na ongeveer een half uur lezen tot de conclusie gekomen dat ik op de factuur het te betalen verzendbedrag moet zien als incl BTW en zodoende hierover dus BTW kom af te dragen.
Dus als ik €6,75 verzendkosten reken, dan draag ik hiervan 19% af aan de belasting.
Dit houdt dus ook in dat ik van het bedrag dat ik aan de TnT betaal ook 19% mag terugvorderen van de belasting.
Voor postzegels zou dan hetzelfde gelden. Correct?
Ik mooi naar het postkantoor. BTW bon gevraagd. Antwoord: Meneer: op postzegels en pakketverzendingen zit geen BTW.
??? ??? ???
Het is dat ik veters heb anders waren mijn schoenen uitgevallen. Klopt dit?
Want als dat zo is dan moet ik 19% van de verzendkosten uit eigen zak gaan betalen....iemand?
(ik weet dat het honderdmiljoenhonderdduizendentwaalfde topic hierover is :-[ maar ik vond het toch de moeite om hiervoor een nieuwe aan te maken :-[ :-[ )
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Danoontje
Danoontje
na ongeveer een half uur lezen tot de conclusie gekomen dat ik op de factuur het te betalen verzendbedrag moet zien als incl BTW en zodoende hierover dus BTW kom af te dragen.
Dus als ik €6,75 verzendkosten reken, dan draag ik hiervan 19% af aan de belasting.
Dit houdt dus ook in dat ik van het bedrag dat ik aan de TnT betaal ook 19% mag terugvorderen van de belasting.
Voor postzegels zou dan hetzelfde gelden. Correct?
Ik mooi naar het postkantoor. BTW bon gevraagd. Antwoord: Meneer: op postzegels en pakketverzendingen zit geen BTW.
??? ??? ???
Het is dat ik veters heb anders waren mijn schoenen uitgevallen. Klopt dit?
Want als dat zo is dan moet ik 19% van de verzendkosten uit eigen zak gaan betalen....iemand?
(ik weet dat het honderdmiljoenhonderdduizendentwaalfde topic hierover is :-[ maar ik vond het toch de moeite om hiervoor een nieuwe aan te maken :-[ :-[ )
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27550-wordt-ik-nu-gek-btw-verzendkosten-ideal-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag