• 0

Huurcontract na brand

Beste allemaal,

 

Na een moeielijke periode eindenlijk weer wat er boven op, krijg ik het volgende probleem.

 

per 01-05-08 een horecapand gehuurd met een contract van 3 jaar en ook nog een optie voor 3 jaar. Nu is de bovenwoning van het pand afgebrand en zodoende het pand niet meer te gebruiken (er staan ook hekken omheen).

 

Op 24-06-10 is deze brand geweest, maar nu krijg ik vandaag een factuur per post (huisadres) of ik de huur van juli en de komende maanden niet meer contact hoef te betalen maar moet overmaken op een bankrekening van de vastgoed bv. Eigenlijk nooit rekening met het huurcontract gehouden, maar betekend dit dat ik het tot 01-05-11 moet blijven betalen zonder dat ik de snackbar open kan hebben? Mijn eigen inventaris is gedeeltelijk opgehaald en gedeeltelijk weggegooid door de verzekering en hierover moeten wij nog een akkoord krijgen. Ook eist de eigenaar dat ik conform het huurcontract al mijn verzekeringspolissen moet overhandigen, kan dit zomaar?

 

Wie o wie kan mij hier mee helpen, dit komt erg hard aan en kan mijn ondergang betekenen.

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste HeRaFin,

 

Had ik inderdaad ook al gevonden, de brand is niet bij ons ontstaan maar bij een andere huurder. Het probleem is dat mijn expert 4 weken weg is, maar ik zal morgen de maatschappij zelf ook even bellen over hoe en wat.

 

Hartelijk dank voor je reactie!

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is het handig om hierbij toch iemand met juridische kennis in de arm te nemen. Ik denk dat dit je niet heel veel hoeft te kosten en gezien de bedragen dat dit wel loont. Dan weet je zeker dat je het juiste in de brieven e.d. zet en tevens heb je controle op de afhandeling van de schade door de brand.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

wordt het pand misschien gesloopt? Bij ons in de buurt is ook op 24-6-2010 een brand in een horeca pand met bovenwoning geweest. dat wordt momenteel gesloopt.

 

Het lijkt mij dat de verhuurder dan niets meer ter beschikking kan stellen, dus ook geen factuur kan sturen. Je betaalt tenslotte voor het gebruik.

 

Misschien is de verhuurder wel nalatig geweest met onderhoud van de elektrische installatie en kan je een schadeclaim in dienen. (eigenlijk geen idee of dat kan in Nederland, wellicht teveel Amerikaanse series gezien) ;D

Link naar reactie
  • 0

Tja het begint al met een huurcontract van 3 jaren, niet erg verstandig, of het moet al met tussenkomst van de rechter gerealiseerd zijn.Blijft dus gewoon 5 + 5 jaar. Doorgaans heeft het afgeven van verzekerings polissen te maken met verhoogd verzekerings risico of de inventaris verzekering dient als borg in het huurcontract tbv de verhuurder.Als het afgeven van de polissen een onlosmakend onderdeel is van het huurcontract om welke reden dan ook, moet je dit beslist afgeven.Bij het niet nakomen van deze zal er ongetwijfeld een boete ,vaak per dag op staan.Feitelijk ben je de boete nu al verschuldigd van af ondertekening van het contract ,je schrijft mei 2008. De verhuurder zal zich beroepen op overmacht wat brand immers is,of het moet aantoonbaar de schuld van verhuurder zijn. In Artikel 6:262 lid 1BW staat dat in dit geval het probleem een opschortende werking heeft wat betreft de huurpenning, dit is iets wat advocaten direct in eerste instantie melden,let op in hetzelfde artikel lid 2 staat dat deze opschorting van de huur belangen van partijen dekken. Uiteraard kan het niet zo zijn dat alle lasten op de schouders van de verhuurder komen met als doel de huurder weer te laten huren exploiteren. Beter is gewoon in goed overleg samen eruit te komen, immers het enigste wat wij voor hebben op apen is verbaal communiceren , laten we er dan ook gebruik van maken. Ook schrijf je dat er hekken staan dit klinkt erg dramatisch maar zal wel voor de veiligheid zijn. succes Gerritb

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.