• 0

Tijdens het ontwikkelen van een mooi product.

Tijdens het ontwikkelen van een mooi product.

 

Lange tijd ben ik mijn octrooien uit eigen zak aan het betalen. Toch heb ik momenten dat het erg moeilijk is om dit alles te bekostigen. Om en bij de 30k verder en een krappe portefeuille kom ik tot mijn bezinnen en denk dat er misschien wel een instantie subsidies verstrekt en zelfs misschien wel met terug werkende kracht. Heeft iemand ervaring hiermee?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als bedrijf kun je bij SenterNovem een innovatievoucher aanvragen waarmee je 2/3 van de kosten voor het door een octrooigemachtigde laten opstellen en indienen van een octrooiaanvraag vergoed krijgt. De maximale vergoeding bedraagt € 5.000, hetgeen dus correspondeert met een totaal te besteden bedrag van € 7.500.

 

Misschien wordt het tijd een kapitaalkrachtige partner te zoeken. Je kunt dikwijls beter een deel van je bedrijf afstaan aan een partner als je daardoor met veel meer (financiële) slagkracht aan de toekomst kunt gaan bouwen. In deze context wijs ik graag op het motto van een bijzonder geslaagde Nederlandse ondernemer: "Wie kan delen, kan vermenigvuldigen".

 

Link naar reactie
  • 0

Hier heb je een lijstje met mogelijkheden. Zoals je ziet is er een en ander mogelijk in de aanloop maar voor het onderhoud zie ik niet zoveel ingangen.

http://www.octrooicentrum.nl/index.php/Strategische-keuzes/subsidies.html

 

Het klassieke dilemma voor de uitvinder. Hoe lang moet ik investeren voor ik uiteindelijk geld ga verdienen? Door de taksen niet te betalen raak je rechten kwijt en ook je al geïnvesteerde geld.

 

Ik neem aan dat je allang de markt af gegaan bent om je uitvinding, of zelf te maken en verkopen, of om licenties ervan te verkopen, of om het patent zelf te gelde te maken. Soms is een uitvinding de markt vooruit en is het nuttig om te blijven investeren. Een deel van de rechten proberen verkopen is dan een goed advies.

 

Leg eens uit wat je in handen hebt. Hier of in vraag en aanbod. Wellicht dat je een (mee)lezer op een idee brengt.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een mooi motto.

 

Ik loop al een lange tijd hierover te denken. Ik zou graag een kapitaalkrachtige erbij willen betrekken, maar hoe haal ik een interessante/betrouwbare partij naar mij toe?

 

Aankomende januari wordt het product gepresenteerd op een beurs in de Ahoy. Meerdere grote partijen hebben mij al benaderd vanwege de grote interesse. Na de beurs verwacht ik meerdere geïnteresseerde kapitaalkrachtigen, maar ik als naïeveling kan waarschijnlijk juist hier hulp bij gebruiken.

 

Hoe wordt het kapitaal geleverd. aandeel? Hoe bepaal ik een aandeelwaarde? Wie maakt de juiste contracten? Wat doet een kapitaalkrachtige?

 

Wat als er op/na de beurs goed verkocht wordt en de afnemers voorfinancieren? Ik heb immers het wereldwijde octrooi.

 

Link naar reactie
  • 0

Quicktight wordt gezien als een systeem wat borgt en los koppelt. Om een duidelijker beeld te krijgen kan het systeem vergeleken worden met een loskoppelbaar stuk schroefdraad en/of een snelle vervanging van een bout en een moer.

 

De toepassingsmogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt. Alles wat snel veilig vast moet zitten en toch eenvoudig weer los moet kunnen, komt voor Quicktight in aanmerking.

 

http://www.quicktight.com

Link naar reactie
  • 0

 

Ik loop al een lange tijd hierover te denken. Ik zou graag een kapitaalkrachtige erbij willen betrekken, maar hoe haal ik een interessante/betrouwbare partij naar mij toe?

 

Aankomende januari wordt het product gepresenteerd op een beurs in de Ahoy. Meerdere grote partijen hebben mij al benaderd vanwege de grote interesse. Na de beurs verwacht ik meerdere geïnteresseerde kapitaalkrachtigen, maar ik als naïeveling kan waarschijnlijk juist hier hulp bij gebruiken.

 

Hoe wordt het kapitaal geleverd. aandeel? Hoe bepaal ik een aandeelwaarde? Wie maakt de juiste contracten? Wat doet een kapitaalkrachtige?

 

Wat als er op/na de beurs goed verkocht wordt en de afnemers voorfinancieren? Ik heb immers het wereldwijde octrooi.

 

 

Beste Bol,

 

Er zijn hier op HL al behoorlijk wat topics over investeerders en hoe je dat kunt insteken. Je kunt lezen op het forum waar je zelf ook dit topic geplaatst hebt https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15

 

Als je specifieke vragen hebt over hoe je zo'n constructie opzet dan zijn er hier genoeg mensen met kennis: fiscaal (Joost), juridisch (StevenK), investeerders, waarderingen en transacties (ikzelf en StefanO). Stel je vragen dus gerust.

 

Groetjes Manon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.