Ik haal regelmatig producten uit china, hier is de btw 0%.
Als ik dan voor bijvoorbeeld voor 200 euro bestel komt het netjes binnen bij me via de TNT.
De douane heeft niks in rekening gebracht en de TNT ook niet, maar volgens mij moet ik wel aangeven op de btw aangifte dat ik producten buiten de eu heb gekocht, maar hoe gaat dat?
Kan ik dan bij vraag "4a Leveringen uit landen buiten de EU (invoer)" op de aangifte invullen dat ik voor 200 euro producten buiten de eu heb gekocht? (Bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend) en dan de omzetbelasting 0 euro?
Of moet ik bij "Bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend" 238 euro invullen en bij omzetbelasting 38 euro?
En kun je dat zomaar invullen zonder vergunning ofzo?
Want nu wordt er eigenlijk geen belasting over berekend omdat de douane het gewoon doorlaat, maar volgens mij moet dat wel ingevuld worden op de aangifte.
Ik hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord op kan geven, want bij de belastingdienst kun je uren wachten aan de telefoon en heb je nog geen antwoord.
Voorbeeld aangifte die ik op internet heb gevonden heb ik bijgevoegd voor de duidelijkheid.
Alvast hartelijk dank.
http://www.crazytuning.nl voor al uw webdesign, webhosting, computers en gamecomputers, ombouw, verkoop enz.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
crazytuning
crazytuning
Ik heb een vraag mbt de aangifte:
Ik haal regelmatig producten uit china, hier is de btw 0%.
Als ik dan voor bijvoorbeeld voor 200 euro bestel komt het netjes binnen bij me via de TNT.
De douane heeft niks in rekening gebracht en de TNT ook niet, maar volgens mij moet ik wel aangeven op de btw aangifte dat ik producten buiten de eu heb gekocht, maar hoe gaat dat?
Kan ik dan bij vraag "4a Leveringen uit landen buiten de EU (invoer)" op de aangifte invullen dat ik voor 200 euro producten buiten de eu heb gekocht? (Bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend) en dan de omzetbelasting 0 euro?
Of moet ik bij "Bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend" 238 euro invullen en bij omzetbelasting 38 euro?
En kun je dat zomaar invullen zonder vergunning ofzo?
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-90.html#P1316_122422
Want nu wordt er eigenlijk geen belasting over berekend omdat de douane het gewoon doorlaat, maar volgens mij moet dat wel ingevuld worden op de aangifte.
Ik hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord op kan geven, want bij de belastingdienst kun je uren wachten aan de telefoon en heb je nog geen antwoord.
Voorbeeld aangifte die ik op internet heb gevonden heb ik bijgevoegd voor de duidelijkheid.
Alvast hartelijk dank.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24024-btw-aangifte-met-producten-buiten-de-eu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
38 antwoorden op deze vraag