Ga naar inhoud

naast schulden in de BV, prive een hypotheek krijgen

Geplaatst:

blinkert

Ik ben aandeelhouder in een investerings BV.

De BV heeft zelf veel geld ingebracht maar heeft ook geld geleend van de bank ter financiering van panden.

Nu wil ik prive weer een huis kopen. Kan ik een hypotheek krijgen ondanks in aandeelhouder van die BV ben?

(prive werk ik bij een andere werkgever 3 dagen in de week, verdien voldoende en heb geen schulden)

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Een hypotheekverstrekker kijkt vooral naar je aflossingscapaciteit. Als jij de rente en aflossing kunt betalen is dat voldoende. Dat moet je natuurlijk wel kunnen onderbouwen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

ronaldinho

Als je in prive borg staat voor schulden van de BV, dan zal de bank daar zeker rekening mee houden. Is dat niet het geval, dan is de kans dat je extra aan de BV of diens schuldeisers moet betalen niet zo groot.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

uiteraard zal de bank wel de cijfers willen zien van de BV om te zien of je privé nog ergens risico mee loopt.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Raymond Lohuis

Allemaal korte reacties die juist zijn. Even ook belangrijk, welk deel van de aandelen heb je? Ben je DGA?

Voor de bank ben je al snel DGA als je meer dan 10% van de aandelen bezit.

Als jouw loondienst verband voldoende is voor de hypotheek, zal de bank toch ook wel kijken naar jouw BV. Ze willen weten of deze niet met verliesdraait en of er een positief eigenvermogen in zit.

De bank wil zo min mogelijk risico lopen. Misschien dat je onder de NHG voorwaarden kunt vallen, dit geeft de bank ook meer zekerheden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.