Naar aanleidng van een persvraag rond horeca wil ik dit thema eens breder uitzetten in de ondernemerswereld.
Na telefonie en internetproviders lijken de supermarkten de toon te zetten in prijsconcurrentie.
Welke bedrijfstakken worden hierdoor geraakt? (Hetzij omdat ze in zelfde productlijn zitten, hetzij vanwege druk vanuit klanten)
Een reactie vanuit de horeca is alsvolgt :
V: Wat is de invloed van de supermarkt oorlog op horeca?
A: Door druk op leveranciers kunnen horecaondernemers misschien een beetje profiteren. Maar inkoop loopt via andere contracten.
V: Een aantal restaurants is bezig met een prijzenslag om de meer gasten binnen te halen. Zal deze trend zich verder gaan doorzetten? Wat betekent dit voor de kwaliteit?
A: De aanbiedingen bij die restaurants zijn vooral goedkopere gerechten in aanvulling op bestaande assortiment. Om gasten of de drempel te lokken. Met eenvoudige ingredienten en beperkte arbeidsinzet zijn ze kostprijstechnisch aan te bieden (analoog aan "geen fratsen, dat scheelt" van C1000)
Met kwaliteit is niets mis, maar exclusieve culinaire hoogstandjes zijn het ook niet.
Op termijn zal de consument weer iets bijzonders willen op zijn avondje uit.
V: Leveranciers komen agv van recessie steeds meer onder druk te staan. Moeten hun prijzen aanpassen, zal dit de horeca van een extra impuls voorzien?
A: Vooral door samenwerking staat horeca sterk in onderhandelingen. Leveranciers zijn gretig op elke order.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HorecaRendement
HorecaRendement
Naar aanleidng van een persvraag rond horeca wil ik dit thema eens breder uitzetten in de ondernemerswereld.
Na telefonie en internetproviders lijken de supermarkten de toon te zetten in prijsconcurrentie.
Welke bedrijfstakken worden hierdoor geraakt? (Hetzij omdat ze in zelfde productlijn zitten, hetzij vanwege druk vanuit klanten)
Een reactie vanuit de horeca is alsvolgt :
V: Wat is de invloed van de supermarkt oorlog op horeca?
A: Door druk op leveranciers kunnen horecaondernemers misschien een beetje profiteren. Maar inkoop loopt via andere contracten.
V: Een aantal restaurants is bezig met een prijzenslag om de meer gasten binnen te halen. Zal deze trend zich verder gaan doorzetten? Wat betekent dit voor de kwaliteit?
A: De aanbiedingen bij die restaurants zijn vooral goedkopere gerechten in aanvulling op bestaande assortiment. Om gasten of de drempel te lokken. Met eenvoudige ingredienten en beperkte arbeidsinzet zijn ze kostprijstechnisch aan te bieden (analoog aan "geen fratsen, dat scheelt" van C1000)
Met kwaliteit is niets mis, maar exclusieve culinaire hoogstandjes zijn het ook niet.
Op termijn zal de consument weer iets bijzonders willen op zijn avondje uit.
V: Leveranciers komen agv van recessie steeds meer onder druk te staan. Moeten hun prijzen aanpassen, zal dit de horeca van een extra impuls voorzien?
A: Vooral door samenwerking staat horeca sterk in onderhandelingen. Leveranciers zijn gretig op elke order.
Horeca onderzoeker Rendement op bedrijfsvoering
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2751-invloed-supermarktprijzenoorlog-op-andere-branches/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag