• 0

Van VOF naar BV - hoe informeer ik mijn relaties?

Hallo,

 

Onlangs is ons bedrijf gewijzigd van VOF naar BV. Op welke manier informeer ik mijn afnemers? En op welke manier mijn leveranciers? Moet ik dat per contract bekijken of volstaat een briefje? Welke afwegingen zijn hier belangrijk?

 

Moet ik in een brief iets zeggen over dat de contracten/leveringen ongewijzigd blijven?

 

Alvast benankt,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Onlangs is ons bedrijf gewijzigd van VOF naar BV. Op welke manier informeer ik mijn afnemers? En op welke manier mijn leveranciers? Moet ik dat per contract bekijken of volstaat een briefje? Welke afwegingen zijn hier belangrijk?

 

Moet ik in een brief iets zeggen over dat de contracten/leveringen ongewijzigd blijven?

 

Alvast benankt,

 

 

Daarnaast krijg je ook een mooie gelegenheid om jezelf bij je relaties (opnieuw) in de schijnwerpers te zetten! Regulier spammen zit niemand op te wachten, maar combineer je rechtsvormwijziging met bijvoorbeeld het onder de aandacht brengen van een nieuw product. Dus bijvoorbeeld naast de formele brief ook een gelikt foldertje of relatiegeschenk (pen, brievenopener etc) bij je communicatie stoppen.

 

BatteryUpgrade: accu's voor mobiele apparatuur

Link naar reactie
  • 0

Sterker nog, zonder nadere overeenkomst met de leverancier zijn de "oude" vennoten ieder hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de verplichtingen uit het contract met de leverancier.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.