• 0

VAR verklaring en gezagsverhouding

L.S.

 

Hierbij een vraag over het werken als ZZP'er en de daarbij behorende zelfstandigheid.

Ik verhuurde me als ZZP' er aan een aannemingsbedrijf. Gezamenlijk hebben we afgesproken dat ik i.v.m. scholing niet op dinsdag beschikbaar zou zijn en in overleg kon ik ook eigen klanten bedienen.

Er werd gevraagd om een VAR verklaring, is ook verstrekt (VAR WUO).

Toen de opdrachtgever wist dat de school pas op dinsdagmiddag begon en tot in de avond duurde begon hij me elke dinsdagochtend te bellen, elke maandag werd er druk uitgeoefend dat ik ook maar op dinsdagochtend moest werken.

Op eerste pinksterdag kreeg ik sms'jes, dat ik op tweede pinksterdag moest bellen ivm aangenomen werk op dinsdag wat ik uit moest voeren. enzovoort, enzovoort.

Planningen worden niet gemaakt of niet bekend gemaakt, er wordt gesteld dat ik 4 dagen per week beschikbaar moet zijn en aan het eind van elke dag moet ik bellen voor de planning van een dag later.

Onlangs ben ik aan een hand geopereerd en werk ik nu niet, dit is overigens ruimschoots vantevoren aangegeven ook nu gaat het gebel door, ik krijg een sms'' je met de vraag hoe het met me gaat, ik stuur een sms'je terug met een antwoord en geef daarbij aan dat ik volgende week geopereerd word aan mijn andere hand en voorlopig niet beschikbaar. Was allemaal overigens al bekend. Ook daarna blijft hij bellen.

Bijna dagelijks, telefoontjes die ik niet meer beantwoord.

 

Per mail is overigens vandaag duidelijk gemaakt dat ik geen vertrouwen meer heb in een verdere continuering.

 

Mijn vraag is, hoe hiermee om te gaan voor de belasting, het is m.i. moedwillige machtsuitoefening, en de volgende vraag, hoe gaat een belasting inspecteur hiermee om, indien hier ooit vragen over worden gesteld.

 

Overigens werk ik uiteraard al langer als ZZP'er en heb daarbij zeer goeie ervaringen opgedaan.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Rick

 

Hopelijk herstel je vlot.

 

Fiscaal gezien valt er aan deze 'terreur' niets op te hangen. Het gaat niet om de interpretatie door jouw opdrachtgever van jullie overeenkomst, maar om de feitelijke afspraken tussen jullie samen. Dat hij die afspraken uitlegt als "bel en kom hier" zegt richting de fiscus niets.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.