• 0

bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hier verstandig?

Hallo allemaal,

 

na flink wat spitten hier denk ik dat bedrijfsaansprakelijkehdsverzekering bij mij wel van toepassing is.

Maar ik vind het wel fijn om de mening hier even te peilen.

 

even de feiten:

Webshop met sieraden

eenmanszaak geen personeel

geen grote investeringen en voorlopig geen grote inkomensten (begin net)

sieraden kunnen natuurlijk iets veroorzaken - haken aan kleding / uitslag in erger geval etc.

ik importeer uit verre oosten maar product zie ik niet.. gaat direct naar klant.

 

ik zit denk ik in een apart gebied gezien ik niet zelf verstuur maar wel importeer.

ik vraag me in hoeverre ik dan aansprakelijk kan zijn.

Ook mbt tot garantie. Ik kan als het kapot aankomt of verkeerd is binnen 7 dagen de bestelling

weer goed maken. Maar fabrieksgarantie heb ik niets over gelezen bij de groothandel in China.

 

In mijn algemene voorwaarden zet ik ook dat ik niet verantwoordelijk gehouden kan worden

voor schade door mijn sieraden of allergische reacties.

Ik vermeld ook netjes welke materialen er zijn gebruikt ed zodat klanten precies weten wat ze kopen.

 

Zijn er nog belangrijke dingen die ik over het hoofd zie?

En raden jullie mij een verzekering aan? Ik lees in veel topics dat die voor zon 80 per jaar al mogelijk is?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag evilman,

 

Ik zou het niet nalaten om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.

 

De kans om aansprakelijk gesteld te worden zal wellicht niet groot zijn. Het vervelende is echter dat als

je bedrijf aansprakelijk wordt gesteld het om grote bedragen kan gaan. Indien je hiervoor niet verzekerd bent

kan dat zelf het einde van je onderneming betekenen en in het ergste geval ben je (indien geen b.v.) in prive

aansprakelijk.

 

Je kunt in je algemene voorwaarden misschien veel uitsluiten maar helemaal waterdicht krijg je het niet. Je kunt vast

wel een paar situaties bedenke die niet onrealistisch zijn en waarvoor dan zo'n verzekering je net kan redden.

 

Groet.

Jeroen

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0
Je kunt in je algemene voorwaarden misschien veel uitsluiten maar helemaal waterdicht krijg je het niet. Je kunt vast

wel een paar situaties bedenke die niet onrealistisch zijn en waarvoor dan zo'n verzekering je net kan redden.

 

Sterker nog: de voornaamste risico's in dit geval, zaak- en letselschade als gevolg van productenaansprakelijkheid, kun je als importeur van goederen buiten de EU in het geheel niet uitsluiten, noch afschuiven: het slachtoffer claimt bij jou, en jij hebt hooguit een verhaalsrecht op de oorspronkelijke fabrikant.

 

Zie verder ook de uitgebreide draad "zakelijke aansprakelijkheid verzekeren"

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

hmm ik snap het.

dat zet mij dus in een moeilijke / aparte positie.

want eigenlijk zie ik nooit wat er wordt afgeleverd.

 

ik heb natuurlijk wel een paar testbestellingen gedaan om de goederen te checken..

en zie bijv. online dat er maandelijks zon 6000 orders de deur uit gaan die naar tevredenheid

worden ontvangen. Maar eigenlijk (los van dat) is dat dus een aparte situatie.

 

En ik ben dus ook de importeur hoorde ik bij de kvk gezien ik voor mijn klant betaal en de bestelling

doe ondanks dat deze naar hunzelf verzonden wordt.

 

Gezien zon verzekering sowieso goed te betalen is, zal ik maar eens gaan informeren her & der :)

merci

Link naar reactie
  • 0

ik lees net trouwens dat er ook product aansprakelijkheid bestaat ergens:

 

Productaansprakelijkheid

 

Een onderneming kan aansprakelijk worden gesteld voor gebreken, fouten en onvolkomenheden van geleverde diensten of producten. Via de productaansprakelijkheidsverzekering kunt u zich beschermen tegen deze claims. De dekking verschilt per verzekeringsmaatschappij en per bedrijfssituatie.

 

als dit klopt is dit juist voor mij ook erg nuttig toch?

hoewel ik dit niet overal terugzie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.