• 0

problemen in VOF reiskosten

Ik heb samen met mijn vennoot een VOF.

Momenteel zijn er nogal wat strubbelingen. We proberen een en ander in een contract vast te stellen.

Het geval is dat we ongeveer 3 jaar geleden een VOF zijn begonnen in Amersfoort. Ik ben vorig jaar december verhuisd naar Winterswijk. Mijn collega (vennoot) eist van mij dat de reiskosten van Winterswijk naar Amersfoort uit mijn privé betaald moet worden. Mijn mening is dat dit niet reëel. Graag jullie mening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, ik weet niet hoe ik zal reageren. Stel nou dat je opeens in het buitenland gaat wonen (extreem geval). Wanneer moet je zeggen dat je teveel KMs maakt. Volgens mij is het iets van 100km heen en dan moet je natuurlijk ook weer terug?

 

Hoeveel kms maakt je compagnon?

Link naar reactie
  • 0

Van die paar euro reiskosten mag het echt niet afhangen. Het gaat er om dat je samen resultaten boekt die je in je eentje niet zou boeken, synergie. Die ontbreekt op dit moment blijkbaar. Probeer eens te kijken waarom je de samenwerking aan bent gegaan en waarom dit nu niet meer loopt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Natalie

 

Ik moet zeggen dat ik het standpunt van je vennoot wel kan begrijpen. WInsterswijk is toch ca 120 km van Amersfoort en zorgt dus voor flinke reiskosten. en het is jou prive keuze om ver weg te gaan wonen. En dan vind ik het niet direct reeël om alles op de VOF te zetten vooral vanuit het oogpunt van de winstverdeling tussen de vennoten. Ik weet niet hoe hoog jullie omzet/winst is (gaat me ook niks aan) maar ik me best voorstellen dat die reiskosten een flinke aanslag op de jaarlijkse winst is.

Als rekenvoorbeeld laten we uit gaan van 19ct per kilometer, toch een vrijgebruikelijke vergoeding, zeg dat je 20 dagen per maand naar amersfoort en terug reist dan is dat 240 kilometer. maakt een sommetje van 20 x 240 x 19ct = 912 euro per maand en per jaar tussen de 10.000-11000 euro extra kosten per jaar voor de VOF.

 

Dat vind ik best een fors bedrag. Deze kosten verlagen dus direct de winst (want voor december waren die extra kosten er niet) en daarmee de (winst)uitkeringen aan beide vennoten. laten we voor het gemak voor 50/50 resultaat verdeling en dat deze winst ook uitgekeerd zou worden, dan betaald jou vennoot dus 5.000 euro mee aan jou verhuizing, dat lijkt me ook niet reeël en denk ik ook niet jou bedoeling

 

Ik denk dat ie helemaal niet zo'n moeite heeft met het feit dat jij die kosten zakelijk boekt (dat is fiscaal ook prima verdedigbaar) maar wel dat zijn ondernemersbeloning lager word door jou verhuizing. Ik zou dus kijken naar een oplossing waar je de te verdelen winst bepaald zonder die reiskosten of waarbij de reiskosten volledig aan jou worden toegerekend. Zodat een prive keuze van jou niet ook flinke financiele gevolgen heeft voor jou zakenpartner.

Link naar reactie
  • 1

simpel en wellicht een beetje bot gezegd.. het bedrag is te klein om over te zeuren.. laat staan de mening van een forum over te vragen en dat geldt dan voor beide partijen!

 

Het is geen waarde oordeel over jou of je partner maar soms schiet je wel eens in de "ik wil gelijk hebben stand" en daar lijkt het hier wel een beetje op. Het verbaasd mij dus wel een beetje dat over een dergelijk bedrag een probleem ontstaat waar je advies voor nodig hebt van buitenaf. Het lijkt erop dat jullie of beide redelijk principieel (kunnen) zijn of dat er meer aan de hand is en dit maar één van de pijnpunten..

 

maar voor wat het waard is... Persoonlijk zou ik die kosten lekker prive betalen als dat het probleem oplost.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.