Ik heb op 17 juli jl. met een klant die een groot abonnement bij mij van een massage wou afnemen een contract opgesteld, gezien de klant dit abonnement niet in 1 keer kon betalen. De klant is gesteld om in 4 termijnen te betalen, waarbij nog 2 termijnen te gaan zijn. Echter heeft de klant zo'n 2 weken geleden een diagnose gekregen van een arts met een soort van spier-reuma. De klant heeft inmiddels een deel van het abonnement opgemaakt, maar ziet nu wel weer op om te komen voor een behandeling. In dat opzicht kan ik me het voorstellen, want de behandelingen zijn gevoelig in combinatie met deze spier-reuma. Echter heb ik in privétijd ook best veel tijd besteed aan de klant om een goede behandelingsbegeleiding mee te geven, waar deze klant wel van gebruik gemaakt heeft.
Nu speelt dus dat ze er tegenop ziet en het contract wil gaan opheffen. Ze heeft nog meer dan de helft van de minuten open staan. Ikzelf ben hierop tegen omdat ik recent wel een nieuwe behandelmethode heb geleerd, die de klachten kunnen verlichten. Echter is de afstand tussen de klant en mijn praktijk 2 uur reizen en mag de behandeling maximaal 30 minuten toegepast worden. Ook is spier-reuma geen contra-indicatie (dus dat je niet mag behandelen) voor massages in het algemeen, dus ik heb zoiets van; er zijn voldoende behandelmethoden om toch de resterende minuten nog op te maken. Ze heeft nog tot 17 juli 2011 om de resterende minuten op te maken, dus dat is lang genoeg. Daarnaast wist ze vooraf natuurlijk dat de afstand tussen het woon-adres en mijn praktijk 2 uur reizen was, dus ik vind dat eigenlijk een waardeloos argument. Tenslotte is het dus nog zo dat ik voldoende opties biedt, alleen de klant wil deze niet aannemen. Oplossingen zijn er dus nog voldoende, maar de klant wil puur het abonnement terug draaien na deze indicatie. Ik zie het ook een beetje zo bij een abonnement in vergelijking met de telefoonaanbieder; als je niet belt, betaal je ook voor je abonnement, omdat je dat bent overeengekomen
Is het verstandig vast te houden aan het huidige abonnement/contract?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Romano Sandee
Romano Sandee
Hallo mensen,
Ik heb op 17 juli jl. met een klant die een groot abonnement bij mij van een massage wou afnemen een contract opgesteld, gezien de klant dit abonnement niet in 1 keer kon betalen. De klant is gesteld om in 4 termijnen te betalen, waarbij nog 2 termijnen te gaan zijn. Echter heeft de klant zo'n 2 weken geleden een diagnose gekregen van een arts met een soort van spier-reuma. De klant heeft inmiddels een deel van het abonnement opgemaakt, maar ziet nu wel weer op om te komen voor een behandeling. In dat opzicht kan ik me het voorstellen, want de behandelingen zijn gevoelig in combinatie met deze spier-reuma. Echter heb ik in privétijd ook best veel tijd besteed aan de klant om een goede behandelingsbegeleiding mee te geven, waar deze klant wel van gebruik gemaakt heeft.
Nu speelt dus dat ze er tegenop ziet en het contract wil gaan opheffen. Ze heeft nog meer dan de helft van de minuten open staan. Ikzelf ben hierop tegen omdat ik recent wel een nieuwe behandelmethode heb geleerd, die de klachten kunnen verlichten. Echter is de afstand tussen de klant en mijn praktijk 2 uur reizen en mag de behandeling maximaal 30 minuten toegepast worden. Ook is spier-reuma geen contra-indicatie (dus dat je niet mag behandelen) voor massages in het algemeen, dus ik heb zoiets van; er zijn voldoende behandelmethoden om toch de resterende minuten nog op te maken. Ze heeft nog tot 17 juli 2011 om de resterende minuten op te maken, dus dat is lang genoeg. Daarnaast wist ze vooraf natuurlijk dat de afstand tussen het woon-adres en mijn praktijk 2 uur reizen was, dus ik vind dat eigenlijk een waardeloos argument. Tenslotte is het dus nog zo dat ik voldoende opties biedt, alleen de klant wil deze niet aannemen. Oplossingen zijn er dus nog voldoende, maar de klant wil puur het abonnement terug draaien na deze indicatie. Ik zie het ook een beetje zo bij een abonnement in vergelijking met de telefoonaanbieder; als je niet belt, betaal je ook voor je abonnement, omdat je dat bent overeengekomen
Is het verstandig vast te houden aan het huidige abonnement/contract?
Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28519-klant-vraagt-opheffing-contract/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
28 antwoorden op deze vraag