Ik ben kortgeleden met een compagnon een tegelzetbedrijf (B.V.) gestart.
Onze oude werkgever sloot de deuren en wij kwamen op straat te staan.
Na wat wikken en wegen hebben we besloten om de werkzaamheden in een afgeslankte vorm en in een nieuwe organisatie voort te zetten.
Daarmee zijn we in het diepe gesprongen qua 'de papieren-wereld'.
Er komen onderwerpen op ons af waarmee we niet eerder in aanraking zijn geweest. Dat vergt tijd en veel moeite. Ik hoop dat d.m.v. antwoorden op onze vragen wij enig licht in de duisternis wordt verkregen.
1) welke verzekeringen zijn voor een bedrijf als de onze vereist?
2) zijn er optionele verzekeringen (niet vereist, maar wel handig)?
4) indien personeel in dienst treed wordt je geconfronteerd met loonheffingen en afdragen van premies. Ik zag dat altijd wel op een loonstrookje staan, maar hoe het betalen en afdragen hiervan in de praktijk gaat, heb ik nooit geen weet gehad. kan iemand uitleggen hoe dit zal gaan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Heino
Heino
Hallo,
Ik ben kortgeleden met een compagnon een tegelzetbedrijf (B.V.) gestart.
Onze oude werkgever sloot de deuren en wij kwamen op straat te staan.
Na wat wikken en wegen hebben we besloten om de werkzaamheden in een afgeslankte vorm en in een nieuwe organisatie voort te zetten.
Daarmee zijn we in het diepe gesprongen qua 'de papieren-wereld'.
Er komen onderwerpen op ons af waarmee we niet eerder in aanraking zijn geweest. Dat vergt tijd en veel moeite. Ik hoop dat d.m.v. antwoorden op onze vragen wij enig licht in de duisternis wordt verkregen.
1) welke verzekeringen zijn voor een bedrijf als de onze vereist?
2) zijn er optionele verzekeringen (niet vereist, maar wel handig)?
3 indien wij op termijn personeel willen aannemen, welke verzekeringen gelden dan?
4) indien personeel in dienst treed wordt je geconfronteerd met loonheffingen en afdragen van premies. Ik zag dat altijd wel op een loonstrookje staan, maar hoe het betalen en afdragen hiervan in de praktijk gaat, heb ik nooit geen weet gehad. kan iemand uitleggen hoe dit zal gaan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28167-verplichte-en-eventuele-optionele-verzekeringen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag