Ik heb een vraag over de loonadministratie en de regelgeving daaromtrent.
Ik ben DGA, 100% van de aandelen, en heb een aantal personeelsleden waaronder sinds kort mijn vrouw.
Ik weet als DGA dat ik minder sociale premies afdraag, dan voor mijn personeel. Dit ivm het niet kunnen ontslaan tegen mijn wil in. Maar hoe zit dat met mijn vrouw? Ik wil graag alle benodigde premies afdragen zodat zij in mindere tijden aanspraak kan maken op wat zekerheid. Is dit toegestaan of zijn daar aparte regels voor?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
harold bezerm
harold bezerm
Hallo iedereen,
Ik heb een vraag over de loonadministratie en de regelgeving daaromtrent.
Ik ben DGA, 100% van de aandelen, en heb een aantal personeelsleden waaronder sinds kort mijn vrouw.
Ik weet als DGA dat ik minder sociale premies afdraag, dan voor mijn personeel. Dit ivm het niet kunnen ontslaan tegen mijn wil in. Maar hoe zit dat met mijn vrouw? Ik wil graag alle benodigde premies afdragen zodat zij in mindere tijden aanspraak kan maken op wat zekerheid. Is dit toegestaan of zijn daar aparte regels voor?
Met vr gr,
Harold
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27975-dga-en-vrouw-sociale-premies/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag