• 0

boekhouder opgeven inschrijving KvK verplicht?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Osman,

 

Dat is volgens mij niet verplicht.

 

Maar het is wel zo dat op het formulier voorbereiding op gemeenschappelijke inschrijving startende onderneming de vraag gesteld word wie je boekhouder is. Volgens mij is het niet verplicht dit in te vullen. MAar er zijn veel ondernemers die hun belastingaangiften voor inkomstenbelasting, btw en loonbelasting uitbesteden en daarvoor moet je dan expliciet toestemming geven dat de betreffende boekhouder dit ook namens jou mag doen.

 

er staat helaas geen toelichting bij de vraag, maar volgens mij kun je de vraag gewoon leeglaten als je geen boekhouder wilt gebruiken, maar kun je als je er wel een hebt gelijk toestemming geven dat hij (zij) namens jou aangiften mag indienen

Link naar reactie
  • 0

Hoi Osman,

 

En hoe zou een administratiekantoor dat dan moeten aangeven? Dat zij een boekhouder inhuren voor hun eigen administratie ;D

 

Je bent het niet verplicht en kan de vraag dus oplaten of aangeven dat je het zelf doet. Ook bij sommige formulieren van de belastingdienst kan zo'n soort vraag voorbij komen. Ook daar kan je aangeven dat je het zelf doet omdat je niet verplicht bent om een boekhouder in te huren.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de KvK ons de gegevens heeft aangeboden van mogelijke cliënten. Andere adviseurs hier wel?

 

 

waarschijnlijk is dat weer een vraag met als oogpunt wat extra verdienen voor de KvK..

 

Als je het leeg laat weten ze dat jouw gegevens extra waardevol zijn voor boekhouders in de omgeving en ze jouw gegevens dus weer goed kunnen doorverkopen aan die boekhouders.

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

dat valt me dan al weer heel erg mee dat ze het niet actief aanbieden, maar je zal die info vast wel van de KVK kunnen kopen.

 

Valt me al lang mee dat ze niet jaarlijks een vragenlijst sturen met waar je je briefpapier koopt, welk merk stoelen je hebt en of die niet aan vervanging toe zijn, bij welk bedrijf je je energie nu vandaan haald, of je lease auto's hebt enz. enz. enz..

zodat ze je info weer meer specifiek kunnen doorverkopen

Link naar reactie
  • 0

Helaas Vossie,

 

Ook die informatie kan je niet kopen bij de KvK >:(. Je zult zelf moeten ontdekken of een bedrijf een adviseur nodig heeft.

 

Ik snap ook werkelijk niet waarom de KvK het eigenlijk wil weten. Want zoals je zelf aangeeft, kan je dan wel allerlei andere vragen ook stellen.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.