Ga naar inhoud

Bedrijfswagen verkocht door ex-vennoot zonder mijn akkoord. Hoe oplossen?

Geplaatst:

glow in the dark

Hallo,

Ik heb een vraag; mijn (inmiddels ex) compagnon heeft de bedrijfswagen , die op naam van de VOF stond verkocht aan een autodealer en vervolgens een privé auto gekocht. Ik was hier totaal niet van op de hoogte dat hij dat ging doen , wat nu ??

Heb ik nog recht om deze koop te ontbinden want het was een bedrijfswagen en ik heb nooit toestemming gegeven is mij ook nooit gevraagd.

mod edit, titel aangepast

Featured Replies

Geplaatst:

StevenK

Was er sprake van een beperkte vertegenwoordigingsbevoegdheid, die ingeschreven was in het handelsregister?

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

Matthijs Huisman

Was dit voor of nadat dit je ex-compagnon werd gebeurd?

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Geplaatst:

glow in the dark

• Auteur

Hij is uit de zaak gestapt maar de boekhouder had gezegd dat we over de auto nog moesten bespreken hoe en wat we gingen doen.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Maar wat is er formeel vastgelegd?

1. hadden jullie een VOF-contract?

2. was er een ontbindingsovereenkomst?

Als de auto nog van de VOF was, dan lijkt mij dat jouw ex-partner de marktewaarde van de bedrijfswagen schuldig is aan de VOF en dus in mindering komt op zijn aandeel in de stakingswinst.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

dummie

met Joost Rietveld eens, en anders is het diefstal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.