• 0

loonstrook, parkeervergoeding

Hoi.

 

heeft iemand ervaring met het zelf maken van loonstroken in excel?

Voor een DGA is m.i. loonberekening niet zo ingewikkeld !

 

tevens: heeft iemand al een keer uitgerekend of het zinvol is om parkeerkosten tegen eindheffing te vergoeden?

dit zou normaal bij de 19ct per kilometer zitten (eigen auto) en dus niet apart declareerbaar.

Maar als je holding waar je in dienst bent dit toch vergoedt, betaal je hier volgens mij 10,8 % over de vergoeding.

klopt dit?

 

Groet,

Erwin

www.emanagement.nl Interim (Financial) Management en begeleiding van startups in online media, mobile apps en software developm.

Tevens geinteresseerd om mee te ondernemen o.b.v. een goed idee, maar bedenk: als jij je laatste 10K niet wilt investeren in je eigen idee, waarom zou ik het dan wel doe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een excel sheet voor een jaar, die de lonen elke maand doorrekent.

Maar daar staat zoveel persoonlijke informatie in dat ik die liever niet online zet, sorry.

 

Ik doe de loonadministratie zelf voor een DGA, dit is een supersite om de loonberekening te doen:

http://www.raet.nl/Proforma/ProfLite.asp

 

De salarisstrook kan er redelijk zo uitzien als de berekening. Daarnaast doe ik ook nog cumulatieven, en natuurlijk de persoonljike informatie en loonheffingsnummer etc op de loonstrook. Hier staan allemaal voorbeelden voor loonstroken: klik dan zie je vanzelf welke informatie erop moet.

 

Je kunt nu ook voor een heel jaar alvast aangeven, als het loon elke maand hetzelfde is.

Link naar reactie
  • 0

Ok thx.

 

ik kwam ondertussen uit bij http://www.e-prepay.nl/e-prepay2010/

ook een hele handige

nu eigenlijk met excel de tabellen en formules nabouwen en de benodigde info erop en je bent er.

 

E.

 

 

www.emanagement.nl Interim (Financial) Management en begeleiding van startups in online media, mobile apps en software developm.

Tevens geinteresseerd om mee te ondernemen o.b.v. een goed idee, maar bedenk: als jij je laatste 10K niet wilt investeren in je eigen idee, waarom zou ik het dan wel doe

Link naar reactie
  • 0

Dag Erwin

 

Ik zal even toelichten hoe het werkt omdat eindheffing een bijzondere regeling in de LB is.

 

De vergoeding van parkeerkosten (buiten de 19 cent per km om) vindt je in artikel 84 sub b uitvoeringsregeling LB 2001. Daarin staat dat deze in de eindheffing betrokken mogen worden tegen enkelvoudig tarief.

 

Dat tarief staat in de tabel bij art. 20a LB.

 

Die 10,8% betaal je alleen als jouw inkomen in box 1 dus onder € 32.738 ligt. Daarboven geldt gewoon 42 of 52%.

 

Voor de goede orde: eindheffing wil zeggen dat de werkgever de belasting voor zijn rekening neemt. Inkomen dat in de eindheffing belast wordt, zie je dus ook niet terug op de jaaropgave.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.