• 0

Cosmetica uit USA verkopen in Nl

Hallo allemaal,

 

Ik heb een tweetal vragen:

1.

Er is een bedrijf in Amerika die cosmetica heeft die ik echt interessant vind. Zij maken die cosmetica zelf. Ik zou hier best wat van in Nederland willen verkopen, via een website. En wil daar dan graag een eigen etiket op plakken.

 

Maar dit kan vast zomaar niet! :-\

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?

 

2.

Waar kan je in Nederland cosmetica op natuurlijke basis inkopen?

 

Alle tips zijn welkom!!

 

Alvast hartelijk bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

2.

Waar kan je in Nederland cosmetica op natuurlijke basis inkopen?

 

Alle tips zijn welkom!!

 

Alvast hartelijk bedankt.

Hoi Sanna, welkom op HL!

 

Je zou eens contact op kunnen nemen met de de ambachtelijke, zij zijn nederlands eerste natuurcosmetica fabrikant, hebben een zeer uitgebreid programma en maken ook private label produkten.

 

Ten tweede is er Opticos, voor zover ik weet hebben zij een beperkt aantal producten.

De andere nederlandse fabrikanten die ik ken maken voor zover ik weet alleen eigen produkt.

 

Als je in grote volumes produkten wil laten maken zal je naar Duitsland moeten, daar zijn er veel meer.

In dat geval is de 'Biofach' een aanrader voor jou. (grote duitse vakbeurs)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik heb een tweetal vragen:

1.

Er is een bedrijf in Amerika die cosmetica heeft die ik echt interessant vind. Zij maken die cosmetica zelf. Ik zou hier best wat van in Nederland willen verkopen, via een website. En wil daar dan graag een eigen etiket op plakken.

 

Maar dit kan vast zomaar niet! :-\

 

 

Waarom zou dat niet gaan... als zij europe / nederland niet als hun markt zien hebben ze er misschien wel geen probleem mee... misschien zijn ze zelfs wel blij en willen ze graag samenwerken...... heb je al bij ze aangeklopt met de vraag... wie niet waagt....

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Sanna, de regelgeving in de EU met betrekking tot ingrediënten is anders dan die in de VS, ik zou daarom zelf niet snel een eigen etiket daarop plakken (nog los van allerlei andere dingen die ik me daarover afvraag).

 

Misschien kun je nog iets meer info geven over jouw 2e vraag want er zijn voldoende bedrijven waar je cosmetica op natuurlijke basis kunt inkopen maar ten eerste, wat betekent voor jou 'op natuurlijke basis' en ten tweede: 'wil je dit inderdaad met eigen label of wil je gewoon merken gaan verkopen?'.

 

Groetjes, Manon

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Bij nader inzien, inderdaad, ga ik me niet wagen aan cosmetica uit Amerika omdat er hier andere eisen aan gesteld worden. Als je hier al geen ervaring en verstand van hebt, zoals ik, lijkt me dat niet verstandig.

En Nederland biedt ook interessante producten, de Ambachtelijke is ook een goede tip, daar heb ik inderdaad informatie van. Dusse..heel fijn dat jullie gereageerd hebben op mijn vragen.

 

Wat ik bedoel met 'op natuurlijke basis' is zo puur natuur mogelijk! Tja, een eigen label lijkt me dan wel iets. Omdat ik in natuur op de huid zelf geloof, geloof ik dat ik het ook aan de man kan brengen. Ben wel enthousiast.

Merken spreken me niet zo aan, nee dat hoeft niet persé.

 

Mijn intentie is niet een hele lijn, maar een paar producten waarvan ik zelf denk: zooo, dat is goed!

Maargoed ik heb hier geen ervaring mee!

 

Dus stel ik misschien een paar domme vragen:

Zou het mogelijk zijn, om een klein voorraadje te laten maken met eigen label? Om zo te peilen hoe de animo is?

En hoe pak je dit aan met de producent? Gewoon bellen en vragen? ???

 

Hoop nog wat tips te ontvangen!

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik in natuur op de huid zelf geloof, geloof ik dat ik het ook aan de man kan brengen. Ben wel enthousiast.

 

Dan zou ik eerder een winkel beginnen. Via een webshop kun je lastig je enthousiasme overbrengen. En dat zou jammer zijn, want dat is juist wat jouw winkel zo uniek maakt; je hebt er affiniteit mee. Maar dat kunnen mensen aan een webshop niet zien.

Daarnaast denk ik ook dat mensen veel sneller geneigd zijn zoiets te kopen wanneer ze goed geinformeerd worden door een 'echt' persoon, die er ook alles van weet. Wat er in zit, waar het vandaan komt en noem maar op.

 

Waarom zou je perse online willen verkopen?

 

 

Philippe

Link naar reactie
  • 0

Dus stel ik misschien een paar domme vragen:

Zou het mogelijk zijn, om een klein voorraadje te laten maken met eigen label? Om zo te peilen hoe de animo is?

En hoe pak je dit aan met de producent? Gewoon bellen en vragen? ???

 

Hoop nog wat tips te ontvangen!

uiteraard kan je wel gewoon bellen en vragen, niet geschoten is nog steeds altijd mis. ;D

Hou er wel rekening mee dat een klein voorraadje 'laten maken' best wel wat kost, zeker als je zelf nog niet weet wat er precies wel en niet in moet/mag zitten. Zij zullen dan toch de juiste samenstelling voor je moeten uitzoeken, en daar gaan behoorlijk wat onderzoekskosten inzitten.

De Ambachtelijke maakt diverse huismerken en zij hebben ongetwijfeld al een aantal variaties al op de plank liggen

waar je uit zou kunnen kiezen.

 

 

mocht je inderdaad zover zijn dat je met je eigen voorraadje gaat testen ben je welkom om dat in de winkel te komen doen, ik ben altijd wel in voor iets nieuws.

Uiteraard kan je ook een (reform) winkel bij jou in de buurt opzoeken.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Begin ook eens met het maken van een ondernemingsplan, als je daar nog niet mee begonnen was natuurlijk. Zo kun je een duidelijk beeld krijgen wat precies jouw doelstellingen zijn ed. Dit is ook handig om het een beetje op een rijtje te hebben tijdens eventuele gesprekken met leveranciers.

 

In de loop van de tijd en met leveranciersgegevens, kun je dit verder uitwerken, zodat je op elk moment van je project weet waar je staat en wat je nog moet doen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allen, voor de reacties.

 

Bas, wat sympathiek van jou dat ik wanneer ik een voorraadje heb, dat in je winkel getest mag worden. Dat vind ik echt tof. :)

 

Waarom geen winkel? Wel dat vind ik nu net iets teveel risico. Ik woon in een niet al te grote plaats in het Noorden, winkelhuur is hier wel enorm duur, en ik durf dat gewoon niet aan. Zo'n ondernemer ben ik nu ook weer niet, maar zoals met die cosmetica op natuurlijke basis, daar ben ik gewoon enthousiast over. De producten die mij zelf het meeste aanspreken, waarvan ik dan uit ervaring kan spreken, daar wil ik het bij houden.

 

Nu weet ik wel wat over internetmarketing, en een website opzetten, dus dat is dan meer mijn ding.

 

Een ondernemingsplan is natuurlijk altijd een goede tip! ( maar...poeh.... :-\)

Sowieso om punten op een rij te hebben.

 

Nou thanx, fijn dat er een site als deze is! :)

 

Hartelijke groetjes

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.