Het is in jullie ogen wellicht een enorm blonde vraag, maar voor mij een geheel nieuwe stap die ik wil gaan zetten, waarbij ik enig advies wel kan gebruiken.
Ik maak sieraden/verkoop kralen.
Normaal gesproken koop ik de spulletjes die ik nodig heb gewoon bij een webshop of groothandel in nederland.
Maar heel soms heb ik net dat kraaltje nodig wat ik hier niet kan vinden, of wil ik net wat meer keus hebben, waardoor ik toch eens een bestelling zou willen doen in het buitenland.
Hongkong is daar een voorbeeld van.
Het gaat om een gewone webshop waar ik een bestelling zou willen plaatsen.
Maar hoe zit dat nu?
Ik begreep ergens dat er bij een bedrag onder de 22 euro inclusief verzendkosten, geen invoerkosten gerekend worden.
Klopt dat?
Staat er bij een bestelling in Hongkong nu wel of geen BTW op de factuur?
En hoe ga je hiermee om op de belastingaangifte (OB)?
Nu heb ik een particulier paypal account, mag ik daar gewoon de bestellingen mee doen(dus van zakelijke rekening overmaken naar prive rekening om vervolgens met paypal te kunnen betalen)
Of moet ik dat perse met een zakelijk paypal account regelen?
Het is de eerste keer dat ik in het buitenland iets wil gaan bestellen en ik vind het best spannend.
Doe ik het wel allemaal goed?
Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
2lollypop2
2lollypop2
Het is in jullie ogen wellicht een enorm blonde vraag, maar voor mij een geheel nieuwe stap die ik wil gaan zetten, waarbij ik enig advies wel kan gebruiken.
Ik maak sieraden/verkoop kralen.
Normaal gesproken koop ik de spulletjes die ik nodig heb gewoon bij een webshop of groothandel in nederland.
Maar heel soms heb ik net dat kraaltje nodig wat ik hier niet kan vinden, of wil ik net wat meer keus hebben, waardoor ik toch eens een bestelling zou willen doen in het buitenland.
Hongkong is daar een voorbeeld van.
Het gaat om een gewone webshop waar ik een bestelling zou willen plaatsen.
Maar hoe zit dat nu?
Ik begreep ergens dat er bij een bedrag onder de 22 euro inclusief verzendkosten, geen invoerkosten gerekend worden.
Klopt dat?
Staat er bij een bestelling in Hongkong nu wel of geen BTW op de factuur?
En hoe ga je hiermee om op de belastingaangifte (OB)?
Nu heb ik een particulier paypal account, mag ik daar gewoon de bestellingen mee doen(dus van zakelijke rekening overmaken naar prive rekening om vervolgens met paypal te kunnen betalen)
Of moet ik dat perse met een zakelijk paypal account regelen?
Het is de eerste keer dat ik in het buitenland iets wil gaan bestellen en ik vind het best spannend.
Doe ik het wel allemaal goed?
Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24078-kopen-in-hongkong-klein-bedrag-hoe-met-belastingaangifte-etc/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag