• 0

Is er een alternatief voor Skype Prime?

Skype Prime was een dienst van Skype waarmee het mogelijk was om telefonisch advies te verlenen. De klant betaalde dan een vooraf bekend bedrag per minuut. Helaas wordt die dienst niet langer door Skype ondersteund.

 

Natuurlijk kennen we wel de 0900 nummers, maar het maximale bedrag per minuut is door de Opta vastgesteld op € 1,30 incl BTW. Een rondje langs de 0900 providers leert dat de adviseur daar dan ongeveer € 0,55 per minuut ex BTW aan overhoudt. Dat is per uur € 33,-. Dat maakt het niet aantrekkelijk om zo'n dienst op te zetten.

 

Nu is er wel het Online Coaching Network (www.bitwine.com) maar dat is dan weer niet echt gericht op de NL markt.

 

Wie weet er een alternatief? Een script met iDeal betaling dat via je website loopt zou bijvoorbeeld mooi zijn, of een NL aanbieder als Bitwine... Wie o wie weet hier meer van?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe doen die internet coaches het?

 

Ik vermoed via Paypal. En zelf de tijd bijhouden. Een soort prepaid idee.

 

Is er niet iets te koppelen aan MSN Messenger of Yahoo Messenger?

 

Een heel andere mogelijkheid is een soort abonnement aanbieden, bedragje per maand waarvoor je X minuten krijgt. maar dat werkt niet voor eenmalige adviezen natuurlijk. Wel bijv voor coaches, ficalisten, advocaten, accountants etc.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

...

Natuurlijk kennen we wel de 0900 nummers, maar het maximale bedrag per minuut is door de Opta vastgesteld op € 1,30 incl BTW. Een rondje langs de 0900 providers leert dat de adviseur daar dan ongeveer € 0,55 per minuut ex BTW aan overhoudt. Dat is per uur € 33,-. Dat maakt het niet aantrekkelijk om zo'n dienst op te zetten.

...

 

Sorry, ik heb niet goed gekeken. Het is € 1,30 per gesprek, of € 0,80 per minuut. Van die € 0,80 per minuut hou je ca. € 0,55 over. Van de € 1,30 per gesprek hou je inderdaad, zoals Rene al zei, € 0,84 over. Maar wel per gesprek. Niet per minuut.

 

Dat is nou het bij-effect van consumentenbescherming: De business-to-business contentproviders moeten naar alternatieven zoeken. En dan is een 0900 nummer gewoon echt niet te doen. Er gaat over het algemeen nog €45,- per maand af aan abonnementskosten, een setup fee van € 150,- is niet ongewoon.

 

Ik ben bang dat het hoe dan ook pre-paid wordt. € x,- per consult van 30 minuten ofzo. Weet iemand of er een open source membership script bestaat dat zoiets kan afhandelen?

 

Account aanmaken -> tegoed opwaarderen via iDeal -> bellen -> code ontvangen en invullen -> meter begint te lopen -> ophangen -> meter stopt -> rest tegoed blijft staan voor een volgende keer. Zoiets denk ik. Daar zitten nog wel wat haken en ogen aan ben ik bang.

 

*zucht* #hetzaleenseenkeermakkelijkgaan

Link naar reactie
  • 0

 

Sorry, ik heb niet goed gekeken. Het is € 1,30 per gesprek, of € 0,80 per minuut. Van die € 0,80 per minuut hou je ca. € 0,55 over. Van de € 1,30 per gesprek hou je inderdaad, zoals Rene al zei, € 0,84 over. Maar wel per gesprek. Niet per minuut.

 

 

Ik bedoelde dat die volle 1,30 p/m. ( nu dan 0,80) de moeite waard is om zelf iets te regelen, en dat schijnt te kunnen met een 084 nummer.

Zo'n nummer kost bijna niets in aanschaf bij de KPN.

 

P.s. Tarieven zijn 1,30 p/m en 1,50 p/gesprek.

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoelde dat die volle 1,30 p/m. ( nu dan 0,80) de moeite waard is om zelf iets te regelen, en dat schijnt te kunnen met een 084 nummer.

Zo'n nummer kost bijna niets in aanschaf bij de KPN.

 

Ik denk dat Ruben een manier zoekt om telefonische counselling rendabel te maken en toch heel laagdrempelig te houden. Dan heb je die 1,30 per minuut wel nodig voor een fatsoenlijk uurloon.

 

Bij 1,30 per gesprek zal in geval van counselling je uurloon max het 5-voudige zijn omdat die gesprekken niet met een minuutje voorbij zijn.

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat Ruben een manier zoekt om telefonische counselling rendabel te maken en toch heel laagdrempelig te houden. Dan heb je die 1,30 per minuut wel nodig voor een fatsoenlijk uurloon.

 

 

Precies. Dat is mijn bedoeling. Het tarief zal ergens tussen de € 1,00 en € 1,40 komen te liggen. Een pre-paid systeem werpt volgens mij een onnodige barricade op.

 

@Rene: Heb jij goede ervaringen met een 084-aanbieder? Bij de Opta kun je alleen een nummerreeks aanvragen. En 1000 nummers is gelijk zo veel...

Link naar reactie
  • 0

Ik zat even voor je te zoeken, toevallig kwam ik een iets beter uitbetalende partij tegen:

http://www.voys.nl/0900-nummer-per-minuut.html

 

Ik heb 2 suggesties:

Laat mensen langer aan de lijn dan jij ze spreekt. Door bijvoorbeeld vooraf mensen een menu te laten doorlopen kun je de mensen iets langer vasthouden. Ook kun je op die manier alvast wat informatie verzamelen, zoals NAW + telefoon en eventueel een probleemomschrijving of catergorie.

Voordeel hiervan is ook dat je een waarschuwing vooraf kunt krijgen dat er iemand gaat bellen. Dus 3 minuutjes van te voren krijg je een berichtje dat er iemand in de queue staat.

 

Zie je 0900 nr. als een eerste lijnsadvies en bied tijdens het gesprek aan om terug te bellen tegen het 2de lijnstarief. Als je dit duidelijk communiceert dan hoeft dat geen problemen op te leveren. Daarnaast kun je daarmee de klant mogelijk meer service bieden. Zoals wat uitzoekwerk vooraf of op een speciale tijd bellen.

Ook zou je dan een afspraak kunnen maken voor een thuisbezoek, wat ook niet oninteressant kan zijn.

Een simpel vraagje kost zo ook minder, wat voor de beller ook minder drempel geeft om te bellen. Dat er daarna een 2de gesprek moet volgen met alle details is dan logisch ;)

Link naar reactie
  • 0

Laat mensen langer aan de lijn dan jij ze spreekt. Door bijvoorbeeld vooraf mensen een menu te laten doorlopen kun je de mensen iets langer vasthouden.

...

 

Bah! Dat lijkt sterk op het uitmelken van klanten zonder er iets voor terug te geven. Als ik ergens een gloeiende hekel aan heb is dat wel dit soort telefoontrucjes om me meer te laten betalen. Kost mij tijd en geld en ik ben daar heel gauw klaar mee. Verbinding verbreken, evt een blogpost over dit klantonvriendelijke gedrag en op zoek naar iemand die zijn klanten wel serieus neemt.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Bah! Dat lijkt sterk op het uitmelken van klanten zonder er iets voor terug te geven. Als ik ergens een gloeiende hekel aan heb is dat wel dit soort telefoontrucjes om me meer te laten betalen. Kost mij tijd en geld en ik ben daar heel gauw klaar mee. Verbinding verbreken, evt een blogpost over dit klantonvriendelijke gedrag en op zoek naar iemand die zijn klanten wel serieus neemt.

 

Fred, blijkbaar kent JVerhallen mijn blog nog niet... ;-)

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk kennen we wel de 0900 nummers, maar het maximale bedrag per minuut is door de Opta vastgesteld op € 1,30 incl BTW. Een rondje langs de 0900 providers leert dat de adviseur daar dan ongeveer € 0,55 per minuut ex BTW aan overhoudt. Dat is per uur € 33,-. Dat maakt het niet aantrekkelijk om zo'n dienst op te zetten.

 

https://www.targetpay.com/payouts/31

 

Is toch een stuk meer. 1.119 incl = 94 ct ex btw.

Link naar reactie
  • 0

Bah! Dat lijkt sterk op het uitmelken van klanten zonder er iets voor terug te geven. Als ik ergens een gloeiende hekel aan heb is dat wel dit soort telefoontrucjes om me meer te laten betalen. Kost mij tijd en geld en ik ben daar heel gauw klaar mee. Verbinding verbreken, evt een blogpost over dit klantonvriendelijke gedrag en op zoek naar iemand die zijn klanten wel serieus neemt.

Haha, ja ik wist dat ik hiermee op het randje zat :D.

Overigens had ik het er niet over om mensen aan het lijntje te houden, maar als een gebruiker al een paar voorkeuzes maakt of een klantnummer kan invullen dan kan de tijd van de adviseur beter worden benut. Dat is ook in het voordeel van de klant.

 

Overigens gaat het hier niet over een dienst die je nodig hebt, zoals een helpdesk voor een product waarvoor je betaald, maar over een betaalde service. De behoefte om te bellen rechtvaardigt een beloning.

 

TS, is dit nu een beetje "bijhobby-en" of wil je een callcenter met mensen vullen? Want het hangt natuurlijk ook af of mensen in de wacht gezet worden of dat ze meteen iemand aan de lijn krijgen.

Link naar reactie
  • 0

MOD EDIT: geen SPAM aub, zie de huisregels. Gehele tekst derhalve verwijderd

 

 

Skype Prime was een dienst van Skype waarmee het mogelijk was om telefonisch advies te verlenen. De klant betaalde dan een vooraf bekend bedrag per minuut. Helaas wordt die dienst niet langer door Skype ondersteund.

 

Natuurlijk kennen we wel de 0900 nummers, maar het maximale bedrag per minuut is door de Opta vastgesteld op € 1,30 incl BTW. Een rondje langs de 0900 providers leert dat de adviseur daar dan ongeveer € 0,55 per minuut ex BTW aan overhoudt. Dat is per uur € 33,-. Dat maakt het niet aantrekkelijk om zo'n dienst op te zetten.

 

Nu is er wel het Online Coaching Network (www.bitwine.com) maar dat is dan weer niet echt gericht op de NL markt.

 

Wie weet er een alternatief? Een script met iDeal betaling dat via je website loopt zou bijvoorbeeld mooi zijn, of een NL aanbieder als Bitwine... Wie o wie weet hier meer van?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.