• 0

factuur sturen als particulier

mag je als particulier een factuur sturen als je een VOF hebt?

 

ik ben ondernemer en heb een VOF. Ik heb afgelopen zomer voor een festival verschillende werkzaamheden verricht waarvoor ik een factuur mag sturen. Maar als ik de factuur stuur vanuit de VOF delen mijn compagnons hierin mee. Dit is echter niet de bedoeling. Mijn vraag is dan ook of ik particulier/prive een factuur mag sturen aan de stichting. Uiteraard zal ik deze inkomsten opgeven bij de inkomstenbelasting als loon uit overige werkzaamheden en zal ik geen btw heffen over het te factureren bedrag. Kan dit? en zit er een maximum aan het te factureren bedrag?

 

Hoop spoedig een andwoord op mijn vraag te ontvangen

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

mag je als particulier een factuur sturen als je een VOF hebt?

 

ik ben ondernemer en heb een VOF. Ik heb afgelopen zomer voor een festival verschillende werkzaamheden verricht waarvoor ik een factuur mag sturen. Maar als ik de factuur stuur vanuit de VOF delen mijn compagnons hierin mee. Dit is echter niet de bedoeling. Mijn vraag is dan ook of ik particulier/prive een factuur mag sturen aan de stichting. Uiteraard zal ik deze inkomsten opgeven bij de inkomstenbelasting als loon uit overige werkzaamheden en zal ik geen btw heffen over het te factureren bedrag. Kan dit? en zit er een maximum aan het te factureren bedrag?

 

Hoop spoedig een andwoord op mijn vraag te ontvangen

 

 

 

 

Ja, dat mag, het is zelfs te prefereren. Zo kan de stichting haar uitgaven verantwoorden en jij kunt de factuur gebruiken als geheugensteun als je aangifte gaat doen (de kosten die je maakte voor het behalen van deze inkomsten zijn natuurlijk aftrekbaar). Er zit geen maximum aan.

 

@Joost: zie het maar als een compliment ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.