met een trackcode.
Helaas gaat er natuurlijk ook wel eens wat mis, de klant vindt de kleur niet mooi, het product is te klein of te groot.
Jij als echte webwinkelaar geeft de klant een RMA nummer en laat de producten retour sturen omdat de klant netjes binnen 14 dagen heeft gereageerd.
Na controle van de producten zet je deze weer netjes in het magazijn en geef je de opdracht om het volledige bedrag wat de klant heeft betaald retour te storten.
tja.. en nu komt het. (nu pas ??)
je hebt de PSP een percentage / bedrag gegeven voor goederen die je al weer terug hebt. Je hebt de klant netjes het volledige bedrag met eventueel de kosten voor retour sturen van de klant (!) retour gestort.
Kun je als webwinkelaar het percetage / bedrag retour vragen bij de PS ? Anders heb je bij elke order die je retour krijgt verlies.
Graag jullie mening, reactie en/of opmerking.
WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community
Patrick Heijmans: Online marketing specialist en consultant
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23529-psp-payment-service-provider-vs-webwinkel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag