Jump to content

R-C-D-M

Senior
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Vision

  • I'm looking for people who
    mij inspireren, stimuleren om iets moois op te bouwen.
  • My opinion about entrepeneurship
    Het is prachtig en vreselijk, maar oh wat doen we dat toch zo graag!
  • My opinion about innovation
    Innovatie is de toekomst verbeteren, intelligentie en kennis om ideeën te krijgen en inzet om uit te werken!
  1. Oeps inderdaad, in de haast beetje verkeerd gelezen. In dit geval is de crediteur niet BTW-plichtig, het betreft namelijk een bank. Na wat problemen is het dossier door een deurwaarder over genomen. De kosten zijn naar mijn weten ook alleen maar voor de overname van het dossier, en is het niet zo ver gekomen dat er ambtelijke taken bij kwamen. Dit verklaart dus zeker waarom er BTW op vermeld staat? Als ik het goed begrijp, is dit gewoon af te trekken als voorbelasting in dit geval?
  2. In dit geval werd het wel gerekend, dus zou ik waarschijnlijk moeten vragen of ze dit willen corrigeren? Aangezien ik de BTW wel kan verrekenen. In ieder geval bedankt voor de reactie ;D
  3. Goedendag iedereen! Enige tijd geleden ben ik geconfronteerd met een gerechtsdeurwaarder vanwege betalingsproblemen op dat moment. Deze heeft een X bedrag aan kosten gerekend waar ook nog eens BTW over gerekend wordt. Nu is mijn vraag: Kan dit als voorbelasting gewoon afgetrokken worden van de BTW aangifte? Alvast bedankt!
  4. Uhh.. Brief sturen naar belastinginspecteur? Deze kan(/moet) een beslissing nemen met wat er wel/niet juist is, dit is dan ook direct bindend en voorkomt eventuele problemen. Belastingtelefoon is alleen handig voor simpele vragen; Voor vragen zoals deze, waar ze geen sluitend antwoord op weten, moeten ze je mijn inziens doorverwijzen naar de inspecteur om hier een beslissing over te nemen.
  5. Ik vind het persoonlijk niet echt een prettig klinkende naam. Ik zou bijna de tong er over breken als ik het probeer te zeggen, een naam die wat meer vloeit is een stuk pakkender. Als je snel even over de naam heen leest, moet iemand die de naam niet kent 't soms nog een keer lezen. Dat had ik tenminste :P Helaas heb ik geen suggesties voor je, misschien weet iemand anders wel wat waar je op verder kan borduren. :)
  6. Als je het zo op je factuur zet dan is het prima: Training inclusief literatuur en arrangement 700,- BTW 19%: 133 Totaal: 833,- Uitsplitsen kan op deze manier (wel duidelijk vermelden welk product/dienst welk percentage heeft op de factuur): Training 500 Literatuur 100 Arrangement 100 BTW 6%: 12 BTW 19%: 95 Totaal: 807,- BTW percentages mogen dus ook uitgesplitst worden, zijn allemaal aparte diensten/producten dus vandaar. Bij de verkoop van condooms en glijmiddel reken ik ook gewoon 6% voor de condooms en 19% voor het glijmiddel, terwijl het glijmiddel ook een bijproduct is voor de condooms. Als ik het als set verkoop reken ik 6% (mits het hoofdproduct overheersend is qua waarde). Bij trainingen is dat hetzelfde principe lijkt mij.
  7. De reden waarom het arrangement afgetrokken kan worden: Je verkoopt het door en behoort tot je complete diensten aanbod. Is te vergelijken met het verkopen van een printer, hier wordt vaak een usb kabel bij verkocht, anders is het niet compleet Zakenlunches zijn een heel ander verhaal, de Belastingdienst ziet dit namelijk niet als relevante onkosten om je onderneming draaiende te houden. Als je de cursus + arrangement in één pakket levert, met één prijs dan kun je gewoon 19% rekenen. Als je voor alles een aparte prijs specificeert moet je voor de cursus 19% rekenen en het arrangement 6%. Hoe je het zelf dus al aangaf qua factureren is gewoon juist en hier kun je mee doorgaan. Opsplitsen is op zich niet zo vreemd en ook niet in het geval dat je het vaak als één geheel aanbiedt. Wanneer bedrijven de arrangementen apart gespecificeerd krijgen op de factuur, kunnen ze deze BTW volgens mij niet terugvorderen.
  8. Kan het zijn dat het huurcontract stilzwijgend automatisch verlengd werd? Dit komt namelijk erg vaak voor. Verder heb ik daar weinig kennis over. Ik raad je aan om eens contact op te nemen met de gemeente, in veel gevallen kunnen ze je begeleiden als het echt uit de klauwen gelopen is. Al met al als ik kijk naar de schuld en het feit dat je nauwelijks inkomen hebt, denk ik dat er geen uitweg is op de normale manier. Hoe of wat de schuld ontstaan is en wie er aansprakelijk voor is, is nogal een lastig punt, aangezien de schuldeisers zowel linksom als rechtsom de schuld proberen te innen. Uitgebreide trajecten om dit uit te zoeken, duren te lang en leveren vast niet veel positiviteit op. Wellicht kun je een schuldsanering-traject overwegen, dan worden de schulden geïnventariseerd, aansprakelijkheid bekeken en betalingsregelingen geregeld. Is weliswaar een lang en moeilijk traject, maar geeft je wel de innerlijke rust die een mens nodig heeft. Anders ben ik bang dat je extreem overspannen raakt op een gegeven moment en psychisch en lichamelijk het nauwelijks kan volhouden.
  9. Bijvoorbeeld iets in deze trant neerzitten: "Specialist in ski's en snowboards, bestel snel en gemakkelijk online" (Is vast wel wat creatiever te bedenken, maar is slechts een idee) :) Kijk eens voor de gein naar tijdschriften; De cover laat zien wat je hebt en bepaalt of je wel of niet verder wil lezen/kijken. Probeer eens in je gedachten zo'n cover aan te passen naar jouw product en wat je doet. Op die manier kun je vast wat inspiratie krijgen om een creatieve oplossing te bedenken ;D
  10. Je verkoopt de arrangementen door, dan betaal je belasting over de toegevoegde waarde. M.a.w. je trekt de BTW af als voorbelasting en rekent BTW over de verkoop. Als het bij de prijs van de cursus inbegrepen zit, dan is het precies hetzelfde.
  11. De website vind ik behoorlijk netjes gemaakt qua design als ik het vergelijk met vele andere webshops. Enkele verbeter punten die in mij opkomen: - Het is niet direct duidelijk wat het doel is van de website. Probeer de producten direct duidelijk te presenteren op de homepage, of duidelijk maken dat je een specialistische shop bent in ski artikelen. - KvK en BTW nummer is lastig te vinden, zet deze op z'n minst ook bij je contactgegevens. - De categorieën bovenaan de site vind ik persoonlijk nogal lastig met de touchpad op de laptop. Heb nog weleens de neiging om met de muisaanwijzer blijven te richten op het vakje die verschijnt met de productcategorieën. - Je levert ook aan andere landen; Misschien een idee om een internationale webshop er van te maken, of erbij te starten. Wat betreft klanten aantrekken heb ik weinig kaas van gegeten; Maar benader wat forums in die branche, regel speciale kortingen voor klanten die via zo'n forum komen in ruil voor sponsoring. Met verenigingen kun je hetzelfde doen. Ik persoonlijk let nooit op belangenorganisaties waar webshops bij aangesloten zijn, wel zoek ik vaak naar prijsvergelijking websites en beoordelingen via Google. Vaak als een webshop er goed / profi uit ziet, dan ben ik snel overtuigd dat de rest ook in orde is.
  12. In principe zijn beide opties gewoon goed. Je biedt diensten aan die belast zijn met 19% en levert deze inclusief andere zaken in één pakket. Het hoofdzakelijke deel is de training, dus kun je over het totaalbedrag 19% rekenen. De verschillende dingen opsplitsen met verschillende prijzen kan ook. Het desbetreffende BTW percentage bereken je dan over de verschillende diensten/producten. In principe ben je gewoon een wederverkoper in arrangementen, dus naast de trainingen ben je eigenlijk een soort van "horeca-ondernemer". De BTW kun je dus gewoon terugkrijgen over die inkoop, aangezien het onkosten zijn die benodigd zijn om je dienst aan te bieden. Als de arrangementen voor jezelf of personeel waren zou het een ander verhaal zijn. Edit: Blijkbaar was iemand me al voor ;D
  13. Dat is inderdaad waar, alleen is dat zonde als je over dit jaar ook gaat betalen als je volgend jaar pas echt begint ;) Als het om veel uitgaven zou gaan, zou ik zeggen: Doen! Maar domeinnaam is het ietwat overdreven mijn inziens.
  14. Volgens mij kun je de voorbereidingskosten ook aftrekken, tenminste dat heb ik destijds ergens gelezen. Maar dan nog: Nu een KvK inschrijving kost sowieso meer dan een domeinnaam, dus waarom zo'n inschrijving als het nog geen meerwaarde heeft?
  15. R-C-D-M

    Koude bakker

    Bereken de buffer die je nodig hebt voor een X aantal (bijvoorbeeld 3) maanden om de kosten te betalen, leen dat en dan zit je aardig veilig. Het beste kun je een ondernemingsplan maken en deze laten bekijken en deze aanpassen na wat adviezen. Al met al is het erg ingewikkeld, dus de makkelijke oplossing om hier te vragen hoeveel je moet lenen is erg kort door de bocht voor iets wat je boterham moet gaan betalen. En neem maar van mij aan: Makkelijke oplossingen zijn vaak gedoemd om te mislukken, weet ik helaas uit ervaring.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept