evilman Geplaatst: 10 april 2010 evilman 140 1 Geplaatst: 10 april 2010 (hopelijk het goede forum) Ik vroeg me af hoe jullie hiermee omgaan: stel je verstuurd je pakket. klant krijgt het niet. neemt contact op.. en je verstuurd het nog eens. klant zegt weer niets ontvangen te hebben. natuurlijk kun je niet eindeloos door blijven gaan. dat ben ik ook niet van plan. ik verstuur altijd aangetekend, maar gezien dit vanuit een 'buitenland' is, mist er track & trace. het kan ook zijn dat er vertraging is bij de douane en ze het daardoor dubbel ontvangen alsnog een tijd later. dus mijn vraag: stel je stuurt het weer, en het komt niet aan. wat is dan verstandig om te zorgen dat het zowel voor de klant als voor mezelf niet te vervelend wordt? :( (reacties als voorraad opslaan/niet uit buitenland dropshippen mogen achterwege blijven ;) ) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter Hol Geplaatst: 10 april 2010 Wouter Hol 3,2k 353 Geplaatst: 10 april 2010 (reacties als voorraad opslaan/niet uit buitenland dropshippen mogen achterwege blijven ;) ) Maar is het een pakket wat via dropshipping wordt verzonden of niet? Want als je (zelf) via bijvoorbeeld TNT post verzend, dan kan je ook naar het buitenland met track & trace, aangetekend en zelfs verzekerd verzenden. De TNT post kan dan de handtekening digitaal aan jouw ter beschikking stellen zodat je kan zien wie er getekend heeft. Met andere bedrijven als UPS is dit ook mogelijk. Kortom; waarom zonder track & trace verzenden? Als het door de douane heen moet dan kan het wel een week of 2 duren, ik zou zeker zo lang wachten met nogmaals zenden, al zal de klant hier denk ik niet zo blij van worden. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271139 Delen op andere sites More sharing options...
0 rwgraaff Geplaatst: 10 april 2010 rwgraaff 35 0 Geplaatst: 10 april 2010 Beste Evilman........ Snap het niet helemaal. Je verstuurd neem ik aan met een courier of TNT-achtig bedrijf. Elke courier zal een trace and tracking aanbieden, waarop je, soms summier, de bewegingen kunt volgen. De courier heeft de verplichting om je een POD te verstrekken na aflevering. Tevens zal het bedrijf dat jouw pakket vervoerd toch wel een overzicht hebben, waar de zendingen zich ophouden? Ook in geval van langdurige Custom-holds, dienen ze je in te lichten. ..... tijd voor een goeie courier? gr ROlf GFF-EXPRESS-SOLUTIONS Specialist in far east delivery and pick-up www.gff-express-solutions.com info@gff-express-solutions.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271148 Delen op andere sites More sharing options...
0 Sheepdog Geplaatst: 11 april 2010 Sheepdog 613 57 Geplaatst: 11 april 2010 Begrijp ik de constructie zo goed? Jij hebt een webshop in NL. Bestellingen bestel je bij je drop-shipper in China, zij versturen naar jouw klant met een vervoerder. Jij draagt in de overeenkomst met je klant automatisch het risico voor de verzending en zal moeten bewijzen dat (als) deze is aangemkomen, maar dat was je al wel duidelijk denk ik. [*]Wie draagt het risico in de ovoreenkomst tussen jou en je dropshipper? [*]Weet je welke vervoerder ze gebruiken? [*]Heb je je dropshipper al contact op laten nemen met de vervoerder? [*]Waarom geen trace nummer? Gaat het om een postzending? Als dit vaker gebeurt kan je er over nadenken UPS of DHL o.i.d. de zendingen te laten verzorgen. Als je goed met ze in overleg gaat kan je mooie prijzen afspreken. Jij laat het ophalen in China en bezorgen in NL. Op deze manier heb je veel betere controle over en inzicht in de zendingen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271158 Delen op andere sites More sharing options...
0 evilman Geplaatst: 11 april 2010 Auteur evilman 140 1 Geplaatst: 11 april 2010 Begrijp ik de constructie zo goed? Jij hebt een webshop in NL. Bestellingen bestel je bij je drop-shipper in China, zij versturen naar jouw klant met een vervoerder. Jij draagt in de overeenkomst met je klant automatisch het risico voor de verzending en zal moeten bewijzen dat (als) deze is aangemkomen, maar dat was je al wel duidelijk denk ik. [*]Wie draagt het risico in de ovoreenkomst tussen jou en je dropshipper? [*]Weet je welke vervoerder ze gebruiken? [*]Heb je je dropshipper al contact op laten nemen met de vervoerder? [*]Waarom geen trace nummer? Gaat het om een postzending? Als dit vaker gebeurt kan je er over nadenken UPS of DHL o.i.d. de zendingen te laten verzorgen. Als je goed met ze in overleg gaat kan je mooie prijzen afspreken. Jij laat het ophalen in China en bezorgen in NL. Op deze manier heb je veel betere controle over en inzicht in de zendingen. Ja jij begrijpt het zo goed. ik dropship in NL vanuit het buitenland. Het gaat idd om aangetekende postverzending. Hong kong mail geloof ik. track & trace is daarbij niet voor alle landen mogelijk, waaronder helaas NL. op het moment is er geen overeenkomst. als het misgaat, dus dat risico ligt automatisch bij mij. Zien of het is aangekomen schijnt wel te kunnen als de dropshipper een zooi formulieren invult daar. Wat je zegt is inderdaad wel een idee, om een andere bezorgdienst te gebruiken, mochten zijn daar voor in zijn. Het zou het voor mij makkelijker maken, maar ook duurder helaas. Als ik bijv het verschil zie tussen HK en UK registered mail, is dat 3 keer duurder bij de dropshipper. En wat is wijsheid als een klant nu ook bij de re-order claimt niets ontvangen te hebben? (over het algemeen gaat het goed, het is minder dan 1% waarbij het mis is gegaan) Ik kan moeilijk blijven proberen te sturen, maar wil ook niet dat de klant mij als onbetrouwbaar gaat zien. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271187 Delen op andere sites More sharing options...
1 shopuntiludrop Geplaatst: 11 april 2010 shopuntiludrop 55 5 Geplaatst: 11 april 2010 Hoi, Is het een idee om dit artikel naar jezelf te laten sturen bij wijze van test? Dan kan je het artikel eventueel zelf naar de klant doorsturen vanuit Nederland als de klant inmiddels de andere artikelen nog niet geleverd heeft gekregen. Op deze manier test je 1 de verzender, 2 de bezorger, 3 de klant... Mocht de klant het artikel inmiddels ontvangen hebben dan kan je bij een vlg bestelling dit extra artikel gewoon zelf opsturen. Succes http://www.shopuntiludrop.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271188 Delen op andere sites More sharing options...
0 P.J. Geplaatst: 11 april 2010 P.J. 6,2k 290 Geplaatst: 11 april 2010 Kun je van dat "dropshippen" als volwaardig ondernemer leven? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271191 Delen op andere sites More sharing options...
0 evilman Geplaatst: 11 april 2010 Auteur evilman 140 1 Geplaatst: 11 april 2010 Hoi, Is het een idee om dit artikel naar jezelf te laten sturen bij wijze van test? Dan kan je het artikel eventueel zelf naar de klant doorsturen vanuit Nederland als de klant inmiddels de andere artikelen nog niet geleverd heeft gekregen. Op deze manier test je 1 de verzender, 2 de bezorger, 3 de klant... Mocht de klant het artikel inmiddels ontvangen hebben dan kan je bij een vlg bestelling dit extra artikel gewoon zelf opsturen. Succes Bedankt voor t suces ;) dat is wel een goede ja. Ik heb de verzender al vaker getest gezien ik voor mensen om me heen ook wel eens laat dropshippen. Maar idd voortaan mocht het voorkomenis naar mezelf en dan naar klant geen slecht plan. Helaas is hier aangetekend versturen wel wat duurder. Heeft iemand nog tips voor dit geval? Het is nu voor de 2e maal verstuurd.. stel dat het niet aankomt. Ik ga dan sowieso mn dropshipper vragen om de formulieren in te vullen om uit te zoeken waar het pakket is gebleven. Hoe los ik dit het beste op met de klant? klant uiteindelijk koning en daardoor verlies leiden? Of deel teruggeven wellicht. Wat is wijsheid? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271260 Delen op andere sites More sharing options...
0 P.J. Geplaatst: 11 april 2010 P.J. 6,2k 290 Geplaatst: 11 april 2010 Klant terugbetalen kan leiden tot verlies lijden ja. ;) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271261 Delen op andere sites More sharing options...
0 Sheepdog Geplaatst: 12 april 2010 Sheepdog 613 57 Geplaatst: 12 april 2010 Hoe los ik dit het beste op met de klant? klant uiteindelijk koning en daardoor verlies leiden? Of deel teruggeven wellicht. Wat is wijsheid? Zonder enige twijfel de klant opnieuw zijn/haar bestelling sturen, ik zou dan de "Shopuntiludrop" methode gebruiken. Het kost dan maar een keertje in plaats van dat het wat opbrengt. Zolang je niet kan aantonen dat het bezorgt is, gewoon doen. Dat is dan de rekening die je betaald voor deze constructie. Als het slechts om 1% gaat, hoef je de constructie niet aan te passen en lijkt het mij het meest voordelig zo te blijven werken. Die 1% beschouw je dan maar gewoon als "extra" verzendkosten. Een andere verzendmethode zal dan denk ik toch duurder zijn. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271283 Delen op andere sites More sharing options...
0 Highio Geplaatst: 12 april 2010 Highio 11,3k 467 Geplaatst: 12 april 2010 Beste Evilman, je kunt tal van maatregelen invoeren aan zowel leveranciers- als afnemerszijde om het aantal vermissingen te beperken. Vraag aan leveranciers in ieder geval een lijst met bevestigde verzendingen inclusief data, transporteur, pakketnummer (back-order) en kosten. Verzend in neutraal en stevig materiaal. Aan afnemerszijde zijn een 'fatsoenlijk' e-mailadres, mobiel en vast telefoonnummer en een zakelijk afleveradres goede extra informatie. Klanten, post- en pakketbezorging zijn daarnaast niet in alle Europese landen even betrouwbaar. De internationale navraag moet je ook voor die eerste zending (laten) doen. Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity." Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271295 Delen op andere sites More sharing options...
0 R.I.P. - Benm Geplaatst: 12 april 2010 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 12 april 2010 Ook nog een punt: hoe betrouwbaar is je dropshipper? Weet je 100% zeker dat iets daadwerkelijk verzonden is als hij dat aangeeft? Het klopt inderdaad wel dat hong kong post geen tracking heeft in nederland. Als iets verzonden is, dan geeft hun website een melding als 'parcel has left hong kong for its destination on [datum]'. Zelf heb ik goede ervaringen met items die via HK post naar nederland verzonden worden. De overkomstduur kan echter wel tot een week of 2 oplopen... maar uit tientallen bestellingen in de afgelopen paar jaar ben ik er nog geen enkele kwijtgeraakt, dus het is zeker geen club die aan de lopende band zendingen verliest. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271324 Delen op andere sites More sharing options...
0 R.I.P. - Benm Geplaatst: 12 april 2010 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 12 april 2010 Zie zit screenshot - je ziet alleen dat er IETS is verzonden naar nederland op een gegeven datum.. niet door wie, en niet aan wie. Normaliter is iets altijd binnen 2 weken na de aangegeven datum binnen, typisch ongeveer 10-11 kalenderdagen. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271332 Delen op andere sites More sharing options...
0 evilman Geplaatst: 12 april 2010 Auteur evilman 140 1 Geplaatst: 12 april 2010 Ook nog een punt: hoe betrouwbaar is je dropshipper? Weet je 100% zeker dat iets daadwerkelijk verzonden is als hij dat aangeeft? Het klopt inderdaad wel dat hong kong post geen tracking heeft in nederland. Als iets verzonden is, dan geeft hun website een melding als 'parcel has left hong kong for its destination on [datum]'. Zelf heb ik goede ervaringen met items die via HK post naar nederland verzonden worden. De overkomstduur kan echter wel tot een week of 2 oplopen... maar uit tientallen bestellingen in de afgelopen paar jaar ben ik er nog geen enkele kwijtgeraakt, dus het is zeker geen club die aan de lopende band zendingen verliest. ja idd. dat krijg ik ook.. dus ik kan wel checken wanneer het HK verlaten heeft. das in elk geval nog iets. En over het algemeen is het idd betrouwbaar met 2 weken levertijd. Bij de douane blijven hangen zou in die paar gevallen denk ik ook gebeurd kunnen zijn. voorlopig is het in elk geval een aardige manier die niet al te veel kost.. maar het is zeker iets om over na te denken, en wellicht alternatieven te gaan gebruiken. Ik zal dan in elk geval de klant niet laten leiden door mijn manier van dropshippen die dan voor de klant, of mij (indien gelogen) slecht uitpakt. Gelukkig is het maar 1 geval. In elk geval heb ik iets om aan te werken om mn frisse onderneming nog meer waterdicht te maken. Bedankt voor de goede tips! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/#findComment-271425 Delen op andere sites More sharing options...
evilman
evilman
(hopelijk het goede forum)
Ik vroeg me af hoe jullie hiermee omgaan:
stel je verstuurd je pakket. klant krijgt het niet.
neemt contact op.. en je verstuurd het nog eens.
klant zegt weer niets ontvangen te hebben.
natuurlijk kun je niet eindeloos door blijven gaan.
dat ben ik ook niet van plan.
ik verstuur altijd aangetekend, maar gezien dit vanuit
een 'buitenland' is, mist er track & trace.
het kan ook zijn dat er vertraging is bij de douane en ze het
daardoor dubbel ontvangen alsnog een tijd later.
dus mijn vraag:
stel je stuurt het weer, en het komt niet aan. wat is dan verstandig om te zorgen
dat het zowel voor de klant als voor mezelf niet te vervelend wordt? :(
(reacties als voorraad opslaan/niet uit buitenland dropshippen mogen achterwege blijven ;) )
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26190-bestelling-kwijt-hoe-oplossen-met-klant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag