Jump to content
Johannes Regelink
Verberg

Op beurs staan, maar standruimte uitverkocht.

vraag

Ik doe graag nog even een beroep op jullie creatieve brein.

 

Ik zit met het volgende "probleem". Ik mag tijdens een (voor ons zeer relevante) beurs een lezing geven, mits we daar ook een stand hebben. De standruimte is echter helemaal uitverkocht. De organisatie gaf zelf als optie aan om gebruik te maken van een stand die reeds gereserveerd is, de partijen die ik ken heb ik gevraagd maar hebben de ruimte zelf nodig.

 

Hebben jullie nog een slim idee?

Waar het dus om gaat is dat mensen ons na de lezing ook terug kunnen vinden op de beurs vloer...

 

Groeten,

 

Johannes


Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link to post
Share on other sites

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer
Guest Verwijderd account

Met bevriende collega afspreken dat je naar de organisatie toe kan melden dat je gebruik mag maken van zijn stand,zodat je dus de lezing kan geven.

 

Dan tijdens de beurs een grote paal, zon ontmoetingspaal die je op het station ziet en hoog uitsteekt met een bord of vlag erop, met je bedrijfsnaam en hem ergens op een druk punt zetten?

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Belachelijk verhaal vanuit de organisator. Creatief: misschien een caravan op de stoep zetten, of een lounge tent? Een horecapunt bezetten na de lezing?

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dank in ieder geval voor jullie input!

 

Horecapunt bezetten zat ik ook aan te denken. En dan in ieder geval allemaal een heel opvallend t-shirt aan (bv. knal geel). Eens kijken of we iets kunnen bedenken dat onze doelgroep (met name gemeenten) ook passend vindt... iemand ideeën?


Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zou het gewoon bruut groot doen, zeker niet te klein. Gezien de organisator geen stand heeft geregeld is dit je kans om goed op te vallen ;D


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je mag een lezing geven mits je een stand hebt, maar je kan geen stand meer boeken.

 

Wie heeft dat wangedrocht bedacht?

 

Doorgaans kan je een lezing vergezellen van lichtbeelden (ppt). Dat medium wordt door de meeste sprekers ge/misbruikt voor reclame. Alternatief is je toehoorders te attenderen op (draagbare) bluetooth-zenders waarmee ze wat info kunnen downloaden: "zet uw mobieltje aan tijdens de lezing!". Alternatief is give-aways uit te delen met je essentiële contactinfo. Sponsor de tompoezen bij de koffie!

 

Als regelmatige beurs/lezingbezoeker zou ik je echter aanraden om platte reclame tot een minimum te beperken en tenminste een goede inhoudelijke lezing te geven. Anders werkt die reclame averechts.

 

Oh, en zorg voor goede vermeldingen in het beursprogramma. Maak een kopie van je lezing in een persmap voor de perskamer. Attendeer verwante exposanten tijdig dat je een lezing geeft, zodat zij hun relaties daarop kunnen wijzen.


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Misschien kun je met alu truss een stand op poten in de vorm van een poort of boog (laten) bouwen om een pad, hoek van een beursruimte of kruispunt van beurspaden te benutten met banners op hoogte. Je hebt dan automatisch toeloop en exposure van twee of meer kanten.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Yep, een opblaasbrug. Een hangstand aan een kraan (kooidansers). Een penthousestand.

 

Of spreek af met de koffieventer dat je een tafeltje inneemt in ruil voor twintig koffie's ofzo.

 

Ambush Marketing.

 

Loop de hele dag in een oranje jurk! Huur een promoteam dat een striptease uitvoert. Enz.


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zou het wel een beetje in jouw straatje zoeken, denk eigenlijk dat kooidanseressen e.d. minder goed worden opgevangen op een dergelijke beurs.

Tenzij je ze verkleed als een beschermde diersoort en brengt onder de naam lust ipv last (zoals op je homepage ;-), weet je gelijk wat je op je t shirts moet laten drukken: lust ipv last en een flyer met een leuke uitleg. Vergeten ze je in elk geval niet meer!

 

Misschien kan je sowieso wat doen onder het mom van ruimtelijke ordening en het feit dat jij geen ruimte hebt gekregen op de beurs?

 

Succes in elk geval!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zou het wel een beetje in jouw straatje zoeken.

 

Doorgaans zie je op een vakbeurs veel verwante bedrijven. Als die allemaal in hun eigen straatje zoeken. komen ze allemaal op hetzelfde pleintje uit. Tussen al die consonanten is het soms goed de dissonant te zijn. Alleen al om niet de zoveelste exposant te zijn met een tafeltje, twee designkrukken en een stel foto's aan de systeemwand. Het kan helemaal geen kwaad compleet buiten dat straatje te denken om vervolgens vanuit een extreme presentatie weer een link te zoeken met je kernactiviteiten.

 

Goh, designers doen dat toch ook? Het hoeft niet altijd illustratief te zijn... ;)


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Volgens mij stuurde ik ook niet dat je niet creatief mag denken. Iets bedenken wat niet op je product/dienst slaat en ook niet op het event en de doelgroep slaat nergens op, dan sla je behoorlijk de plank mis. Dat moet je toch met me eens zijn. Zorg altijd wel voor een haakje, daarbinnen kan je zo creatief denken als je wilt.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Bij het bedenken van een naam, een campagne, een ontwerp of een beursactiviteit hoef je niet perse bij de opdrachtgever te beginnen. Je kan ook vanuit de markt, vanuit de umfeld of het evenement denken. Daarin streven naar revelante of desnoods slechts amusante consonantie, en van daaruit de link terug leggen naar het aanbod. Is een prima tactiek als je een beetje vast zit in het denkproces, in je concepting. Oeps, dat is concepting.

 

Bedenk ook dat beurzen zijn ontstaan uit jaarmarkten, kermissen en andere spektakels. Het kan dus helemaal geen kwaad om wat spektakel terug te brengen in doorgaans wat saaie evenementen.

 

Een (slecht) voorbeeld zijn dames in bikinis in de autosector.

 

Een hangende kooi is in de omgeving van een overvolle beurs is zo gek nog niet. Maar waarschijnlijk wel te duur. ::)


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 29 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept