• 0

Bepalen jaarresultaat en voorlopige IB ZVW

Beste allemaal,

 

Ik ben weer bezig geweest en heb naar aanleiding van een online bestand die ik tegenkwam wat ontworpen. Ik zou ieder expert willen vragen om er ff naar te kijken en zijn/haar mening/opmerking/aanmerking met mij te delen.

 

Met dit bestand tracht ik de voorlopige belastingen te berekenen en dit transparant te maken. Let op: percentage's en aftrekposten hebben betrekking op 2009, maar ga dit later aanpassen naar 2010. Alleen geel gearceerde kolommen dienen ingevuld te worden. En heb niet overal automatische koppelingen gemaakt.

 

Ik ben benieuwd!!!

 

Salut,

 

Osman

berekening_voorlopige_aanslag_IB_en_ZFV.xls

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste allemaal,

 

Ik ben weer bezig geweest en heb naar aanleiding van een online bestand die ik tegenkwam wat ontworpen. Ik zou ieder expert willen vragen om er ff naar te kijken en zijn/haar mening/opmerking/aanmerking met mij te delen.

 

Met dit bestand tracht ik de voorlopige belastingen te berekenen en dit transparant te maken. Let op: percentage's en aftrekposten hebben betrekking op 2009, maar ga dit later aanpassen naar 2010. Alleen geel gearceerde kolommen dienen ingevuld te worden. En heb niet overal automatische koppelingen gemaakt.

 

Ik ben benieuwd!!!

 

Salut,

 

Osman

 

Toelichting bij de FOR is wel op zijn plaats denk ik, wat betreft het kapitaal.

 

Jammer dat je geen macro's hebt gebruikt, nu heb je alleen de berekening zoals op de site van essent overgenomen in excel. En daar zie ik echter het nut niet van in.

 

Leuke excercitie om de basis van de IB onder de knie te krijgen, maar voor nu zijn er op dit forum betere berekeningen voorhanden.

 

succes.

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de sheet even bekeken, zie er goed uit. Toelichten van de KOR zou je kunnen doen door een opmerking toe te voegen. Kleine aanpassing...

Let wel op dat een aantal heffingskortingen inkomensafhankelijk zijn en niet een vast bedrag. Dit kan dus nog verder worden uitgewerkt.

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Osman,

 

Ik mijn opmerking had voornamelijk betrekking op de link die joost in een andere draad had geplaatst waar jij volgens mij ook deel aan nam.

 

Hierin stond namelijk een link naar een ib berekening die in tegenstelling tot jouw berekening wel automatisch rekening houdt met de hoogte van bijv. De zelfstandigen aftrek en of dat nou een excel is of niet dat maaktme niet zoveel uit. Waarom het wiel uitvinden als het al bestaat?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.