• 0

Betaalde links voor Google (SEO)

Op het forum heb ik meerdere topics gevonden over Google SEO en AdWords, maar over betaalde links heb ik geen meer info kunnen vinden.

 

In de jacht naar een hogere PageRank zijn er veel mogelijkheden. Op internet kwam ik een aanbieder van betaalde links tegen met een hoge PR om zodoende de eigen PR te kunnen verhogen.

Op verschillende blogs (veelal verouderd) lees ik dat Google dit niet accepteert en dat er een 'nofollow' toegevoegd dient te worden. Ik vraag me af hoe hier in de praktijk mee om wordt gegaan?

 

Is het een overweging om betaalde links te gebruiken? Met of zonder no follow?

Hoe controleert Google of links al dan niet betaald zijn?

RecCen - Betaalbaar recruitment voor het MKB!

Online adverteren, Kandidaten Search en Selectie voor 1 vast bedrag!

http://www.reccen.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is een overweging, maar als er bijvoorbeeld "sponsors" boven je link staat pikt Google de links er zo uit en kun je een penalty verwachten. Het -mag- niet van Google, dus het is een kwestie van afwachten hoelang je ermee wegkomt. In de praktijk kan dat jaren zijn, mits je het op een juiste manier aanpakt.

 

Je voorkomt overigens een penalty met die "nofollow" tag, maar dan ben je afhankelijk van directe kliks. Die zijn bij lang niet elke website ook echt iets waard.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Het is een overweging, maar als er bijvoorbeeld "sponsors" boven je link staat pikt Google de links er zo uit en kun je een penalty verwachten. Het -mag- niet van Google, dus het is een kwestie van afwachten hoelang je ermee wegkomt. In de praktijk kan dat jaren zijn, mits je het op een juiste manier aanpakt.

 

Je voorkomt overigens een penalty met die "nofollow" tag, maar dan ben je afhankelijk van directe kliks. Die zijn bij lang niet elke website ook echt iets waard.

 

Dus door het als het ware als 'normale links' te beschouwen met enige relevantie voor je site kun je er enige tijd mee wegkomen. Maar verstandig is het niet?

RecCen - Betaalbaar recruitment voor het MKB!

Online adverteren, Kandidaten Search en Selectie voor 1 vast bedrag!

http://www.reccen.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is een overweging, maar als er bijvoorbeeld "sponsors" boven je link staat pikt Google de links er zo uit en kun je een penalty verwachten. Het -mag- niet van Google, dus het is een kwestie van afwachten hoelang je ermee wegkomt. In de praktijk kan dat jaren zijn, mits je het op een juiste manier aanpakt.

 

Je voorkomt overigens een penalty met die "nofollow" tag, maar dan ben je afhankelijk van directe kliks. Die zijn bij lang niet elke website ook echt iets waard.

 

Dus door het als het ware als 'normale links' te beschouwen met enige relevantie voor je site kun je er enige tijd mee wegkomen. Maar verstandig is het niet?

Zo ongeveer. Ik denk dat de "gain" onvoldoende is om het risico te nemen. Backlinks tellen nog steeds (heeft weinig met pagerank te maken), maar ik hecht veel meer waarde aan spontane backlinks.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Hier is de Google post die één en ander uitlegt over betaalde links:

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2007/12/information-about-buying-and-selling.html

 

Mijn mening: niet doen, ga op zoek naar "eerlijke" links, en vertrouw op goede content, waardoor anderen naar je website willen linken.

 

Link naar reactie
  • 0

En dit topic begint met misvatting nummer 1: PR is king.

 

PR = BS. Pagerank is de statistische kans dat iemand jouw pagina op internet willekeurig opent.

 

Als je links gaat kopen, of zelfs maar aanvragen om je PR te verhogen, kruip dan maar weer in je bedje. Ik kan met mijn vele PR <5 sites vele malen beter scoren dan PR 8 sites op hetzelfde onderwerp. (maar dat is weer een heel ander topic lieve kijkbuiskindertjes :))

 

Het kopen van links is overigens helemaal niet erg. Je kan het doen om meer traffic naar je site te pushen, maar om het voor zoekmachine marketing toe te passen is tricky. Als zoekmachines erachter komen dat de site waar een link naar jouw site op staat, links verkoopt zonder nofollow (en zelfs met nofollow, maakt geen snaus auf...) dan krijgt de site waar die link staat naar jou een penalty en jij ook!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat als je op een enkele pagina een betaalde link doet dat google je daarvoor niet af straft, maar als je zo'n aanbieder hebt die tegen betaling duizenden links geeft, dat google je daarvoor af straft. Google zal van die desbetreffende aanbieder weten op welke pagina's hij de links plaatst en als jouw linkje dan ook op al die pagina's staat dat het voor google dan ook 1 plus 1 is. Wat wij proberen te doen is zelf gratis voor ons nuttige links te zoeken. Ik heb ons aangemeld bij linksmanager en ben zelf gewoon via google op zoek naar links voor onze website.

Link naar reactie
  • 0

@Yannick, waar komt jouw stelling vandaan dat het niet uit zou maken of je wel of niet nofollow gebruikt?

 

 

2 redenen: er zijn al tests geweest dat nofollow links die alleen als nofollow ergens zijn geplaatst, toch worden geïndexeerd.

 

Hint: probeer eens een niet bestaande url te twitteren :)

 

2e (weet niet op wat je precies duidt) onafhankelijk van het feit of sites wel of geen nofollow toevoegen aan verkochte links... Als zoekmachines zien dat er links worden verkocht, dan krijg je gewoon een hit. Je wordt dan minder betrouwbaar als site.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

@Yannick, waar komt jouw stelling vandaan dat het niet uit zou maken of je wel of niet nofollow gebruikt?

 

 

2 redenen: er zijn al tests geweest dat nofollow links die alleen als nofollow ergens zijn geplaatst, toch worden geïndexeerd.

 

Hint: probeer eens een niet bestaande url te twitteren :)

 

2e (weet niet op wat je precies duidt) onafhankelijk van het feit of sites wel of geen nofollow toevoegen aan verkochte links... Als zoekmachines zien dat er links worden verkocht, dan krijg je gewoon een hit. Je wordt dan minder betrouwbaar als site.

 

Je bedoelt dat die URL dan direct gïndexeerd wordt? Dat wil nog niet zeggen dat de nofollow link dezelfde waarde krijgt als een gewone link. Google tracht in dat geval simpelweg de beste resultaten te geven, en als er geen goede resultaten zijn die via gewone links gevonden worden, nemen ze degene die via andere manieren bekend zijn (bv via een nofollow link).

 

Je kan verder beargumenteren of met testjes proberen aan te tonen dat nofollow links toch wat opleveren (dit lees ik ook op diverse andere plaatsen), maar niemand kent Googles algoritmen behalve Google zelf. Bovendien passen ze die continu aan. Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.

 

En ik weet ook niet waar je de tweede reden op baseert. De Google guidelines lijken me vrij duidelijk: Een betaalde link met nofollow is geen enkel probleem.

 

Kortom, jou conclusie dat wel of niet nofollow geen "snaus auf" maakt lijkt me op zijn zachtst gezegd voorbarig.

 

Link naar reactie
  • 0

Kortom, jou conclusie dat wel of niet nofollow geen "snaus auf" maakt lijkt me op zijn zachtst gezegd voorbarig.

 

Ik heb het niet goed uitgelegd:

 

Wat ik bedoel met geen snaus auf... Als zoekmachines zien dat er sites links verkopen, of ze daar nou nofollow of niet achter plakken, dan krijgen ze gewoon een penalty. Betaalde links met nofollow mag... Inderdaad. Maar als je het consequent blijft doen, linkjes blijft verkopen, dan word je daar wel voor gestraft. Je bent daardoor minder betrouwbaar geworden als site.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik kan het er toch niet helemaal mee eens zijn. Misschien zit het verschil van mening in de term "betaalde linkjes". Ik noem dat liever advertenties. Je wordt bij mijn weten echt niet gestraft als je veel advertenties op je site hebt. De nofollow tags zorgen ervoor dat Google weet welke links je wel en welke niet vrijwillig opneemt.

 

Hoe Google weet of je het correct toepast is natuurlijk een hele andere discussie.

 

Als jij harde informatie hebt over wat je beweert, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Anders ga ik gewoon uit van de Google guidelines hiervoor.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me voorstellen dat je als 'link-dealer' meer links hebt (enkele duizenden??) dan dat als je gewoon veel advertenties op je site hebt staan. Ik verwacht dat google wel kan meten op welke manier van dit fenomeen gebruik wordt gemaakt, veel informatieve sites leven van advertenties en ik kan me niet voorstellen dat dit als 'misbruik' wordt gezien. Maar dit is puur mijn eigen logica en niet gebaseerd op enige kennis van Google :) .

 

Next Question:

Ruilen van links? Interessant of niet?

RecCen - Betaalbaar recruitment voor het MKB!

Online adverteren, Kandidaten Search en Selectie voor 1 vast bedrag!

http://www.reccen.nl

Link naar reactie
  • 0

Ruilen van links is interessant, jazeker.

 

Maar de waarde van een link wordt kleiner als een ander teruglinkt. En de waarde wordt ook kleiner als gelinkt wordt vanaf een linkpagina.

 

Beter is het dus om een link te krijgen in de content van een website, maar dat is lastig. Denk bijvoorbeeld aan Artikel Marketing, of andere creatieve manieren om links te krijgen.

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb altijd voorzichtig gedaan met betaalde links, maar afgelopen dagen mijn site goed vergeleken met de best scorende concurenten in google en blijkt dat de best scorende 2 concurenten meer als 95% van hun backlinks hebben van startpagina achtige sites waarbij hun link betaald zonder nofollow op elke pagina vermeld is.

 

Zelf heb ik meer backlinks waarvan een deel van diverse sites afkomstig zijn maar ook een zeer groot deel afkomstig is van hl (en de verschillende hl klonen) (overigens waren dat slechte backlinks doordat als anchor enken het web adres plaatje stond).

 

Maar kennelijk waardeerd google bij die 2 concurenten toch die backlinks van die linkfarms als erg goed...

 

Meningen zijn ook zeer verschillend of je wel of niet gestraft wordt voor links van dergelijke webfarms.

 

Bij die 2 concurenten gaat dat in elkgeval al minimaal 2 jaar goed.

Link naar reactie
  • 0

@Jeroen,

 

Je geeft twee keer op een bepaalde manier antwoord op twee serieuze vragen waarvan ik het gevoel krijg

dat je zoiets hebt van zucht....weer een vraag waar al zoveel over is geschreven en gevraagd. Waarom ik dat denk? ik ben o.a. lid van Google Experts en daar worden dergelijke vragen ook regelmatig gesteld en door

heel veel Experts netjes en serieus beantwoord. Overigens is jouw eerste antwoord hoewel voor velen geen bekende term zeker waardevol en tja het gaat uiteindelijk wel om waardevolle informatie/antwoorden ;)

 

@ edwin

Er zijn zoals je al gezien hebt nav jouw vraag vele antwoorden en manieren om aan linkbuilding te doen, betaalde links werkt in principe niet voor Google zelf, wel zoals al iemand zei voor de vindbaarheid van de site op zich en meer bezoekers daar gaat het allemaal uiteindelijk om. Mijn visie is beter 10.000 bezoekers per maand met PR 3 dan 5.000 bezoekers met PR 5! Suc6

 

Marco

< Mod edit: link verwijderd>

 

Dag Marco, welkom op HL. Lees ook even onze sitevoorwaarden. Eigen weblinks svp in de signature via je profiel.

 

 

 

 

 

MBK Recruitment is slim werven en selecteren tegen minder kosten en meer resultaat http://www.reccen.nl

Link naar reactie
  • 0

Google gaat vanaf deze maand de Caffeine update doorvoeren waarmee (volgens SEO experts) betaalde links minder worden meegeteld in de beoordeling van posities.

Naar mijn weten is dat al lang het geval. Het blijft echter een moeilijk iets: Google kan nooit met 100% zekerheid zeggen dat een link betaald is!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.