• 0

Wat vinden jullie van mijn modellenbureau concept?

MOD-bericht: @degene die de moderatormelding doet: graag bericht voorzien van contactgegevens. Contact hierover is nu niet mogelijk aangezien u anoniem voor ons bent

 

About me

Mijn naam is Annika Dop en kom van oorsprong uit Nederland maar woon al geruime tijd in New York. Alweer een hele tijd reis ik heel de wereld over in verband met mijn modellencarrière. Momenteel ben ik druk bezig voor wat ik na deze carrière wil gaan doen. Een langgekoesterde droom is het starten van een modellenbureau. Maar dan wel een bureau dat zich onderscheidt van andere bureaus.

 

About us

Fitting Models is een modellenbureau voor de retail modebranche in heel Nederland.

 

How does it Works?

Kledingzaak X uit Rotterdam kan met fitting models een contract afsluiten waarvoor ze het volgende terug krijgen:

 

* 1x per week komt er een fittingmodel langs met een styliste uit deze winkel “fitten” met kleding uit de winkel zelf.

* In de pashokjes achter een FITTNGMODELS BOARD worden pics gemaakt van de desbetreffende kleding en model.

* afhankelijk van contract worden deze aantallen pics geplaatst op website X

* op website x kunnen bezoekers reageren en weten ze precies waar welke kleding te krijgen is, want vaak zijn folders niet up to date en vaak is de ene winkel de andere niet.

 

Het grootste probleem waar ik tegen aan ga lopen is dat grote merknamen de kledingzaken ervan weerhouden om mee te doen omdat ze eigen gecontracteerde modellen hebben. Anderzijds zijn het fantastische modellen en komt het uiteindelijk de merken ten goede wat weer leidt tot meer omzet!

 

Binnenkort vlieg ik terug naar Nederland waar ik ook weer ga wonen en start met een pilot.

 

En wat vinden jullie van het idee achter Fitting models eigenlijk? Is het zo sterk als ik denk dat het is?

 

 

 

mod edit: titel aangepast

 

MOD-bericht: @degene die de moderatormelding doet: graag bericht voorzien van contactgegevens. Contact hierover is nu niet mogelijk aangezien u anoniem voor ons bent

 

[2nd MOD-MESSAGE: @NOTIFIER: WE DO NOT REMOVE MESSAGES BASED ON A SINGLE ANONYMUS NOTIFICATION/MESSAGE. PLEASE MENTION YOUR NAME, E-MAIL AND ADRESS IN YOUR MESSAGE SO WE CAN CONTACT YOU]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

naam is voorlopig ook even zo dat verander ik nog, dus domeinnamen wacht ik ook nog mee. Weten jullie een gepaste naam bij dit concept dan? modelsinthestore maybe?

 

wilde definitieve naam eigenlijk pas na mijn pilot doen omdat ik dan tegen dingen aanloop. Maar zou zo'n bureau als dit kans van slagen hebben denken jullie? Wat ik ontzettend goed vind, vinden anderen vaak minder, zonder reuzendoders te zijn :-).

 

Mijn businessplan is al grotendeels af en mijn pilot kost geen geld omdat ik tegen veel nu nog vriendendiensten werk.

Link naar reactie
  • 0

Beste Annika,

Altijd leuk, vernieuwende concepten.

Zo maar wat dingetjes die bij me opkomen:

 

Een kwaliteitsfoto is een vak op zich, dat weet jij als geen ander, kun je de kwaliteit waarborgen? Over de modellen heb ik het dan niet, maar meer de achtergrond, belichting en de fotograaf. De kosten hiervan schat ik in als niet gering. Dit betekent dat de contractant dan een forse fee zal moeten betalen, te meer omdat jij ook nog een boterham wil verdienen uiteindelijk.

 

De volgende vraag is dan what's in it for them. Jouw antwoord lees ik als meer "traffic" in de vorm van (potentiele) klanten naar de winkel. Ik denk dat je je goed moet realiseren dat zelfs indien het goed opgepakt wordt zal je concept een flinke aanlooptijd nodig zal hebben om bekend te worden, in die zin is er dus (aanvankelijk) geen garantie naar de retailer. In mijn ogen zal je heel veel (kwalitatief hoogwaardige) bezoekers naar de site moeten kunnen trekken om ook daadwerkelijk voldoende conversies te krijgen in de zin van aankopen. Dit krijg niet zo maar gedaan, je site bekend maken bij de juiste doelgroep. Ik zou wellicht op zoek gaan naar nog meer toegevoegde waarde voor de winkeliers. Een proefballonnetje van mijn kant, publiceer de gemaakte fotos niet alleen op de site maar stel ze ook op een bepaalde manier ter beschikking aan de winkelier. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat de fotos ook daadwerkelijk in de pashokjes geplaatst worden, in een wissellijst bijvoorbeeld, of dat ze gebruikt mogen worden in eigen reclamematerialen, mailings etc.

 

Gezien de kostenfactor zal een eventuele interesse misschien eerder van een retailketen kunnen komen en minder van op zichzelf staande winkels. Deze ketens zullen echter weer meer rekening houden met de wensen van de fabrikant. De fabrikant levert bovendien al gratis marketing materialen. Voordeel van jouw concept is wellicht dat de winkelier zelf combinaties kan samenstellen (van verschillende merken).

 

 

Het financiele plaatje/ het verdienmodel schat ik in als iets wat mogelijk lastig gaat worden om het sluitend te maken. Het idee an sich vind ik wel leuk en vernieuwend. Vraag, jij bent bereisd en komt uit "de wereld". Heb je dit concept (in vergelijkbare vorm) mogelijk ook ergens anders gezien, of is dit te vinden? Zo niet, dan eens goed nadenken waarom dit er nog niet is. ?Uiteraard is het aan te raden om gewoon eens met jouw doelgroep, de retailer in gesprek te gaan. Wellicht heb je dit al uitgebreid gedaan, omdat ik je al hoor over een pilot.

hoe dan ook succes!

Tim

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je foto's een complicatie gaan worden, niet per se vanwege de kosten (een foto voor webtoepassingen hoeft geen 39 megapixel te zijn), maar meer vanwege de compositie en belichting van het model.

 

Fotografen hebben vaak studio's met professionele belichting. Als je geld hebt kan je ook best goede mobiele studio's kopen (zie bijvoorbeeld portretfotografen), maar dit kan je nooit in een pashokje kwijt. Een achtergrond kan je makkelijk ophangen, maar als je de belichting er dan ook nog omheen wilt zetten ben ik bang dat het model er niet zonder brandwonden vanaf gaat brengen...

 

Als je het echt heel mobiel wilt maken, zou je nog eerder kunnen overwegen om een klein vrachtwagentje (dat je met een B rijbewijs mag besturen) achterin om te bouwen tot mobiele studio. Hier heb je al minstens 3 keer zoveel ruimte, kan je stationaire belichting in aanbrengen, en is uit privacyoverwegingen voor een model misschien ook wel prettiger.

 

Wat voor doelgroep heb je eigenlijk voor je concept? Als het vooral kledingwinkels met maar één vestiging zijn, weet ik niet of daar wel budget voor is. Aan de andere kant, grote franchise kledingwinkels hebben vaak weer genoeg ruimte om ergens een studio aan te bieden voor hun modellenfotografie, of hebben hiervoor een bureau in de arm. Ik vraag me eerlijk gezegd af of er markt voor is...

Link naar reactie
  • 1

 

De 'win' voor de winkel is me niet zo duidelijk. De modellen worden gefotografeerd tegen een Fitting Models achtergrond en de foto's belanden op de Fitting Models website. Lijkt vooral promotie van die centrale service en veel minder van de winkel.

 

Een vertaling naar de winkel zou kunnen omvatten: lokale fotografie, gebruik van foto's door de winkel zelf, eventueel op dedicated pagina's van de centrale website, een beschrijving van wat het model draagt en wat dat kost. Een stapje verder zijn lokale modeshows in de vorm van een reizend modellencircus. Een stapje verder is de inzet van lokale modellen. En dan kom je uit bij een sprong: maak een LocalModel-site waar local girls mobiele foto's van zichzelf kunnen uploaden in de paskamer van lokale winkels met local fashion. Dat sluit aan bij gedrag, want heel wat 10-16 jarigen maken al zulke foto's voor eigen gebruik.

 

Alleen is dat eigenlijk een heel ander concept. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat een leuk concept! Ik denk dat je met flink wat retailers moet gaan praten hoe dit in hun marketingconcept past. En als je toch al aan de slag gaat met modellen en fotografen en hun belichtingsapparatuur (voor modefotografie worden softboxen gebruikt die zijn groot) heb je een soort reizend circus. laat dan ook een mobiele mini-catwalk timmeren, misschien willen de klanten van de retailers er ook wel op.

groeten, Maarten

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee, maar ik sluit me wel aan bij Tim en Bas wat betreft enige kanttekeningen, te weten:

[*]Hoge startkosten (apparatuur, fotograaf, marketingcampagnes etc...)

[*]De winst voor de kledingzaak lijkt mij gering wanneer jouw bedrijf/website nog relatief onbekend is

[*]Doelgroep: grote ketens hebben al modellen en voor kleine winkels zul je wellicht te duur zijn

 

Waarschijnlijk heb jij echter tien keer zo veel verstand van de modellenwereld als alle reageerders hier bij mekaar. Zelf ben ik nooit verder gekomen dan de flyer van de lokale dorpskapper, dus doe met die kennis sowieso je voordeel. Daarnaast weet ik niet hoe bekend jouw naam hier in de Nederlandse modewereld is, maar ook dat kun je wellicht uitbuiten. Kijk in ieder geval nog even naar je concept. Bij welke doelgroep denk jij opdrachten binnen te kunnen halen en wat zijn de wensen en de te besteden budgetten van die doelgroep.

 

Winkels waar goede foto's en modellen mij erg belangrijk lijkent zijn bruidsmodezaken. Wellicht kun je daar mede op mikken.

 

Mocht je zaak een keer richting noorden des lands trekken, dan meld ik mij trouwens bij deze aan als fittingmodel. Als het dan nog geen succes wordt.... ;D

Link naar reactie
  • 0

op lokatie goede foto's schieten is op zich zeker mogelijk als je het vooral simpel houdt qua belichting; er bestaan prachtige power packs voor fotografen welke op lokatie voldoende vermogen bieden een goede lichtbron aan te sturen (en over brandwonden hoef je je geen zorgen te maken aangezien dit doorgaans geen continu lichten zijn). Grootste probleem is misschien nog wel de beschikbare ruimte.

Evert Doorn Fotografie: professionele fotografie op lokatie en in de studio. Http://www.evertdoorn.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.