Ik loop al een tijdje rond met het idee rond om een kleine onderneming te starten. Ik heb al een concept bedacht waarvan ik denk dat dit voor zowel bedrijven als voor de consument gunstig is.
Het concept is erg simpel, namelijk een couponnenboekje.
Adverteerders kunnen advertentieruimte inkopen. De enige voorwaarde is dat ze een korting of promotie aanbieden. Vervolgens zal het boekje (flyer) gedrukt en huis-aan-huis verspreid worden. Eventueel zullen de flyers verspreid worden bij de aangesloten ondernemingen.
Qua vormgeving heb ik voldoende contacten om het een mooi geheel te laten worden.
Ik zie grote voordelen voor beide partijen (consumenten en ondernemingen):
Bedrijven kunnen ook een relatief goedkope manier adverteren; de printkosten worden namelijk gedeeld onder meerdere ondernemingen
De consument heeft alle kortingen en promoties van (lokale) ondernemers bij elkaar.
Nu vroeg ik me eigenlijk af wat jullie –ondernemers- van dit concept vinden.
- Vinden jullie deze manier van adverteren aantrekkelijk?
-Wat vinden jullie een acceptabel tarief voor één advertentie / coupon?
- Is er een vergunning nodig om HAH te bezorgen, indien ik het niet uitbesteed?
- Mogen lokale franchise ondernemingen zoals Kruidvat, Hema, C1000 zelf advertentieruimte inkopen of wordt dat landelijke geregeld?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sjorslo
Sjorslo
Beste ondernemers,
Ik loop al een tijdje rond met het idee rond om een kleine onderneming te starten. Ik heb al een concept bedacht waarvan ik denk dat dit voor zowel bedrijven als voor de consument gunstig is.
Het concept is erg simpel, namelijk een couponnenboekje.
Adverteerders kunnen advertentieruimte inkopen. De enige voorwaarde is dat ze een korting of promotie aanbieden. Vervolgens zal het boekje (flyer) gedrukt en huis-aan-huis verspreid worden. Eventueel zullen de flyers verspreid worden bij de aangesloten ondernemingen.
Qua vormgeving heb ik voldoende contacten om het een mooi geheel te laten worden.
Ik zie grote voordelen voor beide partijen (consumenten en ondernemingen):
Bedrijven kunnen ook een relatief goedkope manier adverteren; de printkosten worden namelijk gedeeld onder meerdere ondernemingen
De consument heeft alle kortingen en promoties van (lokale) ondernemers bij elkaar.
Nu vroeg ik me eigenlijk af wat jullie –ondernemers- van dit concept vinden.
- Vinden jullie deze manier van adverteren aantrekkelijk?
-Wat vinden jullie een acceptabel tarief voor één advertentie / coupon?
- Is er een vergunning nodig om HAH te bezorgen, indien ik het niet uitbesteed?
- Mogen lokale franchise ondernemingen zoals Kruidvat, Hema, C1000 zelf advertentieruimte inkopen of wordt dat landelijke geregeld?
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt voor jullie tijd en expertise.
Met vriendelijke Groet,
Sjorslo
Coffee isn't my cup of tea.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23405-advies-gevraagd-over-ondernemingsplan-couponnenboekjes/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag