Ik heb vanaf deze maand mijn eerste personeelslid fulltime in dienst, nu geeft mijn administratiekantoor aan dat ik iedere 1e week van de nieuwe maand de uren moet aangeven van de gewerkte vorige maand en dat ik op basis hiervan een salarisgegevens krijg, zodat ik weet welk salarisbedrag ik moet overmaken. Ik hanteer een maandsalaris aan en geen 4 weken salaris.
Dit betekent dus dat mijn medewerker zijn gewerkte uren in mei, pas eind juni overgemaakt zou krijgen. Dit lijkt mij niet helemaal zoals de gemiddelde medewerker het gewend is. Deze is gewend om in de maand mei, omstreeks de 24e van mij zijn salaris over deze maand te ontvangen.
Hoe zit dit dan voor mij als werkgever. Ik principe weet ik natuurlijk per maand hoeveel dagen mijn medewerker gewerkt heeft.
Maar dit is natuurlijk per maand verschillend afhankelijk van het aantal werkdagen in een maand. Hoe weet ik dan wat het uiteindelijk over te maken salaris is? Aangezien alle premies, heffingen, vakantiegeld etc afhankelijk is van het aantal gewekte dagen? En wat als de werknemer een aantal dagen voor onbetaald verlof heeft gekozen, betekent dit dat dit in de volgende maand wordt gecorrigeerd dan weer?
Het meest makkelijk voor mij als werkgever is dan om pas in de maand juni rond de 24e het salaris over te maken van de vorige gewerkte maand mei, omdat ik dan alle gewerkte uren en eventueel verlof exact inzichtelijk heb.
Ik ben daarom benieuwd hoe jullie dit hebben geregeld?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
connector
connector
Ik heb vanaf deze maand mijn eerste personeelslid fulltime in dienst, nu geeft mijn administratiekantoor aan dat ik iedere 1e week van de nieuwe maand de uren moet aangeven van de gewerkte vorige maand en dat ik op basis hiervan een salarisgegevens krijg, zodat ik weet welk salarisbedrag ik moet overmaken. Ik hanteer een maandsalaris aan en geen 4 weken salaris.
Dit betekent dus dat mijn medewerker zijn gewerkte uren in mei, pas eind juni overgemaakt zou krijgen. Dit lijkt mij niet helemaal zoals de gemiddelde medewerker het gewend is. Deze is gewend om in de maand mei, omstreeks de 24e van mij zijn salaris over deze maand te ontvangen.
Hoe zit dit dan voor mij als werkgever. Ik principe weet ik natuurlijk per maand hoeveel dagen mijn medewerker gewerkt heeft.
Maar dit is natuurlijk per maand verschillend afhankelijk van het aantal werkdagen in een maand. Hoe weet ik dan wat het uiteindelijk over te maken salaris is? Aangezien alle premies, heffingen, vakantiegeld etc afhankelijk is van het aantal gewekte dagen? En wat als de werknemer een aantal dagen voor onbetaald verlof heeft gekozen, betekent dit dat dit in de volgende maand wordt gecorrigeerd dan weer?
Het meest makkelijk voor mij als werkgever is dan om pas in de maand juni rond de 24e het salaris over te maken van de vorige gewerkte maand mei, omdat ik dan alle gewerkte uren en eventueel verlof exact inzichtelijk heb.
Ik ben daarom benieuwd hoe jullie dit hebben geregeld?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26863-salaris-uitbetalen-vorige-maand-of-huidige-maand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag