• 0

Kan Solidworks dit?

Hoi,

 

Ik ga waarschijnlijk SolidWorks leren om mijn nieuwe product te modelleren en analyseren, maar kan het het volgende:

 

[*]Mij laten specificeren dat dit materiaal van berkenhout is, en dat van verroest ijzer

[*]Een gewicht van X kilo met Y kilometer per uur tegenaan gooien, en een natuurkundig correcte animatie geven van wat er gebeurt, met de verschillende krachten per moment

[*]X kilo op bepaalde punten leggen om te kijken wat er gebeurt en wat de krachten zijn

[*]Als de schroeven verwijderd worden, dat het product in elkaar zakt

 

Is AutoCAD op bepaalde punten beter?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dankje voor je antwoord :)

 

Nee, ik ben me nu alleen nog aan het orienteren. De vraag is dus niet welk ingenieursbureau zou je aanraden, maar:

 

Hoeveel kost het laten maken van een SolidWorks tekening + doorrekening van de krachten nou ongeveer, en door welk soort personen/bedrijven/organisaties/landen zou je deze kunnen laten maken (en wat is de kwaliteit van elke optie).

Link naar reactie
  • 0

Dankje voor je antwoord :)

 

Nee, ik ben me nu alleen nog aan het orienteren. De vraag is dus niet welk ingenieursbureau zou je aanraden, maar:

 

Hoeveel kost het laten maken van een SolidWorks tekening + doorrekening van de krachten nou ongeveer, en door welk soort personen/bedrijven/organisaties/landen zou je deze kunnen laten maken (en wat is de kwaliteit van elke optie).

 

Dat kun je toch niet vragen? praat je over een houtverbinding of een complete machine. Of praat je over een machine om de houtverbinding te maken. Ik zou hier toch wat duidelijker zijn. Penhouder is duidelijk en krijgt ook heel veel hulp. Wil je dat ook dan moet je toch echt iets anders verzinnen. Een duidelijke briefing bv. Wil je je uitvinding niet prijs geven ga dan eerst patent aanvragen.

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

XiaoDi

Je maakt het jezelf enorm moeilijk doordat je vragen stelt waar simpelweg geen enkel zinnig antwoord op te geven is anders dan in hele ruime bewoordingen.

De vraag die je nu stelt is net zoiets als de vraag " ik wil van Amsterdam naar Rome reizen, mogelijk met eigen vervoer, wat kost dat?

Nu kunnen we zeggen, kijk even wat een vliegticket kost, maar misschien wil je wel op de fiets, of reis je liever in luxe en wil je een Rolls aanschaffen voor deze trip.

 

Wat ik bedoel te zeggen is, zonder een duidelijk beeld te hebben wat jij precies in je hoofd hebt is er helemaal niks van te zeggen wat het gaat kosten. We weten nu namelijk niet of je gewoon een nieuwe wasknijper hebt verzonnen of dat je net als penhouder met een behoorlijk complexe motor bezig bent. Het een kan in een dag getekend en doorberekend zijn, het andere kan jaren werk zijn, met de nadruk op kan.

 

Verder is het bij simpele producten soms slimmer om gewoon even een prototype in elkaar te flansen om een idee te krijgen van dimensionering of welk materiaal te gebruiken. Allemaal afwegingen die alleen te maken zijn door de mensen die met het idee rondlopen.

Link naar reactie
  • 0

Een kalkulatie methode die ik heel vroeger wel eens gebruikte was (nog in de tekentafeltijd ;D):

Tel/schat het aantal onderdelen. Schat aan de hand daarvan het aantal maaktekeningen A4/A3/A2/A1/A0. Vergeet de subsamenstellingen niet. Tel alle tekeningen weer terug naar A4 formaat (A3=2xA4, A2=4xA4 etc) en vermenigvuldig met 4.

Dan heb je het totaal aantal uren om een compleet tekeningenpakket van een machine te maken. Vermenigvuldig met het uurtarief (begin eens met E 50,-) en je hebt de kosten. Voor alleen een 3D model zonder maakmaten/toleranties kan die faktor 4 verlaagd worden. En heb je geen subsamenstellingen nodig.

 

Het uurtarief is ook afhankelijk van wat voor werk het is. Puur uitwerken van volledig doordacht ontwerp (mbo niveau, beginnend hbo) of tijdens het modelleren ook nadenken over alternatieven (hbo/tu).

 

Voor berekeningen kom je al gauw bij E 100,- per uur.

Link naar reactie
  • 0

Dankje :)

 

Het modelleren zelf is denk ik makkelijk. Het is niet zo heel complex, en ik heb terzijnertijd een accuraat SketchUp model gemaakt, die gewoon overgenomen kan worden. Ik denk dat de uitdaging in het berekenen zit, bij mijn idee. En dus in het vinden van de mensen / bedrijven die precies weten hoe dit moet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.