Ik kon het niet goed plaatsen in welk topic ik dit moest openen.Tevens vind ik veel info op google omtrent aanbestedingen maar kom er niet uit.
In mijn huidige bedrijf werken wij veelal in opdracht van gemeenten. De opdrachten die wij ontvangen zijn altijd na het winnen van een aanbesteding.De gemeente stuurt dan alle inwoners die van onze dienstverlening gebruik gaan maken alleen door naar ons kantoor.Deze gemeenten vergoeden dus onze dienstverlening voor de inwoners.
De gemeenten die geen aanbesteding hebben gedaan hanteren de volgende werkwijze : Er is een lijst met diverse kantoren die dezelfde dienstverlening geven als de mijne. De potentieel klant krijgt de informatie van deze kantoren en kan zelf een kantoor uitzoeken. Dit kan zijn omdat het in de regio zit,geen wachtlijst of gewoon omdat ze de bovenste van de lijst pakken.
Deze gemeenten vergoeden deze dienstverlening niet en zal de klant dus bij alle kantoren deze kosten zelf moeten dragen.
Nu het probleem.
Een grote gemeente in Nederland verwijst sinds kort ZONDER aanbesteding de inwoners door naar 1 kantoor. Dit kantoor vergoeden zij ook voor de inwoners die gebruik maken van hun dienstverlening. Nu is er een inwoner van die gemeente reeds klant bij ons kantoor en vergoed zelf onze dienstverlening.
Nu heeft de gemeente dus tegen mijn klant gezegd dat als hij overstapt naar het andere kantoor zij de kosten WEL zullen vergoeden. Kan dit? Zijn er HL leden die ervaring hebben met aanbestedingen en weten wanneer een gemeente moet aanbesteden of zomaar een doorverwijzing mogen geven naar 1 kantoor?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast Verwijderd account
Gast Verwijderd account
Hallo,
Ik kon het niet goed plaatsen in welk topic ik dit moest openen.Tevens vind ik veel info op google omtrent aanbestedingen maar kom er niet uit.
In mijn huidige bedrijf werken wij veelal in opdracht van gemeenten. De opdrachten die wij ontvangen zijn altijd na het winnen van een aanbesteding.De gemeente stuurt dan alle inwoners die van onze dienstverlening gebruik gaan maken alleen door naar ons kantoor.Deze gemeenten vergoeden dus onze dienstverlening voor de inwoners.
De gemeenten die geen aanbesteding hebben gedaan hanteren de volgende werkwijze : Er is een lijst met diverse kantoren die dezelfde dienstverlening geven als de mijne. De potentieel klant krijgt de informatie van deze kantoren en kan zelf een kantoor uitzoeken. Dit kan zijn omdat het in de regio zit,geen wachtlijst of gewoon omdat ze de bovenste van de lijst pakken.
Deze gemeenten vergoeden deze dienstverlening niet en zal de klant dus bij alle kantoren deze kosten zelf moeten dragen.
Nu het probleem.
Een grote gemeente in Nederland verwijst sinds kort ZONDER aanbesteding de inwoners door naar 1 kantoor. Dit kantoor vergoeden zij ook voor de inwoners die gebruik maken van hun dienstverlening. Nu is er een inwoner van die gemeente reeds klant bij ons kantoor en vergoed zelf onze dienstverlening.
Nu heeft de gemeente dus tegen mijn klant gezegd dat als hij overstapt naar het andere kantoor zij de kosten WEL zullen vergoeden. Kan dit? Zijn er HL leden die ervaring hebben met aanbestedingen en weten wanneer een gemeente moet aanbesteden of zomaar een doorverwijzing mogen geven naar 1 kantoor?
mod-edit: titel iets aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28098-gemeente-gunt-opdracht-zonder-offertetraject-aan-%C3%A9%C3%A9n-partij-wat-te-doen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag