• 0

merknaam van je klant gebruiken op site

Hallo allemaal,

 

Ik zit met de volgende vraag:

Kan / mag je de merknamen van je klanten (bijvoorbeeld KLM , AH etc) gebruiken op je site.

Het zou bijvoorbeeld kunnen dienen als: "klanten die u voorgingen zijn: " of "De volgende klanten kochten bij ons"

Hoe regelen jullie dit ? en zou het goed voor je omzet / bekendheid zijn ?

 

alvast bedankt.

 

mvg,

Patrick

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, dat mag (tenzij anders overeengekomen, tenzij de aard van de werkzaamheden dat niet wenselijk maakt, of tenzij het eigenlijk niet echt een klant van je is).

 

Ja, het is goed voor je omzet. Immers, goede referenties zorgen voor vertrouwen en interesse en kunnen daarmee andere potentiële klanten over de streep trekken eens contact op te nemen of je opdrachten te gunnen.

Link naar reactie
  • 0

Ik doe dit ook regelmatig, inderdaad, wat Jeroen zegt, het wekt vertrouwen.

Je kunt jezelf aanprijzen als betrouwbaar, snel, goed, etc, maar als iemand ànders (nog beter: meerdere anderen) dat van je zegt (zeggen), dan zal het zeker wel waar zijn ;)

 

Ik vang eventuele problemen of achteraf geklaag over dit soort dingen overigens af door in mijn Algemene Voorwaarden op te nemen dat het mij vrij staat om een verwijzing naar de website van de klant aan te maken voor promotionele doeleinden (in mijn geval gaat het om webdevelopment klanten).

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

ik zeg: doen!

of krijg ik nu allerlei flames :)

 

Waarom krijg ik altijd zo'n geïriteerd gevoel en associaties met een bepaalde Nederlandse zanger als ik dat hoor? :P vreemd...

 

Maar on-topic, zeker doen en wanneer je twijfelt kun je ze natuurlijk altijd vragen of ze er bezwaar tegen hebben.

Link naar reactie
  • 0

Het leek mij ook eens het vermelden waard ; mijn zelf geimporteerde product (een mega wijde hoepelrok) was een aantal uitzendingen achtereen in een prime time top show te zien ;D ; er stonden de mooiste populaire nederlanders als een parodie op Evita in te schitteren , ik was daar apetrots op, en noemde de show enthousiast in een advertentie bij naam."afgelopen zaterdag en zondag te zien bij die en die tv show" ik kreeg meteen de juridsche afdeling met een hele vervelende en kleinzerige toon inclusief meteen maar juridische dreigementen achter me aan...Dat ze er uberhaubt zoveel moeite insteken om in de kleinste hoeken en gaten hiernaar te speuren... Het was een keurige en kleine advertentie , maar 1 regel dat ik het noemde, je ziet het trots refereren zo vaak, en ik vond het ook bijzonder kleinzerig dat ik het niet mocht noemen, vooral de toon waarop, meteen dreigementen met juridische stappen ipv eerst een vriendelijk verzoek, waar ik altijd gehoor aan wil geven.

 

Dus zoek het toch even uit of vraag eerst toesteming, of ben ik teveel geschrokken van die ene uitzonderlijke rot ervaring ???

Link naar reactie
  • 1

Je kan en mag de merknaam gebruiken van de klant mits deze daarvoor toestemming heeft gegeven. Wanneer dat niet is gebeurd dan is het toch aan te raden om daar zeer terughoudend mee om te gaan vanuit juridisch oogpunt.

 

Vanuit commercieel oogpunt zijn veel leveranciers niet zo voorzichtig en hanteren een piep-systeem, zij wachten tot een klant bezwaar maakt tegen het gebruik.

 

Een paar kanttekeningen.

 

1. Namedropping wordt nooit op prijs wordt gesteld door klanten, laat staan ongeautoriseerd gebruik van logo's/merken.

 

2. Grote opdrachtgevers nemen veelal hiervoor bepalingen op in hun inkoopcontracten en niet zelden met een boetebepaling. Controleer dus het contract met de klant en ook de algemene voorwaarden. Let ook in het bijzonder - maar niet uitsluitend - op de geheimhoudingsclausules.

 

3. Bij twijfel, vragen. Bescheidenheid is nog nooit iemand om gestraft. Sterker nog, het wordt vaak op prijs gesteld en kan je zelfs expliciete referenties opleveren. Ik heb aardig wat grote klanten die op voorhand geen toestemming verlenen tot het gebruik van een merk, maar desgevraagd wel aanbieden om te dienen als referentie. Referenties zijn veel meer waard dan een logo op je site (IMHO)

 

4. Namedropping kan zelfs contraproductief werken wanneer de bezoeker van de site een mogelijk tegenstrijdig belang ziet.

Met referenties kun je beter sturen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.