• 0

alleen verder gaan of partner zoeken?

ik zit met een vraagstuk waarop ik het maar moeilijk vind om de gevolgen te overzien.

 

Ik heb een webwinkel (een paar webshops om precies te zijn) welke de afgelopen 1 1/2 jaar diverse problemen heeft gehad (belangrijkste is google).

Ben momenteel druk bezig om het hele bedrijf eigenlijk opnieuw op te zetten doormiddel van nieuwe software, nieuwe websites en nieuwe extra diensten.

 

Vooral voor die nieuwe extra diensten blijkt zeer veel intresse en als dat goed aangepakt wordt zijn daar zeer goede groei mogelijkheden mee te behalen (ik wordt over die nieuwe diensten die momenteel ontwikkeld worden vrijwel dagelijks benaderd door potentiele gebruikers).

 

Momenteel run ik het bedrijf zelf en krijg hulp van familie voor afhandelen van bepaalde zaken.

 

Maar alle dingen die nu gedaan worden en nog gedaan moeten worden zijn eigenlijk teveel voor 1 persoon.

Ik kom tijd per dag tekort om alles goed zelf te doen.

Daarbij komt dat ik ook niet overal zelf even goed in ben.

Doordat ik tijd tekort kom zie ik ook steeds vaker concurenten met bepaalde dingen aan de haal gaan omdat ik niet genoeg tijd heb om het snel uit te voeren of dat het dus uitgesteld wordt omdat het alleen gewoon niet goed genoeg aangepakt kan worden.

 

Voor personeel is momenteel geen geld (alles wordt geinvesteerd in de nieuwe opzet van het bedrijf) dus die optie valt al af.

 

Wat dan? Een partner zoeken voor het bedrijf?

Maar hoe vind je een partner?

Je moet een partner vinden met de juiste kwaliteiten, iemand waarvan je op aan kunt dat die voldoende inzet zal tonen, iemand die je kan vertrouwen en dan moet er ook onderling nog een "klik" zijn....

 

Hoe vind je zo iemand die je kan helpen je bedrijf naar een hoger level te krijgen en die je vertrouwd?

 

Of iseen partner helemaal niet de juiste manier om dit aan te pakken en moet ik het heel anders oplossen?

 

In het verleden wel een paar keer gesprekken gevoerd, maar dat waren dan voornamelijk partners die kennis of geld beschikbaar wilde stellen maar geen verdere inbreng kwa arbeid.

 

mod-edit: typo in titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

wel...

Ik kan helaas niet tegelijk een nieuw assortiment samenstellen, dit in het systeem invoeren, alle onderlinge product koppelingen aanleggen, de bouw van de nieuwe software aansturen, de vragen van (potentiele) klanten beantwoorden, de betalingen controleren, de administratie doen en marketing verzorgen (in het laatste ben ik ook nog eens niet zo goed).

 

Ik zou dan b.v. freelancers moeten inhuren voor marketing (volgens mij vrijwel onmogelijk), maar ook voor administratie enz..

Dat is onbetaalbaar, je betaald als snel 50 euro per uur voor zo een freelancer.

En dat is niet zo erg als hij dan ook 150 euro per uur opleverd, maar daar valt niks over te zeggen en dan moet je wel geld voor hebben.

 

Mensen inhuren voor uitzoeken en invoeren van assortiment is ook geen optie. In het verleden meerdere keren geprobeerd andere producten te laten invoeren en dat heeft enkel maar elende opgeleverd (vandaar dat ik nu ook vanaf 0 af aan opnieuw begonnen ben daarmee).

Link naar reactie
  • 0

Voor personeel is momenteel geen geld (alles wordt geinvesteerd in de nieuwe opzet van het bedrijf) dus die optie valt al af.

 

Wat dan? Een partner zoeken voor het bedrijf?

Maar hoe vind je een partner?

 

Indien er geen geld is voor personeel, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je wel geld hebt voor een partner. Een partner doet het namelijk ook niet voor niets, en wil ook voor zijn werkzaamheden gewoon betaald worden. Je hebt dan wellicht meer aan studenten die je voor weinig geld het eenvoudige werk kan laten doen zodat je zelf tijd hebt voor de meer lastige klusjes.

 

Je kunt misschien ook gaan samenwerken met een concurrent waar je het goed mee kunt vinden. Ik zou daar wel erg goed over nadenken, je moet wel heel erg op een lijn zitten. De lastige dingen kun je inderdaad uitzetten naar freelancers. Beter een expert er voor 50 euro per uur naar laten kijken, dan een goedkoop iemand drie uur inhuren zonder resultaat. Het lastige is alleen om de juiste experts te vinden.

Link naar reactie
  • 0

wel...

Ik kan helaas niet tegelijk een nieuw assortiment samenstellen, dit in het systeem invoeren, alle onderlinge product koppelingen aanleggen, de bouw van de nieuwe software aansturen, de vragen van (potentiele) klanten beantwoorden, de betalingen controleren, de administratie doen en marketing verzorgen (in het laatste ben ik ook nog eens niet zo goed).

 

Moet een eventuele partner van alle bovenstaande markten thuis zijn? Of slechts een enkeling?

 

Heb je er daarnaast al eens aan gedacht om een stagiair te nemen? Betalingen controleren en administratie laten inboeken kan je een financieel georiënteerde student prima laten doen, evenals een afstuderende marketingstudent de marketing voor je site kan verzorgen. Op deze manier zou je met een klein budget behoorlijk wat kunnen bereiken lijkt mij. Voor de student een leuke uitdagende stageplaats waar ze zich compleet in kunnen ontplooien en voor jou een gemotiveerd persoon die niet teveel kost maar toch de dingen gedaan krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Maarten...

uiteraard wil een partner ook verdienen.

Een partner zou zich eerst in het bedrijf moeten inkopen, dan gaat hij arbeid leveren en dan kan en verdiend gaan worden.

De uitgaven die nu allemaal gedaan worden (alle systemen vernieuwen) zijn namelijk tijdelijke uitgaven.

En dankzij deze uitgaven zal de omzet flink (moeten) stijgen.

Maar alle werkzaamheden die daar nu en straks bij komen kijken zijn veel.

Misschien zou ik het zelfs wel alleen redden als uiteindelijk alle systemen klaar zijn maar dan nog is het de vraag of ik dat moet willen...

 

Robbert... een partner zou niet overal even goed in hoeven zijn, voornamelijk in mijn zwakke punten moet die persoon weer sterk moeten zijn. Wel is het natuurlijk handig als iemand zoveel mogelijk kan.

 

Stagiars zijn geen optie heb ik al geprobeerd. Of er komt geen reactie vanwege de aard van mijn bedrijf, of ik word eenvoudigweg van de stage sites afgemikt daardoor of ze willen enkel stages die onderzoeks gericht zijn.

In elkgeval in 1 1/2 jar tijd 0,0 reacties daarvoor.

 

Studenten inhuren is ook geen goede optie, die hebben er tot op heden enkel maar een puinzooi van gemaakt.

heb in het verleden 3 keer studenten ingehuurd via o.a. een uitzend bureau voor b.v. invoeren van producten, maar dat is steeds uitgelopen op een puinzooi en slecht werk. Misschien dat dat goedgaat als ik er steeds naast blijf zitten maar dan kan ik het beter zelf doen

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt wel heel erg herkenbaar, waar je nu mee zit. ;)

Heb je al goed op 'n rij gezet wat je graag door een ander zou willen laten doen? Bij mij persoonlijk gaat het dan om redelijk eenvoudige dingen zoals

boekhouding

artikelen fotograveren, foto's bewerken

mails beantwoorden

binnenkomende artikelen uitzoeken en opbergen

 

kortom de dingen die je doet om het draaiend te houden. Van wat ik begrijp geldt dat bij jou ook. Ik zou daar geen partner (iemand die mede eigenaar is, even veel zeggenschap heeft) voor nemen, want dan kan de ene eigenaar het echte ondernemen doen en de ander al de noodzakelijke klusjes. Kan dan lang zoeken naar partner denk ik. ;) Het lijkt me ook lastig om zomaar iemand te vinden die partner wordt, je moet toch goed vertrouwen hebben.

 

Probeer anders ook een paar dagen een logboek bij te houden van alle werkzaamheden. Hoeveel tijd ben je kwijt aan betalingen nakijken, hoeveel aan mails, etc. Kost iets veel tijd, kijk of het uitbesteed kan worden (bv boekhouding) En kijk eventueel of er trucjes zijn om tijd te besparen. Stel bv standaard mails op voor mailtjes die je vaak krijgt zodat je sneller klaar bent met beantwoorden. Misschien zijn er extra mogelijkheden bij je webwinkel, bv transacties van bank importeren zodat automatisch juiste bestellingen naar betaald gewijzigd worden?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Anna,

Waar ik veel tijd mee kwijt ben is momenteel het nieuwe assortiment (1500 nieuwe producten a 5 tot 8 minuten per product (moet eigenlijk voor eind dit jaar af).

Veel e-mails, telefoontjes en msn berichten van mensen die geintereseerd zijn in mijn diensten (de nieuwe diensten die nu gebouwd worden) en die meer uitleg willen en op de hoogte gehouden willen worden van de vorderingen.

e-mails van (potentiele) klanten

Begeleiding en inrichten van de nieuwe websites en diensten.

enz..

 

Wat ik in een partner zou zoeken is iemand met verstand van (web) marketing en iemand die een deel van klantcontact doet.

 

Bepaalde dingen kunnen in de toekomst nog geautomatiseerd worden maar staat pas voor later op de lijst omdat eerst de hoofd systemen af moeten zijn en bepaalde zaken ook veel geld kosten.

Momenteel word de software zo gebouwd dat de belangrijkste zaken al zoveel mogelijk door de software gedaan worden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Daniël,

 

Als ik het zo een beetje lees, dan krijg ik toch meer het gevoel dat je tijdelijk hulp nodig hebt. Je bent nu met van alles bezig en wilt in de toekomst ook nog meer gaan automatiseren.

 

Ik nijg er toch naar om dan te zeggen dat je de hulp tijdelijk moet inhuren. Je geeft aan dat de liquiditeit niet toereikend is, maar kan je dat niet tijdelijk oplossen met een financiering? Als je verwachtingen goed zijn en de cijfers aantonen dat er snel winst wordt gemaakt, kan een financierder zien dat hij een niet al te groot risico loopt en wilt dan misschien je wel even tijdelijk wat meer liquiditeit brengen.

 

Verder is het aantrekken van een compagnon misschien nu een oplossing om de werkzaamheden en liquiditeit op te lossen, maar denk je dat er in de toekomst wel genoeg winst wordt gemaakt om in het levensonderhoud voor jou en je compagnon te voorzien?

 

Is het niet een optie om een samenwerking te zoeken met een bedrijf die de invoer van je nieuwe producten gaat doen? Zij vullen het systeem voor jou (tijd vrij voor jou om andere dingen te doen) en zij mogen later jouw project als referentie gebruiken?

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sander.

Nee het is niet enkel nu dat ik het erg druk heb maar straks ook (als alles gaat zoals ik verwacht).

Op dit moment heb ik het echter extreem druk met de hele nieuwe site, nieuwe assortiment en de standaard werkzaamheden ernaast.

 

Straks als het systeem klaar is vallen die werkzaamheden deels weg, maar wordt het weer druk met het zoeken van nieuwe partners voor dat systeem en het van start laten gaan van al die partners (komt een flink stuk begeleiding bij om te zorgen dat die partners snel van start kunnen en dat die partners zo goed mogelijk presteren.

 

Er komt naast de consumenten contacten dus ook een heel stuk bij van zakelijke contacten.

 

Samenwerking kwa import producten is ook geen optie, de bestaande groothandels doen dat niet en heb zelf vele groothandels (betrek mijn spullen bij minimaal 7 verschillende groothandels in binnen en buitenland).

En dat invoeren is dus ook maar een tijdelijke klus (als die 1500 producten erin staan zullen er wekelijks een 10 tot 25 nieuwe producten moeten bijkomen en dat is wel te doen.).

Link naar reactie
  • 0

Vossie, is het direct laten stijgen van de omzet noodzaak?

is het anders niet een idee een aantal plannen tijdelijk in de koelkast te zetten Je kunt je dan concentreren op het geen wat hoe dan ook direct geld in het laatje brengt, zonder dat je nog meer extra kosten maakt.

Als dit genoeg is om t hoofd boven water te houden of liefst wat extra's overhoudt, kun je langzaam die plannen weer uit de koelkast trekken? Het kan eventueel ook nog dat je dan plaats van steun bij het invullen van je werkzaamheden meer behoefte hebt aan hulp bij het organiseren hiervan?

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe snel denk je omzet te gaan maken? Kan je inkopen op rekening met een langere betaaltermijn dan 30 dagen? Als je namelijk snel omzet maakt en je inkopen iets later mag betalen, kan misschien toch wel een extern bureau inschakelen voor het invoerwerk. Hun kosten wordt dan namelijk in januari in rekening gebracht en als je dan al snel omzet maakt, kan je misschien wel hun factuur betalen. Misschien kan je ook met hun overleggen dat je in termijnen hun factuur voldoet. Zo ook met je inkopen. Hiermee creëer je liquiditeit en als je zelf de werkzaamheden straks kan uitvoeren, dan kan je de start zo financieren.

 

.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Klinkt bekend, veel tijd kwijt aan artikelen online zetten. ;) In het begin hoefde ik tijdens het inkopen alleen rekening mee te houden of ik genoeg geld en ruimte ervoor heb, afgelopen jaar heb ik geleerd dat je ook beter kan kijken hoeveel tijd het kost om online te zetten ;) want het is zonde als je veel al op voorraad heb maar nog online moet.

 

Ik persoonlijk zou geen tijd in msn stoppen....bellen of mailen gaat sneller. Maak eventueel document met antwoord op meest gestelde vragen en mail dat.

 

Nadeel van partner is dat je ineens niet meer alle zeggenschap heb, voor hetzelfde geld heeft de andere persoon ineens hele andere ideeen waar je zelf niets in ziet.

 

Heb je al gekeken wat voor mogelijkheden marketingbedrijven zoal bieden? Op zich kun je zoiets prima uitbesteden, waarschijnlijk zelfs aan de hand van provisie, zodat het ook alleen geld kost als het wat oplevert.

 

Ik heb ook een keer de tip gekregen te denken in uurtarieven. Hoe meer je tijdsbesteding oplevert, hoe meer het waard is. Dus bv

boekhouding - 10

artikelen toevoegen - 50

nieuwe ideeen uitwerken (zoals dropship) - 250

 

Hou dus paar dagen bij waar je hoeveel tijd aan besteed. Zijn er dingen die veel tijd kosten en weinig opleveren, kijk dan of je het kan uitbesteden.

Link naar reactie
  • 0

Vossie, is het direct laten stijgen van de omzet noodzaak?

is het anders niet een idee een aantal plannen tijdelijk in de koelkast te zetten Je kunt je dan concentreren op het geen wat hoe dan ook direct geld in het laatje brengt, zonder dat je nog meer extra kosten maakt.

Als dit genoeg is om t hoofd boven water te houden of liefst wat extra's overhoudt, kun je langzaam die plannen weer uit de koelkast trekken? Het kan eventueel ook nog dat je dan plaats van steun bij het invullen van je werkzaamheden meer behoefte hebt aan hulp bij het organiseren hiervan?

 

Ja direct laten stijgen van omzet is noodzakelijk.

Heb zeer bewust het hele bedrijf op zijn kop gezet en de aanvullende diensten bedacht.

Kan ook niet (meer) in de ijskast gezet worden, wordt al zeer druk aan gewerkt en al voor een flink deel klaar.

werkzaamheden die direct geld in het laatje brengen..... Tja.... ik ben momenteel voor meer als 80% van mijn omzet afhankelijk van de natuurlijke zoekresultaten van google, dus er moet alles aan gedaan worden om daar (opnieuw) goed in te komen te staan.

Die nieuwe diensten die ik opzet zijn mede bedoeld om mijn afhankelijkheid van google voor een groot deel weg te nemen.

Bijna volledig afhankelijk zijn van google is niet goed, daar weet ik namelijk helaas alles van :(

Link naar reactie
  • 0

Hoe snel denk je omzet te gaan maken? Kan je inkopen op rekening met een langere betaaltermijn dan 30 dagen? Als je namelijk snel omzet maakt en je inkopen iets later mag betalen, kan misschien toch wel een extern bureau inschakelen voor het invoerwerk. Hun kosten wordt dan namelijk in januari in rekening gebracht en als je dan al snel omzet maakt, kan je misschien wel hun factuur betalen. Misschien kan je ook met hun overleggen dat je in termijnen hun factuur voldoet. Zo ook met je inkopen. Hiermee creëer je liquiditeit en als je zelf de werkzaamheden straks kan uitvoeren, dan kan je de start zo financieren.

 

.

 

Snelheid van omzet maken is afhankelijk van o.a. de volgende punten:

* snelheid van google van indexeren van nieuwe site

* waardering van google voor de nieuwe site

* snelheid waarmee nieuwe diensten online komen

* beschikbare tijd van mij om die nieuwe diensten actief aan het draaien te krijgen

* waardering kan klanten voor alle nieuwe systemen

 

Inkopen op factuur is niet mogelijk, vrijwel alles moet vooraf betaald worden.

 

Invoer werk is naar mijn mening absoluut geen optie om uit te besteden, wil dat nu gewoon echt goed hebben en mijn ervaring is dat er maar 1 manier is om dat goed te krijgen en dat is door dat allemaal zelf te doen.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt bekend, veel tijd kwijt aan artikelen online zetten. ;) In het begin hoefde ik tijdens het inkopen alleen rekening mee te houden of ik genoeg geld en ruimte ervoor heb, afgelopen jaar heb ik geleerd dat je ook beter kan kijken hoeveel tijd het kost om online te zetten ;) want het is zonde als je veel al op voorraad heb maar nog online moet.

 

Ik persoonlijk zou geen tijd in msn stoppen....bellen of mailen gaat sneller. Maak eventueel document met antwoord op meest gestelde vragen en mail dat.

in mijn branche wordt veel gebruik gemaakt van msn en zodoende wordt ik daar veel op toegevoegd door mensen die vragen hebben, kan je moeilijk zeggen: bel me maar...

Verder veel bestaande contacten op msn die regelmatig vragen hebben, soms lijkt dat zonde van je tijd omdat het niet direct ergens toe leid maar uiteindelijk is dat ook een stukje netwerk opbouwen waar je uiteindelijk veel aan kan hebben.

Nadeel van partner is dat je ineens niet meer alle zeggenschap heb, voor hetzelfde geld heeft de andere persoon ineens hele andere ideeen waar je zelf niets in ziet.

daar ben ik me terdegen van bewust ja.

 

Heb je al gekeken wat voor mogelijkheden marketingbedrijven zoal bieden? Op zich kun je zoiets prima uitbesteden, waarschijnlijk zelfs aan de hand van provisie, zodat het ook alleen geld kost als het wat oplevert.

als je concrete voorbeelden hebt hoor ik het graag.

Heb een affiliate systeem via b.v. tradetracker, maar leverd weinig op (als ze zeggen 50 orders per week moet je uitgaan van maximaal 1 order per week).

Heb diverse pogingen gedaan met adwords en daar vele duizenden euro's op stuk geslagen zonder enig positief resultaat.

Verder zou ik zo geen marketing bedrijven weten die me concreet kunnen helpen (dus met helpen verhogen bezoekersaantallen en daardoor omzet (dus niet tienduizenden waardeloze bezoekers die naar iets heel anders opzoek zijn).

Ik heb ook een keer de tip gekregen te denken in uurtarieven. Hoe meer je tijdsbesteding oplevert, hoe meer het waard is. Dus bv

boekhouding - 10

artikelen toevoegen - 50

nieuwe ideeen uitwerken (zoals dropship) - 250

 

Hou dus paar dagen bij waar je hoeveel tijd aan besteed. Zijn er dingen die veel tijd kosten en weinig opleveren, kijk dan of je het kan uitbesteden.

 

Bijhouden is een idee maar nogal lastig, ben over het algemeen met minimaal 4 dingen tegelijk bezig.

Momenteel b.v.:

* ik heb de schermen open staan voor invoeren producten en ben daar tussendoor mee ebzig.

* ik hou me bezig met dit topic

* ik beantwoord klant e-mails.

* ik heb een msn gesprek open staan.

* ik heb al diverse telefoontjes tussendoor gehad waardoor je steeds weer even iets moet gaan uitzoeken/nakijken

Link naar reactie
  • 0

Je schrijft ergens dat er (veel) interesse is in je nieuwe systeem.

 

Is dat alleen bij toekomstige partners van je of ook bij andere (niet-gerelateerde) partijen?

 

Als dat laatste het geval is kun je voor de vermarkting van dat systeem wellicht een externe partij vinden en met de inkomsten daaruit je core-bussiness deels uitbesteden cq. een partner zoeken

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

;D Het klinkt bekend dat multitasken. Is ook 'n gewoonte van mij, maar soms is het beter even mail / msn / fora te sluiten en bv 'n volle uur aan 1 ding te besteden. Je werkt dan vaak efficienter, ben niet steeds heen en weer aan het switchen. Als ik zo 'n multitask dag heb krijg ik maar weinig dingen echt af, geeft niet echt een voldaan gevoel aan het einde van de dag.

 

Je zou eventueel 'n keer 'n dagworkshop kunnen volgen van www.meereffect.nl . Prijs is goed te doen (niet 1500 euro voor 1 dag zoals sommige andere bedrijven) en je krijgt daarna lange tijd e-mails met nog wat tips en reminders. Uiteraard is het niet DE oplossing, maar het helpt wel.

Link naar reactie
  • 0

Je schrijft ergens dat er (veel) interesse is in je nieuwe systeem.

 

Is dat alleen bij toekomstige partners van je of ook bij andere (niet-gerelateerde) partijen?

 

Als dat laatste het geval is kun je voor de vermarkting van dat systeem wellicht een externe partij vinden en met de inkomsten daaruit je core-bussiness deels uitbesteden cq. een partner zoeken

 

Frans

 

Met partners bedoel ik in dit geval dus gebruikers van dat nieuwe systeem.

De intresse komt van:

* mensen die een webshop willen starten met mijn assortiment

* bedrijven die al een webshop(s) hebben en nu eigen voorraad houden maar de verzending aan mij willen uitbesteden.

* (grote) affiliate netwerken die graag een sexshop aan hun affiliates willen aanbieden maar die shop niet zelf willen beheren.

* website eigenaren die graag wat willen bijverdienen met een shopje in eigen layout of met het doorsturen van bezoekers naar mijn shop.

 

Andere bedrijven die totaal andere producten verkopen hebben wel intresse in de software, maar daar doe ik nog niks mee, heb daarvoor wel plannen maar pas als mijn eigen bussiness goed loopt.

 

 

Op dit moment gaat het dus echt voornamelijk om intresse in het afnemen van mijn toekomstige nieuwe diensten en dus de verkoop van mijn producten.

Link naar reactie
  • 0

;D Het klinkt bekend dat multitasken. Is ook 'n gewoonte van mij, maar soms is het beter even mail / msn / fora te sluiten en bv 'n volle uur aan 1 ding te besteden. Je werkt dan vaak efficienter, ben niet steeds heen en weer aan het switchen. Als ik zo 'n multitask dag heb krijg ik maar weinig dingen echt af, geeft niet echt een voldaan gevoel aan het einde van de dag.

 

Je zou eventueel 'n keer 'n dagworkshop kunnen volgen van www.meereffect.nl . Prijs is goed te doen (niet 1500 euro voor 1 dag zoals sommige andere bedrijven) en je krijgt daarna lange tijd e-mails met nog wat tips en reminders. Uiteraard is het niet DE oplossing, maar het helpt wel.

 

Dat zou wel eens handig zijn...

Vandaag b.v. ben je bezig met producten invoeren en dan moet je iets controleren daarvoor.

Ben ik dus in de frontend wat aan het controleren en plots zie ik daar iets wat niet goed is en gelijk opgelost moet worden.

Dat los ik dus direct op, maar daardoor kom ik weer bij een bepaalde betaal methode terecht waardoor me te binnen schiet dat ik dat ook nog moet oplossen dus ben je daar weer informatie over aan het opzoeken en zo kom ik dan bij nog 3 andere zaken terecht.

Op een gegeven moment staat er ruim 20 schermen op mijn pc open en ga ik die maar eens sluiten en dan zie je plots het scherm waarin je oorspronkelijk bezig was...

 

Heb tal van nuttige dingen gedaan die ook echt direct gedaan moesten worden, maar ondertussen schiet hetgeen wat je gepland had dus weer niet op.

Dat is een beetje het geheel van teveel te doen hebben, je kan je gewoonweg niet bij 1 ding houden doordat er steeds andere belangrijke zaken tussendoor komen.

Link naar reactie
  • 0

wel...

Ik kan helaas niet tegelijk een nieuw assortiment samenstellen, dit in het systeem invoeren, alle onderlinge product koppelingen aanleggen, de bouw van de nieuwe software aansturen, de vragen van (potentiele) klanten beantwoorden, de betalingen controleren, de administratie doen en marketing verzorgen (in het laatste ben ik ook nog eens niet zo goed).

 

Ik zou dan b.v. freelancers moeten inhuren voor marketing (volgens mij vrijwel onmogelijk), maar ook voor administratie enz..

Dat is onbetaalbaar, je betaald als snel 50 euro per uur voor zo een freelancer.

En dat is niet zo erg als hij dan ook 150 euro per uur opleverd, maar daar valt niks over te zeggen en dan moet je wel geld voor hebben.

 

Mensen inhuren voor uitzoeken en invoeren van assortiment is ook geen optie. In het verleden meerdere keren geprobeerd andere producten te laten invoeren en dat heeft enkel maar elende opgeleverd (vandaar dat ik nu ook vanaf 0 af aan opnieuw begonnen ben daarmee).

 

 

- De software zaken kan iemand van HL toch wel doen met een uitgestelde betaalregeling o.i.d.

- De administratie is dagelijks hooguit een half uurtje dus dat moet zelf lukken.

- Voor het beantwoorden van vragen van potentiële klanten bedoel je daar van het nieuwe systeem mee? Want dat is d.m.v. een simpele extra site met alle antwoorden op te lossen.

- Wat bedoel je met marketing? Als dat de zoekmachines zijn kan dat toch ook via het betreffende software/internet bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

- De software zaken kan iemand van HL toch wel doen met een uitgestelde betaalregeling o.i.d.

bouw van software is geregeld (is ook al voor een belangrijk deel klaar).

- De administratie is dagelijks hooguit een half uurtje dus dat moet zelf lukken.

hier is dat 1 keer per 1 a 2 weken een paar uur. Maar als je dat dagelijks zou doen is het inderdaad niet zo heel veel werk. Maar dat geld ook voor die 20 andere dingen... die zijn per stuk ook allemaal niet zoveel tijd ;-)

- Voor het beantwoorden van vragen van potentiële klanten bedoel je daar van het nieuwe systeem mee? Want dat is d.m.v. een simpele extra site met alle antwoorden op te lossen.

zo een site heb ik wel waar de beschikbare info over die systemen staat. Bepaalde dingen kunnen echter nog niet geplaatst worden, hoe en wat daarvan is nog afhankelijk van de bouw van het systeem.

En over dat soort punten krijg je dus veel vrage: gaat dat ook mogelijk worden? kan ik dat straks ook zo doen?

En daarnaast is juist dat contact met dat soort mensen van belang. Het is een kleine wereld waarbij vaak gewerkt wordt met mensen die ze goed kennen. Opbouwen van netwerk is dus erg belangrijk en kost veel tijd.

- Wat bedoel je met marketing? Als dat de zoekmachines zijn kan dat toch ook via het betreffende software/internet bedrijf.

Marketing is voor zoekmachines ja, varieerd van inrichten van de website (product info, onderlinge verbanden, meta info enz) tot het zoeken van een netwerk van links die naar je site willen linken.

Verder is marketing ook nog het op handige manieren in het nieuws zien te krijgen van je site of bepaalde producten.

En alle andere mogelijkheden om de website te promoten en meer bezoekers (lees kopers) te krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

In het verleden wel een paar keer gesprekken gevoerd, maar dat waren dan voornamelijk partners die kennis of geld beschikbaar wilde stellen maar geen verdere inbreng kwa arbeid.

 

 

Wat je beschrijft is toch dat er meer handjes moeten komen (ook met voldoende intelligentie) en hoe dan ook is daar geld voor nodig. Alles alleen blijven doen is ook geen optie, levert vermoedelijk burn out op.

 

Is dit iets? Ga samen met een partner, die brengt geld in en daarmee kun jij personeel inhuren. Die partner is dan alleen investeerder, jij runt de zaak.

 

Ja dat kost je een deel van de winst, maar als het bedrijf zo hard gaat groeien komt dat toch weer terug.

 

De vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is of je idd iemand naast je wilt, of de winst mee wilt delen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

In het verleden wel een paar keer gesprekken gevoerd, maar dat waren dan voornamelijk partners die kennis of geld beschikbaar wilde stellen maar geen verdere inbreng kwa arbeid.

 

 

Wat je beschrijft is toch dat er meer handjes moeten komen (ook met voldoende intelligentie) en hoe dan ook is daar geld voor nodig. Alles alleen blijven doen is ook geen optie, levert vermoedelijk burn out op.

dat is ook iets waarvan ik steeds meer overtuigd raak ja, zeker op momenten dat ik van gekkigheid niet meer weet wat ik als eerste moet doen en dus maar 5 of meer dingen tegelijk doe en aan het eind van de dag eigenlijk nog te weinig gedaan heb...

Is dit iets? Ga samen met een partner, die brengt geld in en daarmee kun jij personeel inhuren. Die partner is dan alleen investeerder, jij runt de zaak.

Het is uiteraard een overweging, meewerkende partner heeft uiteraard als voordeel dat zijn inzet (normaal gesproken) hoger is doordat hij er meer belang bij heeft dat het goed loopt. Een werknemer heeft over het algemeen toch een andere instelling.

 

Ja dat kost je een deel van de winst, maar als het bedrijf zo hard gaat groeien komt dat toch weer terug.

 

De vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is of je idd iemand naast je wilt, of de winst mee wilt delen.

en dat is nu net een heel moeilijke vraag

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.